Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det er jo dems eget regnskap da .. burde ikke det ha noe å si i det hele tatt?

6011409[/snapback]

Ifølge SV sitt prinsipp nei. Så det har ingenting å si angående min påstand. SV mener at offentlige skal ha innsyn i regnskap. Når så offentlige vil ha innsyn i SV sitt regnskap sier de nei. De går da imot sine egne prinsipper.

 

Nå hevder du det motsatte, så jeg ber deg forklare. Noe du ikke har gjort.

 

Så igjen, forklar meg hvorfor de ikke går imot sine egne prinsipper?

6011443[/snapback]

Jeg skrev jo det, dems regnskap - ikke alle andres.. men det er min mening

6011458[/snapback]

Og da har du ikke svar på noenting. Dette er kverulering.

 

Ifølge SV sine prinsipper skal offentligheten ha innsyn i deres regnskap. Men når offentligheten spør dem sier de nei. Ser du selvmotsigelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo dems eget regnskap da .. burde ikke det ha noe å si i det hele tatt?

6011409[/snapback]

Ifølge SV sitt prinsipp nei. Så det har ingenting å si angående min påstand. SV mener at offentlige skal ha innsyn i regnskap. Når så offentlige vil ha innsyn i SV sitt regnskap sier de nei. De går da imot sine egne prinsipper.

 

Nå hevder du det motsatte, så jeg ber deg forklare. Noe du ikke har gjort.

 

Så igjen, forklar meg hvorfor de ikke går imot sine egne prinsipper?

6011443[/snapback]

Jeg skrev jo det, dems regnskap - ikke alle andres.. men det er min mening

6011458[/snapback]

Og da har du ikke svar på noenting. Dette er kverulering.

 

Ifølge SV sine prinsipper skal offentligheten ha innsyn i deres regnskap. Men når offentligheten spør dem sier de nei. Ser du selvmotsigelsen?

6011514[/snapback]

Nei egentlig ikke.. men har kanskje noe med at jeg er SV'er da :p
Lenke til kommentar
Knefall for levende ord? Oppfrisk hukommelsen minj....

6010758[/snapback]

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article203956.ece

6011061[/snapback]

Nå må jeg nesten spørre hva du legger i begrepet 'knefall'?

6013609[/snapback]

 

Når man snakker om knefall så snakker man ofte om hvor lite standhaftige et parti er, og hvor mye de spiller på populisme, noe FRP gjør.

 

Og på mange, deriblant meg, kan det virke som om Carl I. Hagen kun spiller på populisme, og ikke eier egne meninger. :)

Lenke til kommentar

Ordboka er et fint hjelpemiddel.

knefall

  ~fall

    1  det å falle på kne gjøre k- for noe(n) også: underkaste seg

 

Jeg kan ikke se at Frp har fallt på kne for, eller underkastet seg, levende ord på noen måte.

 

Dette har ikke noe med populsime å gjøre. Og å påståt at det partiet som er mest kritisert for sine kontroversielle meninger, er det mest populistiske partiet og har misnt egne meninger, det faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Ordboka er et fint hjelpemiddel.
knefall

  ~fall

    1   det å falle på kne gjøre k- for noe(n) også: underkaste seg

 

Jeg kan ikke se at Frp har fallt på kne for, eller underkastet seg, levende ord på noen måte.

 

Dette har ikke noe med populsime å gjøre. Og å påståt at det partiet som er mest kritisert for sine kontroversielle meninger, er det mest populistiske partiet og har misnt egne meninger, det faller på sin egen urimelighet.

6014168[/snapback]

 

Jepp, og siden du bruker ordboka så hadde det kanskje vært en idé å slå opp populisme mens du var i gang?

 

populisme popul|is'me - også neds: (det å hevde) synspunkter om politikk og samfunnsforhold som (en tror) er populære blant folk partiet ble beskyldt for p-

 

Og det er viden kjent at FRP er det største partiet til dags dato, er det ikke da populistisk?

 

Jeg har heller aldri påstått at FRP har gjort et knefall, og populisme kan sees på som et sunnhetstrekk.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Ordboka er et fint hjelpemiddel.
knefall

  ~fall

    1   det å falle på kne gjøre k- for noe(n) også: underkaste seg

 

Jeg kan ikke se at Frp har fallt på kne for, eller underkastet seg, levende ord på noen måte.

 

Dette har ikke noe med populsime å gjøre. Og å påståt at det partiet som er mest kritisert for sine kontroversielle meninger, er det mest populistiske partiet og har misnt egne meninger, det faller på sin egen urimelighet.

6014168[/snapback]

Ved å sleike Flåten i ræva på den måten, så viser de hva de står for. Det samme gjelder KRF.
Lenke til kommentar
Haha... Per Fuggeli har driti seg skikkelig ut nå.

Hvis noen får tak i talen hans på nett, så si fra. :lol:

6021382[/snapback]

 

Helt nederst her http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5647027.html er det en link til NRK Nettradio. Mulig talen er å høre der.

 

Har ikke undersøkt nærmere, siden jeg ikke føler spesielt behov for å høre en patetisk tulling bedrive offentlig drittkasting.

Lenke til kommentar
Haha... Per Fuggeli har driti seg skikkelig ut nå.

 

Hvis noen får tak i talen hans på nett, så si fra. :lol:

6021382[/snapback]

 

Joda han driter seg ut her,men jeg ser det er flere som gjør det .

 

Etter talen har det rent inn med hatske SMS-meldinger fra Frp-tilhengere, med innhold som «Kom deg ut av landet» og «Vi er lei av at du smisker med muslimvennene dine».

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115127

 

hvorfor synke til samme niva,ja kan hende et lavere nivå .

 

Talen ligger jo her:

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5647027.html

Endret av GKO
Lenke til kommentar

Hva enkelte sivile tullinger sender på SMS får dem stå for selv. Syntes Hagen tok dette veldig bra, han forsvarte ytringsfriheten! Jensen burde ta det roligere enn slik det fremgår av VG-linken. Dette er først og fremst bare patetisk av Fugelli.

 

Edit: Forresten fått ny signatur....

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Man kan bli populære for sine prinsipper også. Dessuten var ordlyden din "spille på populisme", noe som antyder at Frp tilpasser seg folkemeningen, i stedet for å være et parti med meninger mange er enige i. Det er en forskjell.

6015176[/snapback]

 

Jeg har heller ikke sagt noe om at FRP ikke kan bli populære for sine prinsipper, det spørsmålet eller konstateringen lar jeg stå åpen.

Jeg tror nok ikke at FRP spiller på populisme, de setter bare verdier som står stikk i strid med mine verdikunnskaper høyt, men jeg tror enkelte av partiets medlemmer gjør det.

Deriblant Carl I. Hagen.

 

Men, som jeg har sagt før, det spiller liten rolle hva enkelte medlemmer innad i partiet mener, det partiet som en helhetlig masse du stemmer på, og det er de du støtter meningene til.

Endret av warpig
Lenke til kommentar
Nå er det jo liten tvil om hvor Fugelli står politisk:

 

http://www1.sv.no/oslo/artikler/resept.htm

6022245[/snapback]

 

Herregud for en fundamentalist. :no:

 

Men hans feil er de klassiske:

- Tillegge motparten masse falske meninger (stråmenn)

- Troen på at venstresiden har monopol på å bry seg om andre

- Overdrevet selvgodhet

 

Forresten morsom denne:

"

En tredje solidaritetsfeil oppstår i krysset mellom barmhjertighet og veldedighet. "Å hjelpe den svake", som Unge Høyre gjør når de kjører pensjonister på gratis handletur til Sverige, representerer ikke solidaritet, fordi det er en gave fra en mektig til en avmektig.

 

Solidaritetens sanne prøve er når kravet til samhold og rettferdighet overskrider jeget og gruppen. Aristoteles sier: En dyd er å ville det gode for den annen, for den annens skyld. Ekte solidaritet vil si å være villig til å dele makt og gi avkall på egne fordeler, for de andres skyld. Ekte solidaritet innebærer å akseptere andres rett til gode levekår, frihet, verdighet og trygghet og ville ofre av eget for å sikre rettferdighet. Det er denne formen for humanistisk solidaritet, ikke solidaritet med meg selv eller min gruppe eller min stamme, men solidaritet med menneskeverdet, som skal stå på min resept.

"

 

Så stem Frp da Fugelli. For det er Frp som vil ha slutt på ovenfra og ned uhjelp, men heller vil bygge ned tollmurene på Norges bekostning for å hjelpe ulandene gjennom økt handel. Det er venstresiden som er imot dette, og i stedet vil fortsette med uhjelp.

 

Samme forskjell i prinsipp finner man mange andre steder også. Det er Frp som vil likebehandle norske og innvandrere, og ikke stille dem i noen særstilling og gi dem særkrav, slik vesntresiden vil.

 

Men Fugelli er for fundamentalistisk opptatt av sin egen fortreffelighet og moralske overlegenhet til å se dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...