Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det eneste som plager meg med dette forslaget er at det kommer fra en representant for de rød-grønne.

5884490[/snapback]

Hva er galt med det?

5884563[/snapback]

Det skjønner du sikkert om du tenker deg om. ;)

5884620[/snapback]

Trodde først det skulle være noe så teit som at du ikke liker dem, og at du derfor så deg nødt til å være i mot det. (Kanskje er det det). Men det er jo en viss fare for at SV tjener noen stemmer på dette.

5884701[/snapback]

Neida, det er nok så 'teit'. Jeg er da ikke utelukkende er kald og fornuftig. Jeg har mine fiendebilder jeg som alle andre. Og når fienden er bedre enn de jeg sympatiserer med på enkelte områder, da liker jeg det ikke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Angrepet på stand.

 

http://www.tromsfpu.no/index.php?option=co...d=126&Itemid=48

 

"FpU, UH og KrFU gjennomførte torsdag en ny Israel-aksjon på torget i Tromsø. Den kjente overlegen og Palestina-forkjemperen Christiane Kolberg gikk rett og slett til fysisk angrep og raserte hele standen.

 

- Jeg har aldri sett på maken. Det var nesten så jeg ble redd, for hun var helt vill, sier en sjokkert fylkesformann i Troms FpU, Kristoffer Kanestrøm.

 

..."

 

 

Er dette den nye trenden? Fysiske angrep fremfor normal samtale? :p

Lenke til kommentar

Det er ingen nyhet at venstrefolk benytter vold når de er uenige i noe - det er det eneste språket de forstår. Se bare på Frankrike!

 

Håper hun blir anmeldt.

 

(Jeg går ut ifra at hun er venstreperson: norske, voldelige palestinafanatikere pleier det)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Det er ingen nyhet at venstrefolk benytter vold når de er uenige i noe - det er det eneste språket de forstår. Se bare på Frankrike!

 

Håper hun blir anmeldt.

 

(Jeg går ut ifra at hun er venstreperson: norske, voldelige palestinafanatikere pleier det)

5888282[/snapback]

 

Mens såkalte høyrefolk bare er voldelige på et statlig plan? Generaliseringer kan være passende, men også bare tåpelige.

Lenke til kommentar
"Venstrefolk" betyr ikke "alle venstrefolk", på samme måte som "muslimer er virkelighetsfjerne" ikke betyr "alle muslimer er virkelighetsfjerne". Så hva er det du vil frem til?

5888589[/snapback]

 

 

Han vil fram til at du generaliserer og kommer med en bastant påstand om at venstrefolk benytter vold når de er uenige i noe, noe som er en kraftig generalisering.

Lenke til kommentar

Frp har alltid vært der og påpekt slurv og uenigheter i regjeringen. De spretter opp og skriker ut når de er uenige med regjeringen, noe som i grunn er bra. Men når regjeringens Jonas Gahr Støre stopper pengestrømmen til Palestina burde jo Frp juble og skryte litt av regjeringen, for Frp støtter jo Israel i midt-østen-konflikten.

 

Jeg tolker dette som at Frp satser hardt på å sette regjeringen i et dårlig lys og oppnår høyere oppslutning av dette.

 

Men dette er bare et eksempel. De fleste partier er dårlige på å si i fra når et annet parti gjør noe bra. :(

Lenke til kommentar
Frp har alltid vært der og påpekt slurv og uenigheter i regjeringen. De spretter opp og skriker ut når de er uenige med regjeringen, noe som i grunn er bra. Men når regjeringens Jonas Gahr Støre stopper pengestrømmen til Palestina burde jo Frp juble og skryte litt av regjeringen, for Frp støtter jo Israel i midt-østen-

5908827[/snapback]

 

Har han stoppet pengestrømmen?

Lenke til kommentar

En ting jeg lenge har lurt på er dette:

 

Jeg er på jakt etter leilighet og leser dermed en god del utleieannonser. En ting som går igjen og irriterer meg er annonser som denne (fiktiv); 3-roms leilighet, sentral, leies ikke ut til gutter. 8000/mnd. xxx xx xxx.

 

Selv om man bør ha lov til å leie ut til hvem man vil kan man utelukke kjønn allerede i annonsen? Argumentet til grunne er vel at unge studenter (menn) bråker og roter mer enn jevnaldrende kvinner (forresten en håpløs generalisering).

 

Hvor går grensen for slike annonser? Kan man skrive at man ikke vil at innvandrere, handicapede eller kommunister skal flytte inn i leiligheten?

 

Og hva ville skjedd om huseier opplyste at han ikke ville ha unge kvinner som leietakere, ville Karita kommet med et påbud?

Lenke til kommentar
En ting jeg lenge har lurt på er dette:

 

Jeg er på jakt etter leilighet og leser dermed en god del utleieannonser. En ting som går igjen og irriterer meg er annonser som denne (fiktiv); 3-roms leilighet, sentral, leies ikke ut til gutter. 8000/mnd. xxx xx xxx.

 

Selv om man bør ha lov til å leie ut til hvem man vil kan man utelukke kjønn allerede i annonsen? Argumentet til grunne er vel at unge studenter (menn) bråker og roter mer enn jevnaldrende kvinner (forresten en håpløs generalisering).

 

Hvor går grensen for slike annonser? Kan man skrive at man ikke vil at innvandrere, handicapede eller kommunister skal flytte inn i leiligheten?

 

Og hva ville skjedd om huseier opplyste at han ikke ville ha unge kvinner som leietakere, ville Karita kommet med et påbud?

5911620[/snapback]

 

Husleieloven:

 

"§ 1-8. Forbud mot diskriminering

 

Ved utleie av husrom kan det ikke tas hensyn til etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn. Slike omstendigheter kan ikke regnes som saklig grunn til å nekte opptak i husstand, framleie, personskifte eller tillegges vekt ved opphør av leieforholdet. Ved slik diskriminering gjelder diskrimineringsloven.

 

Ved utleie av husrom kan det heller ikke tas hensyn til homofil orientering. Slike omstendigheter kan ikke regnes som saklig grunn til å nekte opptak i husstand, framleie, personskifte eller tillegges vekt ved opphør av leieforholdet.

 

Hvis det foreligger omstendigheter som gir grunn til å tro at det har funnet sted diskriminering i strid med annet ledd, skal slik diskriminering anses som bevist, med mindre den som har utført handlingen sannsynliggjør at diskriminering likevel ikke har funnet sted.

 

Om erstatningsansvar for ulovlig diskriminering etter annet ledd gjelder vanlige erstatningsregler."

 

Du kan altså ikke diskriminere på etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn, men KJØNN, ja det er visst greit.

Lenke til kommentar
Frp har alltid vært der og påpekt slurv og uenigheter i regjeringen. De spretter opp og skriker ut når de er uenige med regjeringen, noe som i grunn er bra. Men når regjeringens Jonas Gahr Støre stopper pengestrømmen til Palestina burde jo Frp juble og skryte litt av regjeringen, for Frp støtter jo Israel i midt-østen-

5908827[/snapback]

 

Har han stoppet pengestrømmen?

5908950[/snapback]

 

Nope. Etter noen dagers forvirrelse da regjeringen igjen snakker forbi hverandre og irettesetter hverandre så er det intet som er stoppet. Den kan bli stoppet, men det er vel heller tvilsomt. Tror ikke det er en kamel SV er villig til å svelge, og de har deler av AP med seg. Synd når fornuften til Gahr Støre blir stoppet. Igjen undrer jeg hvordan i all verden de tre partiene klarte å bli enige om regjeringssamarbeid. Er vel bare et bevis på at det nok også kan bli fred i midtøsten ;)

 

Når det kommer til utenrikspolitikk burde man holdt kjeft og latt utenriksdep. med Gahr Støre i spissen ta seg av det. Han har vist seg mer enn nok kompetent til det. Er flaut hvordan regjeringsmedlemene snakker forbi hverandre.

 

Stoltenberg er ikke like dyktig som Bondevik var i å ungå små og store smell. Men var vel litt lettere å holde kristenfanatikerene, rikmennene og små-bedriftseierene i tøylene enn det er for Stoltenberg å holde kontroll på hippie-wannabes, hardbanka feminister, leke-kommunister og kalkulatormotstandere i sine rekker.

 

Huff, jeg tror aldri jeg har vært så langt unna å finne et parti jeg faktisk har lyst til å gi tillit til. Er nesten til å bli deprimert av. Av de aktive topppolitikerene er det vel bare Siv Jensen, Jonas Gahr Støre og muligens Inge Lønning(om han er aktiv da) som er likandes.

Lenke til kommentar
Du kan altså ikke diskriminere på etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn, men KJØNN, ja det er visst greit.

5911720[/snapback]

Hmm, i såfall tror jeg at jeg skal sende en mail til likestillingsombudet og spørre hva de har å si om saken. Det foregår jo en massiv undertrykking av unge menn. :p

Lenke til kommentar
Når det kommer til utenrikspolitikk burde man holdt kjeft og latt utenriksdep. med Gahr Støre i spissen ta seg av det. Han har vist seg mer enn nok kompetent til det. Er flaut hvordan regjeringsmedlemene snakker forbi hverandre.

5912231[/snapback]

Ehm, Solheim er statsråd i Utenriksdepartementet han også. For øvrig er det naturlig at bistandsministeren uttaler seg om bistandspolitikken, og at Gahr Støre ikke kan kjøre soloshow for å tilfredsstille "dear Condi".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...