Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at faktisk Tore Tvedt gir honnør til Tybring-Gjeddes innlegg gjør det bare mindre aktuelt å stemme FRP.

Jeg liker ikke denne utviklingen.

Så bare fordi noen ekstreme mennesker er enige i det som blir sagt, så skal vi avfeie hele innlegget?

Det må jo bety at en av partene begynner å nærme seg den andre. Og jeg håper det er Tore Tvedt som nærmer seg FRP, og ikke motsatt. Når Tore Tvedt sier at"- Tybring-Gjedde har helt åpenbart en rasist inni seg", så håper jeg det ikke er sant.

Lenke til kommentar

Det at det finnes forskjellige tolkninger av ordet "rasisme" er ikke til å komme vekk ifra. Man skulle nesten tro at en person som Tore Tvedt, som sikkert har blitt kalt rasist flere ganger, vet å bruke et slikt ord på en riktig måte. Men man vet aldri.

Ser i artikkelen at FRP prøver å distansere seg fra kommentaren til Tore Tvedt, ikke så rart egentlig.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet igjen:

 

Det har vært et sammenstøt i Libanons hovedstad Beirut og to libanesere, bla. en leder av Hizbollah er drept. Libanesiske soldater måtte gå inn og sikkre området:

 

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3782238.ece

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/hizbollahleder-drept-i-beirutsammenstoet-3273464.html

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10017916

 

Glad jeg bor i en annen del av verden enn i Midtøsten. Det finnes jo knapt fred i et eneste land der nede...

 

Det er ikke uvanlig at land styrt av overtro vil begå grusomheter.

Styrt av ovetro? Tja. Libanon, styrt av noe som helst? Libanon er ærlig talt et kaos uten sidestykke. Den libanesiske hæren blir mest av alt en litt paff politistyrke sett mot f.eks. Hizbollah. Hizbollah er den største maktfaktoren i Libanon. Men det er fortsatt en grov overdrivelse å si at Hizbollah styrer Libanon. Som om den største maktfaktoren saklig sett ikke styrer Libanon, hvem styrer da Libanon?

 

Tja.. ingen?

Lenke til kommentar

"Rasist" betyr så mangt nå for tiden. Hva som er "rasist" for venstresiden er ikke det samme som hva som er "rasist" for høyresiden.

 

Mulig, men du kommer vel ikke stort lenger til høyre i Norge enn det Tore Tvedt er.

 

Hvis Ole Gunnar Solskjær hadde sagt jeg var god i fotball, så hadde jeg nok vært det. Hvis Tore Tvedt sier man er rasist...

Lenke til kommentar

Den artikklen er bare en av mange eksempler på hatkriminalitet, provokasjon og raseri som prosjektet fører til og det vil garantert ikke gå bedre dersom man begynner på moskeen! Husk at det bla. var en amerikaner som hadde planer om å skyte og drepe Obama under valgkampen siden han lå ann til å vinne nominasjonen mot Hillary Clinton og mannen som skulle drepe ham ikke ville ha en mørkhudet president. Tror du det vil bli veldig anderledes ang. arbeiderne på moskeen eller brukerne av den? Sansyneligvis vil de bli skuddmål for flere motstandere av prosjektet g det kan fort føre til enda mer vold mot muslimer.

Lenke til kommentar

"Rasist" betyr så mangt nå for tiden. Hva som er "rasist" for venstresiden er ikke det samme som hva som er "rasist" for høyresiden.

 

Mulig, men du kommer vel ikke stort lenger til høyre i Norge enn det Tore Tvedt er.

 

Hvis Ole Gunnar Solskjær hadde sagt jeg var god i fotball, så hadde jeg nok vært det. Hvis Tore Tvedt sier man er rasist...

Nå er jo meningen til Tore Tvedt meningssløs, da hele kronikken var et spørsmål til AP. Ingen seriøs politiker tar Tore Tvedt og hans føljetong seriøst.

Lenke til kommentar

"Rasist" betyr så mangt nå for tiden. Hva som er "rasist" for venstresiden er ikke det samme som hva som er "rasist" for høyresiden.

 

Mulig, men du kommer vel ikke stort lenger til høyre i Norge enn det Tore Tvedt er.

 

Hvis Ole Gunnar Solskjær hadde sagt jeg var god i fotball, så hadde jeg nok vært det. Hvis Tore Tvedt sier man er rasist...

Hva er det egentlig Tore Tvedt har sagt? Jeg har ikke fått med meg saken.

Lenke til kommentar
- Tybring-Gjedde har helt åpenbart en rasist inni seg, men han tør dessverre ikke å slippe han helt ut. Jeg mener han burde tørre å snakke åpent om at vi deltar i en rasekrig, men han er mye tydeligere enn representanter for de etablerte partiene pleier å være. Det fortjener han honnør for, sier Tvedt, som bekrefter at han fortsatt deltar aktivt i Vigrids arbeid.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Tore Tvedt ikke burde få all oppmerksomheten, men det er uansett interessant, spes fordi det ikke er bare Tore Tvedt, men også Gjems-Onstad og Arne Tumyr som har meldt sin entusiasme. Man dømmer gjerne et utspill ikke bare utifra hvem som er uenige, men også hvem som er enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...