Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Det nærmer seg 5 års markering for orkanen Katrina.

 

Hvorfor er det så uklart hva som skjedde i byen med plyndring og hva negerne gjorde og ikke gjorde?

 

For meg virker det som om de fleste bare satte seg rett ned og ventet på å bli hentet. Selv om vannet steg og steg og maten tok slutt.

 

Er det ikke bedre å vise litt initiativ å komme seg ut derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nærmer seg 5 års markering for orkanen Katrina.

 

Hvorfor er det så uklart hva som skjedde i byen med plyndring og hva negerne gjorde og ikke gjorde?

 

For meg virker det som om de fleste bare satte seg rett ned og ventet på å bli hentet. Selv om vannet steg og steg og maten tok slutt.

 

Er det ikke bedre å vise litt initiativ å komme seg ut derfra?

Fordi den rødgrønne regjeringen gav dem mulighet til å sitte med sugerøret ned i den norske statskassen, slik at jens følte han var verdens beste og jonas tilfredsstilte sin elskerinne, BigMama, men SENTERPARTIET virkelig fikk drive distriktspolitikk for å opprettholde spredd bosetting dar kor ingen kunne tru at nokon kunne bu.

Vår skam ligger jo at dette fikk disse sorte lovt til selv uten norskkurs ei heller måtte ta vare på våre eldre mens de fikk bo i ghettoene sine.

For det følte bush-administrasjonen var ondskap mot gode amerikanere, dog de var fattige svartinger.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har lest de topphemmelige CIA-dokumentene som ble frigitt av Wikileaks i dag?

 

Det var egentlig ikke så pikante hemmeligheter, bare en liten diskusjon rundt det faktum at det finnes amerikanske terrorister og at ikke alle terrorister nødvendigvis er muslimske fundamentalister komplett med turban og langt, mørkt skjegg, og hvilke konsekvenser det ville ha hvis USA skulle forbindes med terrorisme (amerikanske statsborgere ville risikere å bli nektet innreise i andre land osv).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det var jo ikke akkurat pikante hemmeligheter nei, det var jo et memo som analyserte problemet rundt amerikanske statsborgere som bidrar til terrorisme og hvordan andre stater vil håndtere de og hvordan det vil påvirke forholdene deres utad hvis de blir oppfattet som usamarbeidsvillige i slike saker.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har lest de topphemmelige CIA-dokumentene som ble frigitt av Wikileaks i dag?

Har ikke sett noe på det, og registrer at ingen av de store norske nyhetsnettstedene formidler noe om det i skrivende stund.

Det var nok mye mer spennende med Julian Assanges sexhistorier for noen dager siden.

Dagbladet hadde en gjennomgang av memoet tidligere i dag, det var der jeg fant linken. Men det sto ingenting som man ikke kunne finne ut av ved å lese dokumentet på egen hånd. :)

 

Nå skal det bygges en ny skyskraper på Manhatten like ved Empire State Building. Den blir bare 11 meter lavere og eierne av Empire State Building protesterte fordi den nye byggningen vil endre New Yorks så velkjente skyline", men protesten ble forkastet:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3783807.ece

 

Jeg synes det ser kult ut. Hva mener dere?

Egentlig bryr jeg meg ikke om at det skal komme enda en ny skyskraper i Manhattan. Det er omtrent like interessant som å få vite at det er kommet enda et tre til i skogen. Hadde skyskraperen vært ekstremt høyt eller blitt bygd i en pannekakeflat nordisk by hadde det vært mer interessant.

 

Førsteinntrykket mitt er at skyskraperen ser ganske standard og firkantet ut og lite interessant fra et arkitektonisk perspektiv.

Lenke til kommentar

Her er en artikkel til om saken fra Dagbladet. Riktignok står det ikke noe nytt i den, men som dere ser på det lille bildet kan den ny skyskraperen ødelegge for utsikten fra Empire State Building:

 

http://www.dagbladet.no/2010/08/26/nyheter/empire_state_building/skyskrapere/utenriks/usa/13121798/

 

Samtidig er en ragende skyskraper fin utsikt i seg selv. Men nå er jeg glad i store bygninger, da..

Lenke til kommentar

Det er da ikke alle skyskrapere som blir bygget som en typisk, firkantet blokk lenger.

 

Samtidig er en ragende skyskraper fin utsikt i seg selv. Men nå er jeg glad i store bygninger, da..

 

Selvsagt er det det, men når man først er på et utsiktstårn så ønsker man nok gjerne å se utover og se størrelsen på byen i seg selv.

Lenke til kommentar

Drøm fra Disneyland

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3783373.ece

 

 

Dette innlegget kommer det reaksjoner på!

 

Jeg er selvsagt enig i alt som står der, men det hadde en nachspiel schwung over seg.... :cool:

 

Det ble som jeg sa. (Hva var det jeg sa......)

 

Men hvorfor kaller VG krigshelten Gjems-Onstad og humanetikeren Arne Tumyr for høyreekstreme? Dette må jo være gjort bevisst for å sverte?

 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10018099

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har lest de topphemmelige CIA-dokumentene som ble frigitt av Wikileaks i dag?

Har ikke sett noe på det, og registrer at ingen av de store norske nyhetsnettstedene formidler noe om det i skrivende stund.

Det var nok mye mer spennende med Julian Assanges sexhistorier for noen dager siden.

 

Noe som forøvrig er en merkelig historie, om jeg ikke har misforstått, så mener kvinnene at det er et overgrep fordi de hadde frivillig sex, men Julian nektet å bruke kondom. Er det bare meg som har et moraslk kompass som er på tryne, eller er det noe av det dummeste folk har liret av seg på en stund?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det at faktisk Tore Tvedt gir honnør til Tybring-Gjeddes innlegg gjør det bare mindre aktuelt å stemme FRP.

Jeg liker ikke denne utviklingen.

 

- Fortjener honnør

 

Tidligere talsmann for den høyreekstreme organisasjonen Vigrid, Tore Tvedt, støtter innholdet i kronikken, men mener Frp-representanten kamuflerer motstanden mot raseblanding når han kun snakker om farene for norsk kultur.

 

- Tybring-Gjedde har helt åpenbart en rasist inni seg, men han tør dessverre ikke å slippe han helt ut. Jeg mener han burde tørre å snakke åpent om at vi deltar i en rasekrig, men han er mye tydeligere enn representanter for de etablerte partiene pleier å være. Det fortjener han honnør for, sier Tvedt, som bekrefter at han fortsatt deltar aktivt i Vigrids arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...