Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Å, vær så snill ...

 

Les for øvrig bibelen:

-Homofile skal drepes

-Hekser skal drepes

-De som er utro skal drepes

-De som arbeider søndager...

-De som fornekter gud...

 

Hva som står i Bibelen er uinteressant, vi diskuterer kirken i middelalderen, gjør vi ikke?

 

Det er en smal sak å bevise at alle disse ble praktisert i middelalderen, men ble avskaffet utover opplysningstiden.

 

I så fall, bevis det. Bevisbyrden ligger jo som kjent hos anklager. Og tør jeg igjen minne om at det er kirken som du har satt på anklagebenken, ikke verdslige myndigheter, og at enkeltstående tilfeller ikke normalt regnes som praksis.

 

Drap av "hekser" var ingen problem i afrika heller, før deler av afrika ble kristnet.

 

De kalte dem kanskje ikke hekser, men drepte gjorde de, menneskeofre, folk de trodde var besatte og andre som ikke helt passet inn, i en skala som Europa aldri har sett maken til i kjent historie. Les for eksempel om Zuluene, en av de nasjonene (i etnisk betydning) som er regnet som en av de høyest fungerende i Afrikas historie. Kirkens innflytelse har ikke vært like sterk i Afrika, men jeg vil påstå den generelt sett har vært en positiv innflytelse der og.

 

Kristendommen kom forøvrig til Afrika tidligere enn til Europa.

Endret av SheikFyFazan
Lenke til kommentar

Saudi Arabia planlegger nå å operere en mann slik at han blir lam. Ingen sykehus har villet gjennomføre operasjonen ennå.

 

Det er ikke mye vi får høre av kritikk fra norske myndigheter mot Saudi Arabia om dette. Tenk om dette hadde vært Iran! Da hadde vi fått høre det da......

Saudi Arabia er et fryktelig regime. Rett og slett en skam at disse er en nær alliert av vesten.

Lenke til kommentar

- Muslimer er de nye jødene

Internettdebatten om muslimer avslører voldsomme følelser mot muslimer. Forsker trekker paralleller til jødenes situasjon før andre verdenskrig

Jeg er ganske enig i det han skriver, at det er mye rasistisk grums i debattene rundt innvandring og det kan være fordi temaet vekker mye følelser og at mange som er kritiske til innvandring er redd for å bli kalt rasist. Dette kan vi f.eks. se fra Sverige hvor alle innvandrermostandere blir stemplet som rasister i media. Ikke overaskende, så er det rasistene som tør å uttale seg. Norge er heldigvis ikke så ille.

 

Men jeg er redd for at Lars Gule er en sterk forkjemper for å ta flere asylsøkere og vil gjerne følge svensk politikk på dette området.

Lenke til kommentar

Ja, man noen blir provosert enten man gjør det den ene eller andre veien. Religion er et tema med mange sterke følelser og det er også terrorangrepet. Bør man ikke nettopp derfor behandle saken så religionsnøytralt og fordomsfritt som mulig?

 

Selvsagt kan man, men spørsmålet blir da om man vil prioritere nøytralitet og religionsfrihet eller unngår en diger provokasjon som helt sikkert vil skape bråk. Og tidspunktet er heller ikke det beste. Husk at til neste år vil det være ti år siden angrepet og det vil garantert bli en ekstra stor minnesmarkering da og det høres ikke ut som noe sjakktrekk å bygge en moske da eller ha en ferdigstilt i nærheten av Ground Zero.

 

Det er og blir en dårlig ide!

 

Hvis de kan begrunne et avslag med sikkerhet for brukerne av bygget så er det en helt grei grunn. Men avslag på grunn av fordommer eller at behandlerne har en annen religion enn de som søker om å bygge bør være totalt irrelevant for saksbehandlingen.

 

Og det synes jeg er en relevant og god grunn. Ville du ha tatt på deg ansvaret for arbeiderne og brukerne av moseen i dette tilfellet? Jeg ville ikke gjort det.

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart med denne studentdrapssaken i Trondheim.

 

Avdøde ble først beskrevet som et dydsmønster som synger i kor, men så kommer det fram at hun hadde 2.2 i promille og bød på metamfetamin. Gjerningsmannen inntok vel dette stoffet som han ble tilbudt og hadde med seg to flasker sprit oppom også.

 

Jeg mener. Dette øker risikoen for å bli drept ganske kraftig.

Lenke til kommentar

- Muslimer er de nye jødene

Internettdebatten om muslimer avslører voldsomme følelser mot muslimer. Forsker trekker paralleller til jødenes situasjon før andre verdenskrig

Jeg regnet litt med tallene jeg fant i den artikkelen og hos SSB.

 

Vi er totalt ca. 4800 000 nordmenn. 163 000 av disse er muslimer. Trekker vi da fra muslimene er vi 4637 000 igjen som jeg bare kaller nordmenn for enkelhets skyld. Det var i 2007 i snitt 3420 innsatte i norske fengsler. Muslimene utgjorde 1 tredjedeler av disse. Altså 1140. Nordmennene 2280. Og nå kommer de stygge tallene.

 

4637 000/2280 = 2033.

 

163 000/1140 = 143.

 

Hver 2033. nordmann er i fengsel mens hver 143. muslim er i fengsel. Med forbehold om litt feil i tallene selvsagt.

 

Edit: talltull.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Camlon: Jeg referer bare til de tallene som står i den nevnte artikkelen, der det nettopp står at det er 163 000 muslimer i Norge. Ikke noe om ikke-vestlige innvandrere. Det er vel ikke gitt at alle ikke-vestlige innvandrere er muslimer heller, men her var muslimer spesielt nevnt som en gruppe når det gjelder fengselstall.

 

Jeg ser jo nå at jeg har lest feil og dermed regnet feil. Jeg leste at to tredjedeler av de innsatte er muslimer når det skal være en tredjedel.

 

Regnestykket blir slik:

 

4637 000/2280 = 2033

 

163 000/1140 = 143

 

Altså skulle dette tilsi at hver 2033. nordmann er i fengsel og hver 143. muslim er i fengsel. Det betyr også at i forhold til folkemengde er det 14 ganger så mange muslimer i fengsel som nordmenn.

 

Nå har jeg ikke sett på fengslingsbakgrunnen, men jeg lar tallene være stygge nok.

Lenke til kommentar

Vi kan jo ikke akkurat legge skylden på noen fordi de har dødd i ei ulykke. Og dette er jo en sak som det må ordnes opp i. "Guttens foreldre har bedt om at han gravlegges i hjemlandet." Da blir det helt feil å bare kremere han og sende urna hjem. Det er snakk om en avdødd tilsynelatende uskyldig 16-åring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Iron Sheik burde humblet Irans president , old country way.....

 

Blir nok ikke stopp med tyrefekting , det har de vel gjort i 100 vis av aar , en del av spansk (u)kultur.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

- Hitler hadde afrikansk blod

Eksperter har undersøkt DNA-et til 39 av Adolf Hitlers slektninger.

 

En journalist og en historiker har kommet med et oppsiktsvekkende funn som viser at Nazi-lederen Adolf Hitler trolig hadde både jødisk og afrikansk blod i årene.

 

Journalist Jean-Paul Mulders og historiker Marc Vermeeren har brukt DNA til å spore opp 39 av Hitlers slektninger.

Det belgiske nyhetsmagasinet Knack skriver at spytt fra disse slektningene viser at Hitler nedstammet fra raser som han selv forsøkte å utrydde fra Europa under andre verdenskrig.

(....)

Jøder fra Nord-Afrika

Mulders og Vermeeren skal ha påvist kromosomet Haplogroup E1b1b (Y-DNA) hos slektningene, et kromosom som er svært uvanlig i Tyskland og Vest-Europa for øvrig.

 

- Det er hovedsakelig funnet blant berbere i Marokko, Algerie, Libya og Tunisia, samt hos askenasiske og sefardiske jøder, sier Vermeeren, melder The Telegraph.

 

- Dermed kan man påstå at Hitler var i familie med folk som han foraktet, legger han til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...