Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kom heller med noen beviser på dine påstander i den andre tråden min du.

 

Intet er vel mer naturlig enn at du slenger opp noen kilder på dine egne uttalelser i denne tråden da...?

 

kom heller med noen beviser på dine påstander i den andre tråden min du.

 

Intet er vel mer naturlig enn at du slenger opp noen kilder på dine egne uttalelser i denne tråden da...?

 

http://www.ssb.no/innvregsys/tab-2008-06-24-09.html

 

http://www.ssb.no/vis/emner/06/01/innvarb/main.html

 

http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200604/06/index.html

Lenke til kommentar
Hvor mange tråder som går ut på det samme skal du starte egentlig?

 

Jeg har laget en tråd om hvor mange innvandrere som er i arbeid. Dette har ikke noe med dette å gjøre.

 

kom heller med noen beviser på dine påstander i den andre tråden min du.

 

Det ligger masse bevis i alle tråder som du enten har startet eller deltatt i. Men det hjelper ikke å motargumentere til noen som allerede har bestemt seg for å føre irrasjonell enveis argumentasjon. Uansett hva jeg sier så kommer du til å avvise det blankt, ikke fordi at argumentasjon ikke er rasjonell men fordi du ikke vil høre noe annet enn det du selv har lyst å høre. Dermed har jeg allerede nevnt at jeg ikke ønsker å delta i en slik diskurs.

 

I tillegg oser det fremmedhat i dine tråder. Det er det som er gjentakelsesmønster i dine tråder og som jeg refererte til tidligere.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar
Hvorfor Russland har så stor interesse av Sør-Ossetia skjønner jeg dog ikke helt - en løsrivelse fra Georgia vil vel før eller siden medføre en sammenslåing med Nord-Ossetia, noe jeg tviler på at Russland er innstilt på å akseptere ?

Nord-Ossetia er ihvertfall offisielt en del av Russland, men om de er delvis autonome eller ikke vet jeg ikke noe om. Russland tenker vel at en utvidelse av sine egne grenser kan styrke selvbildet og øke deres makt. Jeg tror det ligger mye symbolikk bak og sannsynligvis også et ønske om å bli ansett som en sterk aktør innenfor den internasjonale politikken.

 

Ser egentlig ikke noe problem med at muslimer gifter seg med hverander, det er jo helt naturlig.

Vi nordmenn er ikke hakket bedre, se på Spania. I Spania finnes det små "kolonier" med nordmenn som klynger seg sammen som små sauer, er det bedre?

Nei, det er ikke bedre, men hvorfor er det relevant? Det er jo selvfølgelig et problem i Spania, men jeg ser ikke hvorfor dette fratar hjemmeboende nordmenn retten til å kritisere gettofiseringen i Norge. Må alle landets innbyggere være plettfrie på et område for at andre av landets innbyggere skal kunne uttale seg om dette område?

 

Hvis man hadde hevdet at dette var noe som bare muslimer gjorde hadde dette argumentet hatt sin plass i debatten, men så lenge det ikke er dette man diskuterer er denne observasjonen etter min mening komplett irrelevant.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke bedre, men hvorfor er det relevant? Det er jo selvfølgelig et problem i Spania, men jeg ser ikke hvorfor dette fratar hjemmeboende nordmenn retten til å kritisere gettofiseringen i Norge. Må alle landets innbyggere være plettfrie på et område for at andre av landets innbyggere skal kunne uttale seg om dette område?

 

Det er relevant i at det viser nordmenns holdninger når de kommer til et fremmed land, og igjen så viser det at det er helt naturlig for folk med felles nasjonal bakgrunn å bosette seg i nærheten av hverandre i et fremmed land.

 

 

Hvis man hadde hevdet at dette var noe som bare muslimer gjorde hadde dette argumentet hatt sin plass i debatten, men så lenge det ikke er dette man diskuterer er denne observasjonen etter min mening komplett irrelevant.

 

Det er da en innvandringsdebatt... Klart det er naturlig å sammenligne nordmenns egne "vaner" når vi emigrerer.

Lenke til kommentar
Det er relevant i at det viser nordmenns holdninger når de kommer til et fremmed land, og igjen så viser det at det er helt naturlig for folk med felles nasjonal bakgrunn å bosette seg i nærheten av hverandre i et fremmed land.

 

Hva med alle de nordmennene som bor utenlands men som ikke bor i gettoer da? Hvorfor tar du ikke med deres holdninger?

Det viser seg, og er forsåvidt enkelt å forstå at, at like nasjonaliteter dras mot hverandre i utlandet.

Andre som oss, men det betyr ikke at det er sånn vi alle er (heldigvis)! :)

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke bedre, men hvorfor er det relevant? Det er jo selvfølgelig et problem i Spania, men jeg ser ikke hvorfor dette fratar hjemmeboende nordmenn retten til å kritisere gettofiseringen i Norge. Må alle landets innbyggere være plettfrie på et område for at andre av landets innbyggere skal kunne uttale seg om dette område?

Det er relevant i at det viser nordmenns holdninger når de kommer til et fremmed land, og igjen så viser det at det er helt naturlig for folk med felles nasjonal bakgrunn å bosette seg i nærheten av hverandre i et fremmed land.

Hvorfor skal et helt folk holdes ansvarlige for noe som noen tusen harrytasser gjør? Jeg forstår ikke logikken bak å fordele ansvar etter nasjonalitet, istedenfor å fordele ansvar etter reelle handlinger.

 

Hvis man hadde hevdet at dette var noe som bare muslimer gjorde hadde dette argumentet hatt sin plass i debatten, men så lenge det ikke er dette man diskuterer er denne observasjonen etter min mening komplett irrelevant.

Det er da en innvandringsdebatt... Klart det er naturlig å sammenligne nordmenns egne "vaner" når vi emigrerer.

Nå snakker vi om hvordan innvandrere oppfører seg i Norge, ikke hvordan norske utvandrere oppfører seg. Dette er to forskjellige debatter, og ved å blande dem skaper du en ny debatt: er dette et trekk som forekommer i flere nasjonaliteter. Ja, det er det, men det er da ikke det vi diskuterer?

 

I en debatt rundt hvordan man skal integrere innvandrere bedre er det bare malplassert kun å påpeke at problemet går begge veier når man ikke samtidig peker på mulige årsaker og/eller løsninger til problemet. Det blir bare en intetsigende konstatering av fakta som ingen har bestridt.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Det kan vel stemme at en del av dem gjør nettopp det, ja. Men det for de det gjelder strengt tatt bare ta på sin egen kappe.

 

Uansett, dette er en utbredt logisk feil jeg ser: Å holde individer ansvarlig for det landsmennene sine gjør eller i visse eksempler til og med hva tidligere tiders landsmenn har gjort. Selvfølgelig med det forbeholdet at de ikke gjennom aktive handlinger eller passivitet har latt det skje.

 

Argumenter som: "Vi burde ikke kritisere USA for Irak-krigen, for uten USA hadde vi alle snakket tysk nå." er et utmerket eksempel på dette. De aller fleste av dagens amerikanere var akkurat like lite delaktige i krigen mot the Axis som meg; altså ikke delaktige overhodet. Det blir bare latterlig å vise til noe deres besteforeldrene har gjort som noe vi burde takke barnebarna for. Og hvis noen lurer på ekteheten til dette horrible eksempelet så er dette faktisk argumentasjon tilsvarende noe jeg fikk servert på forumet her for en stund siden.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal et helt folk holdes ansvarlige for noe som noen tusen harrytasser gjør? Jeg forstår ikke logikken bak å fordele ansvar etter nasjonalitet, istedenfor å fordele ansvar etter reelle handlinger.

 

Det er ikke snakk om å holde noe ansvarlig for det som skjer, men ganske enkelt vise at det er vanlig, og slett ikke så forfærdelig som noe vil ha det til.

 

Nå snakker vi om hvordan innvandrere oppfører seg i Norge, ikke hvordan norske utvandrere oppfører seg. Dette er to forskjellige debatter, og ved å blande dem skaper du en ny debatt: er dette et trekk som forekommer i flere nasjonaliteter. Ja, det er det, men det er da ikke det vi diskuterer?

 

I en debatt rundt hvordan man skal integrere innvandrere bedre er det bare malplassert kun å påpeke at problemet går begge veier når man ikke samtidig peker på mulige årsaker og/eller løsninger til problemet. Det blir bare en intetsigende konstatering av fakta som ingen har bestridt.

 

Min erfaring med hvordan innvandrere oppfører seg, er at de klarer å tilpasse seg det norske samfunn relativt bra. Jeg er også klar over at situasjonen her(Stavanger-regionen) ikke nødvendigvis er representativ for hele landet. Det finnes urfordringer, men å svartmale det hele, slik Peter_Lynch gjør, blir helt feil mener jeg.

Lenke til kommentar

Velferdstaten matar parasittane sine.

 

Eg har den siste tida bete meg merke i at Halvorsen vil fjerne kontantstønaden, for å gje meir til dei som allerede får mykje, for å gjera ingenting: Eingongstønad.

 

Eingongsbeløpet er for einslege og par, der barnemora ikkje er i jobb. Eg likar å kalla det drahjelp, for at den komande famelien skal makta kjøpe inn det viktigaste til barnet kjem.

For mødre i jobb, kjem eigongsbeløpet i oppdelt form. Dei har og krav på fødselspermisjon, med passe lengd, og passe stønad.

(Etter mitt vet.)

 

Der det skurrar aldeles for meg, er når dei som får mykje for ingenting, får meir. På skatteytarane si bekostning. Kontantstønaden var vel meint for dei som hadde behov for barnehageplass, dei som hadde jobbar å gå til, men ikkje kunne, sidan barnehagedekninga ikkje held mål?

Kvifor er det dei fameliane som vert straffa, for at samfunnsparasittane skal få meir? Det er trass alt dei fameliane som er produktive, som er med å dreg velferdstaten? Likevel, er det dei familiane som mister huset sitt, eller anna dei har erverva seg frå ærleg skattbelagt arbeid. Eg meiner dei tek frå oss som er med å drar lasset, for å gje til dei som tynger vogna. Altfor ofte er ballasta unødeg, noko som bringer meg til neste punkt:

 

 

Overgangstønad.

Dette er ei tildels fin ordning for einslege foreldre.

Men, det vert ikkje set krav til mottakaren.

Stønaden skal vel dekke dei ekstrautgiftene som vert hardast å bera for einslege?

(Mat, henting/bringing til barnehage, klær osv.)

 

Eg ser at ekstremt mange arbeidslause mottek denne stønaden. Arbeidslause, og i mange tilfeller, arbeidsuvillige.

Det vert ikkje sett eit einaste krav ovanfor desse, at dei får seg ein jobb, fortset utdanning e.l.

Den same gruppa, får ofte rykke fram i barnehagekøane, for at dei skal ha betre moglegheit for å nytte tida til å få seg ein jobb. Då sjølvsagt med minstepris i barnehagane. (Det er vel staten som tek mellomlegget her og?)

Skal me belønna iglene for at dei formeirar seg? Eg ser ikkje at slike kan fostra samfunnsborgarar akkurat.

 

Det er inga oppfølging om stønadsytarane faktisk gjer sin del. Eit minimum måtte vel væra at dei melde seg hjå NAV som jobbsøkarar. Slik at dei iallefall gjer eit inntrykk av at dei prøver.

 

At altfor mange i denne gruppa av igler og parasittar har mage til å kreve meir i tillegg, er noko som burde få klokkene til å ringe for dei fleste av oss. Dei har meldt seg ut av samfunnet, men har framleis handa djupt inni pengestraumen som me andre genererer. Og dei veit å utnytta sin posisjon i velferdstaten.

 

Eg kan fortsetja i det vide og breie, men eg må avslutta no, for å makte å halde meg til emnet eg sjølv har valt.

 

For all del, eg ser at det i denne gruppa fins dei som faktisk ikkje er i stand til arbeid, av ymse grunnar. Men dei er i ei gråsone for min del, mellom dei openbare parasittane, og dei stønadsberettiga.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal et helt folk holdes ansvarlige for noe som noen tusen harrytasser gjør? Jeg forstår ikke logikken bak å fordele ansvar etter nasjonalitet, istedenfor å fordele ansvar etter reelle handlinger.

 

Det er ikke snakk om å holde noe ansvarlig for det som skjer, men ganske enkelt vise at det er vanlig, og slett ikke så forfærdelig som noe vil ha det til.

Det at nordmenn gjør det samme i utlandet gjør det da ikke noe bedre? Isåfall, hvordan mener du at gettofisering blir mindre ugunstig i et samfunn fordi nordmenn også gjør det?

Lenke til kommentar
Det at nordmenn gjør det samme i utlandet gjør det da ikke noe bedre? Isåfall, hvordan mener du at gettofisering blir mindre ugunstig i et samfunn fordi nordmenn også gjør det?

 

Har ikke sagt at nordmenn gjør det bedre, men at dette er et fenomen som ikke er spesielt for innvandrere i dette landet, eller muslimer for den saks skyld.

Personlig har jeg ingen erfaring med "gettoer" verken i Norge eller andre land.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

ER så kvalm nå at jeg kan spy, søskenbarnet mitt som er adoptert fra colombia og har en veldig mørk hudfarge ble spyttet på idag på skolen og kalt neger, jeg mener HALLO! FOR FAEN!. Når man er 16 år å går på vidregående burde man faen vite bedre enn akkurat det der. Heldigvis klappet jeg ikke til fyren men satan så sint jeg ble! ARGH!§ :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...