Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Å myrde noen er forskjellig fra å drepe.

Vennligst utdyp.

Å drepe noe så tar man livet av noen, mens når man myrder så dreper man i tillegg med overlegg.

Ihvertfall det jeg legger i ordene...

 

Samtidig kan man jo si at i en krigssituasjon så utføres handlingen like fullt med viten og vilje, men oppfatter likevel betydningen ulikt.

En motstander av USAs okupasjon i Irak mener at amerikanske soldater myrder, en tilhenger ville vel sagt dreper så det kommer vel an på øyet som ser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Somalsk kvinne hardt ut mot eget miljø

 

Ja, hva skal man si når en somalsk kvinne er "rasisten" som sier at Somalierne snylter på landet, nekter å integrere seg og er voldelige i hjemmet?

 

Man kan liksom ikke pushe rasismen over på FrP når det kommer fra en somalier, eller hva?

 

 

 

Venter på innspill fra dere som kalte et par debattanter rasister når de påpekte det som kommer frem i artikkelen/boka. :)

Lenke til kommentar
Den siden blir nok så stille som mulig. Det er jo vanlig taktikk når sånt skjer. Om ikke fra forumbrukere, så ihvertfall fra enkelte politiske partier. De venter til frp/høyre har sagt noe om saken, og så angriper de disse partiene for å angripe ting på feil måte. Og prøve unngå faktumet at det er deres egen feilslåtte politikk som har ført til situasjonen.
Lenke til kommentar

 

For meg virker det som om den norske velferdsstaten gir mer støtte til dem som ikke trenger det, enn til de som virkelig har behov for hjelp.

 

Skulle ikke forundre meg om en del av disse sorte fårene(ikke rasistisk ment btw) stemmer på KRF fordi de vil beholde kontantstøtten.

 

Ellers er det nesten litt trist at man må innse at det ikke finnes noen realistisk løsning på integreringsproblemet. Innfører man tiltak som kanskje kan bedre situasjonen så får man jo trolig rasist stempelet i trynet med en gang. Ingen kontantstøtte til grupper man vet utnytter systemet for eks. Eller ingen kontantstøtte til Oslo regionen.

 

Får meg til å tenke på ideen om vestlandet som egen nasjon med egne lover og regler :dribble:

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor "alle" medier ser ut til å være veldig opptatt av hvordan Russland valset over "stakkars" Georgia som er så uskyldig atte?

 

Så på CNN her om dagen at man vissnok fryktet at Russland ville angripe Ukraina som de hadde gjort med Georgia.

 

Huh?

 

Hvis ikke Ukraina angriper Russland eller russere har de jo intent å frykte. Russland gikk jo inn fordi Georgia angrep Sør-Ossetia! Dette "glemmer" media tydeligvis å nevne.

 

Og så har du alle de sinte avisinnleggene fra vanlige folk om slemme Russland som bare knuser Georgia uten grunn.

 

Hvordan klarer folk å glemme at det var Georgia som angrep først?

Lenke til kommentar

90% av dem gifter seg med muslimer.

 

Under halvparten av dem i arbeidsfør alder er i arbeid.

 

Nesten ingen muslimske kvinner jobber.

 

Fødselsraten er enorm og kan ført til muslimskt flertall i fremtiden.

 

Muslimene er enormt overrepresentert på kriminalitet.

 

En stor andel av dem støtter drap på ikke-muslimer.

 

osv.

 

Kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvorfor "alle" medier ser ut til å være veldig opptatt av hvordan Russland valset over "stakkars" Georgia som er så uskyldig atte?

Så på CNN her om dagen at man vissnok fryktet at Russland ville angripe Ukraina som de hadde gjort med Georgia.

Huh?

Hvis ikke Ukraina angriper Russland eller russere har de jo intent å frykte. Russland gikk jo inn fordi Georgia angrep Sør-Ossetia! Dette "glemmer" media tydeligvis å nevne.

Og så har du alle de sinte avisinnleggene fra vanlige folk om slemme Russland som bare knuser Georgia uten grunn.

Hvordan klarer folk å glemme at det var Georgia som angrep først?

Det er nå engang slik at man ikke bare kan erklære seg uavhengig, man trenger også internasjonal anerkjennelse. Det har ikke Sør-Ossetia, og er derfor faktisk en del av Georgia. Med mindre det har sjedd noe mens jeg var på ferie.. Det blir jo nesten som å si at Norge gikk til angrep på Hedmark, eller at jeg gikk til angrep på min egen fot. Borgerkrig, altså. Russland har tydeligvis bestemt seg for å støtte én av partene i en intern konflikt.

 

Hvorfor Russland har så stor interesse av Sør-Ossetia skjønner jeg dog ikke helt - en løsrivelse fra Georgia vil vel før eller siden medføre en sammenslåing med Nord-Ossetia, noe jeg tviler på at Russland er innstilt på å akseptere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...