Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Bonden har kommet ned fra fjellet. Mantraet er fortsatt: heller Jens fremfor Jensen.

 

- Jeg er glad i landet mitt, og jeg er stolt av å bo her. Det er grunnen til at jeg absolutt ikke vil ha Frp i regjering. På rett sak og på politisk grunnlag kan jeg felle en mindretallsregjering av Frp og Høyre hvis vi havner på vippen, slår Sponheim fast overfor Dagbladet. (...) For det første handler det [sponheims entydige nei til frp] om langsiktighet i politikken. Vi må tenke i et generasjonsperspektiv i forhold til viktige saker som bruken av oljepengene og klima. For det andre handler det om synet på det mangfoldige Norge som en ressurs. Dette synet utfordrer Frp så til de grader.

 

Da får vi håpe på en flertallsregjering, så Sponheim slipper å felle særlig mye annet enn en tåre over det dårlige valgresultatet. ;)

 

Uansett er det vel bedre med AP+V enn AP+SV. På den andre siden leste jeg nettopp at 40% av de som har gått over til Venstre i det siste, stemte SV ved forrige valg. ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da får vi håpe på en flertallsregjering, så Sponheim slipper...

 

Snakk for deg selv, klilleng. ;)

 

edit:

 

På den andre siden leste jeg nettopp at 40% av de som har gått over til Venstre i det siste, stemte SV ved forrige valg. ..

 

Om vi skal tro TV2s store halvårsgallup er tallet knappe 24 prosent.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
TOTALT: 28907

 

29.83 % kommer fra Arbeiderpartiet

24.17 % komme fra Sosialistisk Venstreparti

24.76 % kommer fra Kristelig Folkeparti

12.87 % kommer fra Høyre

11.83 % kommer fra Senterpartiet

 

Jeg tror det du tenker på kanskje er de nærmere førti prosentene som i 2001 stemte Venstre, men som i 2005 gikk over til å stemme på de rødgrønne. Lenke: ssb.no -samfunnsspeilet.

Endret av reverto
Lenke til kommentar

Dette bekrefter bare det synet jeg har fått av Venstre allerede de er et venstre-liberalistisk parti som ikke hører hjemme på høyresiden i Norsk politikk.

Det samme kan vel sies om Høyre men enn så lenge har jeg et ørlite håp om at de vil gli i retning konservatismen igjen om de danner regjering med FRP.

Synes forøvrig Venstre bærer tegn av å være et "moteparti" for idealister som skal mene det "riktige" i alle saker, deres syn på innvandring bærer preg av et det er idealismen som gjelder og ikke grundig gjennomgang av negative konsekvenser.

Lenke til kommentar

Hørt på diskusjon.no siden sist:

 

Om Innvandrere

"helsykt hvordan de sprer seg som kakkerlakker, de jobber ikke og noen ting"

 

"Var i Oslo for noen månder siden og jeg må bare si: 30 grader og sol men fortsatt like svart som natta på grønnland"

 

"de snakker ikke norsk, jobber ikke og lukter ikke så godt"

 

"de har ganske mye og dele med oss, men ikke positivt, vi snakker vond lukt, masse lokaler brukt til og lage butikker som også lukter dritt og er full av nøtter som har liggi i flere måneder i en annen butikk, propper fengsler osv"

 

"Oppfører seg som jævla aper"

 

Om afrikanere

"Det er mye som skiller en nordmann og en etnisk neger. Som du sier, hudfarge, øyenfarge, hårfarge, anatomi, muskler, høyde, medfødt intelligens. Slik jeg har forstått det er etniske negere nederst på stigen av intelligente folkeslag, derettere europeere og østasiatere øverst."

 

 

Om muslimer

"Når var sist et muslimsk land eller en muslim bidro med noe som helst? Av positiv art, som andre kan dra nytte av?"

 

"Fremskritt i muslimske land kommer som regel med at noen finner større hardhet på steiene de kaster."

Lenke til kommentar
Om afrikanere

"Det er mye som skiller en nordmann og en etnisk neger. Som du sier, hudfarge, øyenfarge, hårfarge, anatomi, muskler, høyde, medfødt intelligens. Slik jeg har forstått det er etniske negere nederst på stigen av intelligente folkeslag, derettere europeere og østasiatere øverst."

 

Dette er ikke nødvendigvis feil, forskning på feltet heller i retningen at etniske afrikanere har lavere IQ enn etniske europeere, mens etniske afrikanere har større muskelmasse enn etniske europeere. Sammenligningen kan virke rasistisk, men hvis forskningen viser at forskjellene eksisterer er det ingen grunn til at resultatene ikke skal publiseres og brukes i diskusjoner.

 

"Når var sist et muslimsk land eller en muslim bidro med noe som helst? Av positiv art, som andre kan dra nytte av?"

 

Hva er galt med dette spørsmålet? Det er et kjent faktum at religion har en tendens til å undergrave forskning og teknologi og dermed også framskritt. Muslimske land bidrar etter det jeg ser i hovedsak med råmaterialer og matvarer, det er fint lite høyteknologi ute og går.

Lenke til kommentar

La meg sitere Anders Heger som kommentar til de som higer etter å finne ut om det finnes menneskelige "raser", og som antyder at afrikanere er mindre intelligente:

 

 

La oss tenke oss at det skaffes forskningsmessig belegg for at kinesere er mer intelligente, jøder er mer økonomiske og hvite mer voldelige enn andre. Si én konsekvens en slik innsikt skulle gi? En konsekvens som ikke gir oss gåsehud? Raseforskning er dr. Mengeles gebet, og det bringer like nyttige resultater som hans.

 

Rasismen som fenomen, tanken om at visse hudfarger og fysiske kjennetegn er koblet til legning, sinnelag, intelligens eller egenskaper, kan brukes til én og bare én ting: Å berede grunnen for systematisk undertrykkelse. Når forskere og samfunnsdebattanter nå tar skritt i retning av å se «fordomsfritt» på begrepet, er det først og fremst en demonstrasjon av historisk kunnskapsløshet.

 

For øvrig finnes det knapt et fnugg av bevis for at det er noen genetisk sammenheng mellom IQ og etnisitet, uten at det gjør det mindre relevant å stille spørsmålet hvorfor i all verden man skal finne ut hvorvidt afrikanere er mindre intelligente enn europeere, og om man mot all formodning skulle finne en sammenheng, hva skulle dette brukes til?

 

PS: det er knapt verdt å kommentere at muslimske land og muslimer - i den bestemte egenskap av sin religion - ikke skulle bidra til noe som helst positivt.

Lenke til kommentar
Om afrikanere

"Det er mye som skiller en nordmann og en etnisk neger. Som du sier, hudfarge, øyenfarge, hårfarge, anatomi, muskler, høyde, medfødt intelligens. Slik jeg har forstått det er etniske negere nederst på stigen av intelligente folkeslag, derettere europeere og østasiatere øverst."

 

Dette er ikke nødvendigvis feil, forskning på feltet heller i retningen at etniske afrikanere har lavere IQ enn etniske europeere, mens etniske afrikanere har større muskelmasse enn etniske europeere. Sammenligningen kan virke rasistisk, men hvis forskningen viser at forskjellene eksisterer er det ingen grunn til at resultatene ikke skal publiseres og brukes i diskusjoner.

"Medfødt intelligens"? Hvordan skulle man målt dette? Målt spedbarns intelligens rett etter at de hadde kommet ut av moren? Man fødes ikke med annet enn forutsetningene for å bli intelligent. Hvis man ikke stimuleres gjennom oppveksten vil ikke den latente intelligensen slå ut. Altså er det irrelevant å prate om medfødt intelligens.

 

At afrikanerne har lavere IQ enn folk andre steder er ingen overraskelse når man ser på hvilke forhold de fleste lever under. Når mange i de aktuelle landene knapt har barneskolen som utdannelse er det da ikke noen overraskelse at dette slår ut negativt på intelligenstester? Det sier fortsatt ikke noe om deres medfødte intelligens, heller at de er underernært på stimuli.

Lenke til kommentar
Hørt på diskusjon.no siden sist:

 

Om Innvandrere

"helsykt hvordan de sprer seg som kakkerlakker, de jobber ikke og noen ting"

 

"Var i Oslo for noen månder siden og jeg må bare si: 30 grader og sol men fortsatt like svart som natta på grønnland"

 

"de snakker ikke norsk, jobber ikke og lukter ikke så godt"

 

"de har ganske mye og dele med oss, men ikke positivt, vi snakker vond lukt, masse lokaler brukt til og lage butikker som også lukter dritt og er full av nøtter som har liggi i flere måneder i en annen butikk, propper fengsler osv"

 

"Oppfører seg som jævla aper"

:rofl: Hvem har skrevet dette?

Lenke til kommentar
"Medfødt intelligens"? Hvordan skulle man målt dette? Målt spedbarns intelligens rett etter at de hadde kommet ut av moren? Man fødes ikke med annet enn forutsetningene for å bli intelligent. Hvis man ikke stimuleres gjennom oppveksten vil ikke den latente intelligensen slå ut. Altså er det irrelevant å prate om medfødt intelligens.

 

At afrikanerne har lavere IQ enn folk andre steder er ingen overraskelse når man ser på hvilke forhold de fleste lever under. Når mange i de aktuelle landene knapt har barneskolen som utdannelse er det da ikke noen overraskelse at dette slår ut negativt på intelligenstester? Det sier fortsatt ikke noe om deres medfødte intelligens, heller at de er underernært på stimuli.

Jeg ser ikke hvordan Cybbe's eller dine uttalelser nødvendigvis er relevante i det hele tatt, det er sannsynlig at IQ øker en del når man tar hjernen i bruk ja men hvor mye blir ren spekulasjon.

Jeg har hatt biologi og det er åpenbart at det er forskjeller mellom ulike folekegrupper enten man liker dette eller ikke.

Hudafarge, formen på ansiktet, hjerne, øyefarge etc, til de politisk korrekte kommer med virkelig forskning isteden for rent svada til å bygge meningene sine opp stoler jeg mer på biologien,

som sier det finnes forskjeller, noe som er helt naturlig fordi det er helt andre forutsetninger for overlevelse i Afrika i forhold til Europa.

 

Tipper brukeren WildWolf, som fremstår som en noe mer vulgær rasist enn resten av "innvandingsmotstanderne".

 

Det er ikke noe rasistisk med innvandringsmotstand så lenge man bruker andre ting enn hudfarge til å bygge opp argumentene sine, noe som de fleste av oss mer seriøse gjør.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hvordan Cybbe's eller dine uttalelser nødvendigvis er relevante i det hele tatt, det er sannsynlig at IQ øker en del når man tar hjernen i bruk ja men hvor mye blir ren spekulasjon. Jeg har hatt biologi og det er åpenbart at det er forskjeller mellom ulike folekegrupper enten man liker dette eller ikke. Hudafarge, formen på ansiktet, hjerne, øyefarge etc, til de politisk korrekte kommer med virkelig forskning isteden for rent svada til å bygge meningene sine opp stoler jeg mer på biologien, som sier det finnes forskjeller, noe som er helt naturlig fordi det er helt andre forutsetninger for overlevelse i Afrika i forhold til Europa.

Selvfølgelig finnes det forskjeller i hudfarge og mange andre biologiske attributter. Det er det vel ingen som har benektet? Hvorvidt man argumenterer utifra det som anses som "politisk korrekt" eller ikke er forørvig irrelevant, så lenge man har grunnlag for den argumentasjonen man legger frem.

 

For å oppsummere: Jeg ser ikke hvordan det skal være mulig å oppdage eventuelle forskjeller i "medfødt intelligens", da man ikke etter mitt kjennskap har intelligenstester som er tilpasset spedbarn. Med begrepet "medfødt intelligens" forstår jeg den intelligensen man har ved fødselen. Det er mulig forskjellene i våre oppfatninger kommer fra forståelsen av begrepet? Såvidt jeg vet er det ikke noe innarbeidet begrep i det norske språk, så forskjellige forståelser av det er vel ikke unaturlig.

 

Jeg nekter ikke for at det finnes forskjeller i hvordan forskjellige land sett under ett gjør det på intelligenstester, men jeg setter spørsmålstegn ved konklusjonen at dette skyldes biologi og ikke omgivelsene man vokser opp i og lever under.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Selvfølgelig finnes det forskjeller i hudfarge og mange andre biologiske attributter. Det er det vel ingen som har benektet? Hvorvidt man argumenterer utifra det som anses som "politisk korrekt" eller ikke er forørvig irrelevant, så lenge man har grunnlag for den argumentasjonen man legger frem.

 

For å oppsummere: Jeg ser ikke hvordan det skal være mulig å oppdage eventuelle forskjeller i "medfødt intelligens", da man ikke etter mitt kjennskap har intelligenstester som er tilpasset spedbarn. Med begrepet "medfødt intelligens" forstår jeg den intelligensen man har ved fødselen. Det er mulig forskjellene i våre oppfatninger kommer fra forståelsen av begrepet? Såvidt jeg vet er det ikke noe innarbeidet begrep i det norske språk, så forskjellige forståelser av det er vel ikke unaturlig.

 

Jeg nekter ikke for at det finnes forskjeller i hvordan forskjellige land sett under ett gjør det på intelligenstester, men jeg setter spørsmålstegn ved konklusjonen at dette skyldes biologi og ikke omgivelsene man vokser opp i og lever under.

 

Vel da er vi vel egentlig ikke så uenige i prinsippet vil jeg si, uenigheten bunner vel i den grad vi er uenige i om hvor stor grad IQ og andre egenskaper blir påvirket av oppveksten i forhold til gener.

 

Jeg skal ikke hevde at mine konklusjoner på dette punktet nødvendigvis er mer riktige på alle punkter enn andres, men tok med "politisk korrekthet" fordi det er en tendens at de som er "politisk korrekte" bestemt avviser dokumenterte forskjeller som er bevist gjennom forskning.

 

Jeg ser forøvrig når jeg ser gjennom posten din at du ikke er politisk korrekt (ihvertfall ikke i denne diskusjonen :tease:) i og med at du er enig i at det er forskjeller i mennesklig biologi, diskusjonen blir derfor igjen som nevnt før en diskusjon angående poenget i "del 1" av posten min her.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...