Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Når det kommer til utenrikspolitikk burde man holdt kjeft og latt utenriksdep. med Gahr Støre i spissen ta seg av det. Han har vist seg mer enn nok kompetent til det. Er flaut hvordan regjeringsmedlemene snakker forbi hverandre.

5912231[/snapback]

Ehm, Solheim er statsråd i Utenriksdepartementet han også. For øvrig er det naturlig at bistandsministeren uttaler seg om bistandspolitikken, og at Gahr Støre ikke kan kjøre soloshow for å tilfredsstille "dear Condi".

5918512[/snapback]

 

Er da intet som er naturlig med at statsråder irettesetter hverandre i det offentlige. Det vitner om dårlig lederskap og dårlig kommunikasjon innad i regjeringen. Gahr Støre tilferdsstiller langt flere enn "dear Condi" ved å uttale at Norge ikke skal gi bistand til terrorister, enten de er valgt demokratisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor i allverden skal han få lenger fengselsstarff bare fordi det er moren han har drept?

5919187[/snapback]

 

Hva foreslår du da? Slippe ham fri?

5919199[/snapback]

 

 

Nei, har jeg sagt det? Jeg foreslår undersøkelse av personen, han er trolig mentalt forstyrret, etter dette bør han få vanlig fengselsstraff og/eller hjelp på et mentalsykehus el.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden skal han få lenger fengselsstarff bare fordi det er moren han har drept?

5919187[/snapback]

 

Hva foreslår du da? Slippe ham fri?

5919199[/snapback]

 

Så vidt jeg vet, og sist jeg sjekket, så fantes det en mellomting mellom hundre-års fengselsstraff og det å slippe han fri på gata.

 

Så klart ikke en person skal få strengere straff av at det var moren han drepte, og samfunnet gjør det igjen, setter andre mennesker over hverandre.

 

Det er jo like ille om han dreper en vilkårlig person på gata istendenfor moren sin, det eneste som kan være med på å heve straffen må være måten det er gjort på, personen det er gjort skal ikke ha noe å si.

 

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Jeg foreslår undersøkelse av personen, han er trolig mentalt forstyrret, etter dette bør han få vanlig fengselsstraff og/eller hjelp på et mentalsykehus el.

5919245[/snapback]

Enig.

 

 

- Det var som om det skjedde inne i leiligheten min. Sønnen min våknet og lurte på hva som skjedde. Vi hørte også lyder fra en mannsperson, sa en nabo til TV 2 Nettavisen.

 

Men det gikk mange timer før politiet fikk melding om bråket. Da de kom til stedet, var den 44 år gamle kvinnen allerede død.

Synes det er merkelig at naboer ikke reagerer!

Lenke til kommentar
Er da intet som er naturlig med at statsråder irettesetter hverandre i det offentlige. Det vitner om dårlig lederskap og dårlig kommunikasjon innad i regjeringen. Gahr Støre tilferdsstiller langt flere enn "dear Condi" ved å uttale at Norge ikke skal gi bistand til terrorister, enten de er valgt demokratisk eller ikke.

5919157[/snapback]

Da får JGS slutte å tro han kan endre norsk utenrikspolitikk generelt egenrådig og uten dekning for det i regjeringen. Dette gjelder spesielt bistand, hvor vi har en egen minister. For øvrig ble Hamas valgt på et program som fokuserte på bekjempelse av korrupsjon og bedring av sosiale forhold. Du kan tenke litt på hva konsekvensene er av at sikkerhetsstyrker som skal bekjempe og forhindre terrorisme i de palestinske områdene, ikke får lønn. Å hjelpe Israel med sin kvelning av den palestinske økonomien, og dermed forverring av sosiale forhold, kan knapt sies å forhindre terrorgrupper, snarere gir det grobunn for slike.

Lenke til kommentar
Galt med å gi uhjelp da?

Mye tyder på at det bare gjør ting verre. Man gjør at de blir avhengige av pengene våre, og så kommer de seg ikke ut av vanskene.

 

For det første går det ikke på bekostning av f.eks velferd her i Norge

Hvis du sender penger ut av landet i stedenfor å bruke det på velferd her så går det ikke på bekostning av det? Rar logikk.

 

det er det skattte og avgiftslettelser som gjør.

Ikke nødvendigvis. Skatteinntektene økte faktisk under den forrige regjeringen, som satte ned skattene. Lavere skatter for bedrifter fører til bedre økonomi, som fører til vekst, som igjen fører til at de må ansette flere, som fører til at flere får jobb, og dermed er det flere som betaler skatt.

Lenke til kommentar
det er det skattte og avgiftslettelser som gjør.

Ikke nødvendigvis. Skatteinntektene økte faktisk under den forrige regjeringen, som satte ned skattene. Lavere skatter for bedrifter fører til bedre økonomi, som fører til vekst, som igjen fører til at de må ansette flere, som fører til at flere får jobb, og dermed er det flere som betaler skatt.

5920899[/snapback]

 

Som igjen også fører til at folk tjener mer, og den prosentvise beskattningen vil være lik mens inntekten som beskattes er høyrere og dermed drar staten inn mer penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...