Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fant funksjonen, den heter "Split" og ligger under "View"-menyen. Den fungerer "litt" på samme måte som "Freeze Panes":

excel-split.png.c2facbafc88fdba30a626b1c5754b330.png

Endret av backtoback
"litt"
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de bruker 2 nyhetsopplesere i Dagsrevyen. Hva er vitsen med det, når en person fint kan gjøre den jobben?
Hvorfor skal vi betale skatt for lønna til en overflødig person?

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Delvis skrev (1 time siden):

At de bruker 2 nyhetsopplesere i Dagsrevyen. Hva er vitsen med det, når en person fint kan gjøre den jobben?
Hvorfor skal vi betale skatt for lønna til en overflødig person?

Fordi det gir inntrykk av en slags dialog. Det er også mindre slitsomt å høre på to som veksler på å prate enn på den samme stemmen hele tiden. Det gjør at seerne holder bedre fokus. Akkurat som når to forelsere eller lærere i klasserommet verbalt spiller ballen over til hverandre. Det letter også arbeidsoppgaven for de to programlederne siden de får halvparten så mye å si hver og at de får pauser til forberedelser mellom hver ting de skal si. Det blir dermed mindre stotring og feil i det som blir sagt. Til slutt så er nok selve programledingen bare en brøkdel av jobben. De gjør nok mye reaserch selv og har møter om hva som skal fremføres, hvordan, i hvilken rekkefølge osv. Stillinger som ville vært nødvendig uansett om de bruker en halvtime av arbeidsdagen sin på skjermen eller ikke.

Når det gjelder NRK, skatt og samfunnsoppdrag så mener jeg nyheter er den viktigste delen av samfunnsoppdraget og vil heller at de skal kutte på andre områder. F.eks unødvendig underholdning som dyre sportslisenser og fjas-underholdning som Maskorama. Jeg liker godt tv-serier som er mer dokumentariske i stilen og viser natur og den norske folkesjela, hva folk driver med, politikk og til nød ting som samler oss som land, som P3-aksjonen, artist-prisutdelinger osv.

Så kan de kommersielle kanalene ta seg av tom/bimbo-underholdning som sport, amerikanske tv-serier, paradise hotell osv. De timene nordmenn kaster bort på så uproduktiv og uopplysende tv burde uansett skattlegges tungt. Det er utrolig mye "arbeidskraft", familietid og produktiv fritidstid som går rett ned i sluket med sånn tom-underholdning. Jeg sier ikke man skal forby det, men det burde skattlegges.

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Simen1 skrev (2 timer siden):

Når det gjelder NRK, skatt og samfunnsoppdrag så mener jeg nyheter er den viktigste delen av samfunnsoppdraget og vil heller at de skal kutte på andre områder. F.eks unødvendig underholdning som dyre sportslisenser og fjas-underholdning som Maskorama. Jeg liker godt tv-serier som er mer dokumentariske i stilen og viser natur og den norske folkesjela, hva folk driver med, politikk og til nød ting som samler oss som land, som P3-aksjonen, artist-prisutdelinger osv.

Veldig enig når det gjelder tullete underholdning. Sportsdelen kan dog diskuteres.
Følger delvis din forklaring om grunnen til 2 i nyhetene, men er ikke så sikker på det. Dagsrevyen kan etter min mening med en viss fordel rasjonaliseres. Til gjengjeld kan "Debatten" gjøres noe mer seriøs/tungvektig.
Ang serier, håper jeg veldig på nye sesonger med Nerdrum familien.

Skrevet

Denne reklamen her har irritert meg massevis. Hvor mange opptak gjorde de og med den lille hunden som ble utsatt for alt sammen. Den hadde det helt sikkert ikke bra i styrtregn, orkan og lynnedslaglyder. Tvi! 😡

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

NRK har lagt ned NRK Trafikk kanalen. 

Kan umulig koste så mye å drive kanalen, og det var jo den mest nyttige radio kanalen de hadde.

Skrevet
Dubious skrev (33 minutter siden):

NRK har lagt ned NRK Trafikk kanalen. 

Kan umulig koste så mye å drive kanalen, og det var jo den mest nyttige radio kanalen de hadde.

De tar som regel bort det beste og sånt som folk liker.
Hvor ble det av "Kvitt eller dobbelt"? Tar 100 ganger foran alt annet underholdning de driver med nå.
De ville fjerne Norge rundt også, men da ble det for mye protester. Ikke at jeg bryr meg særlig om Norge rundt, men skjønner at mange liker det.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

Glemte å legge til at NRK anbefaler folk å bruke mobilen istedet...

Så da kan en lure, samarbeider NRK med politiet for å få inntekter til staten?

Skrevet (endret)
Auto Asmodeus skrev (1 time siden):

Får mail fra Netflix om hva jeg synes med den forrige filmen jeg så. Kan de gi faen? Jeg vet at de snoker i alt jeg gjør, men de trenger ikke å gni det inn..

Aldri fått noe slikt.
Du må endre notifications på kontoen din pålogget web...

IMG_1969.jpeg

IMG_1970.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Simen1 skrev (På 9.4.2025 den 14.31):

.. at mange nordmenn ikke forstår forskjellen på tak og himling. (Roof and ceiling)

Hva er det som faktisk har rast her da? Det vises jo ikke på bildet. Slik så skolen ut før raset:

image.png.45fc60b8b675fdf85696c779afa98334.png

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (14 timer siden):

Aldri fått noe slikt.
Du må endre notifications på kontoen din pålogget web...

Takker! Irriterer meg at slik drit er aktivt til å begynne med. Man kan heller snu på det og la alt være deaktivert så kan man heller melde seg på hvis man er opptatt av å motta spam. Men da rakner vel halve forretningsideen til flix.

Skrevet (endret)

Kjøper noe til nesten kr 2000 hos Dressmann, så tar de betaling for papirposen i tillegg. 
Ikke at jeg bryr meg om de 3 kronene, men der er så irrriterende dumt at de gjør det. Selger man en såpass dyr sak, tar man da for pokker ikke betalt for en forbaska papirpose :roll:
Forresten så spurte hun meg ikke en gang om jeg ville ha pose. Gjør det litt ekstra irriterende

Endret av Delvis
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Delvis skrev (18 minutter siden):

så tar de betaling for papirposen i tillegg

Sånn oppførsel som gjør at JEG aldri setter mine bein i sjappa igjen dette.. 🙂 (Og, jeg sier ifra selvsagt!)

Endret av Woff
Skrevet
Auto Asmodeus skrev (3 timer siden):

Nabokatten driter under terrassen vår. Vurderer å legge ut noe som får den til å angre på valget av bæsjekasse.

Du har min medfølelse. Vannslange er effektivt om du tar den på fersk gjerning.

frohmage skrev (7 timer siden):

Tråkker nesten aldri i katt her.

Her ligger de strødd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...