Gå til innhold

World of Warcraft setter ny rekord (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dumt at alle tror WoW er det største MMORPG egentlig, det finnes andre (og bedre) som har mange fler brukere.

Hva med litt dokumentasjon for å underbygge påstandene dine? Guiness rekordbok anser jeg som en mer troverdig kilde enn din mening, og de sier WoW.

 

I følge Wikipedia (ikke fullt så troverdig, men la gå) er det estimert at WoW har over 60% av det totale MMO markedet. Da skal det godt gjøres at det finnes en rekke andre som har flere brukere.

 

Nå er vel neppe gratis MMOer og MUDer med i disse beregningene (og sistnevnte har vel neppe noe der å gjøre heller), men at det finnes en rekke slike med over 12 millioner aktive brukere vil jeg ha dokumentert før jeg tror.

Lenke til kommentar

Ok, ok.

 

Ta for eksempel MS:

http://en.wikipedia.org/wiki/MapleStory

"....has a combined total of well over 100 million subscriber/user accounts in all of its versions."

 

Dette er jo da alle versjonene over hele verden. Selv om 100 millioner kanskje er litt overdrevent så er det ihvertfall langt over 12 millioner. Er vel rundt 10 mill på den nordamerikanske versjonen om jeg husker rett.

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Her jeg bor så er det 80 748 innbyggere husker det var ett rykte som gikk at 40 000 hadde kjøpt Frozen Throne. Hadde ikke forbauset meg, her om dagen sto det to damer langt oppi førti årene og snakket om Wow med en fyr. Og det var ikke generell snakk om spillet det var sånn skikkelig konkret "Jahh Æ holdar jo på å lvl denne paladinen nå vettu, ho er jo sånn dere female så æ får jo så mye av alle disse mannfolka.."

Lenke til kommentar

Alle som tester et spill (uansett spill) må jo etter det, aktivt digge spillet villt og uhemmet og spille det konstant! Fines jo ikke noen som synes noen spill er crappy eller mister interesste for det etter 7år.. ALDRI!!!

 

Det som hadde vært artig å vite er hvor mange som faktisk har testet World of Wacraft...

Lenke til kommentar

Maplestory derimot er "gratis" med "pay-to-play" elementer og det er ekstremt vanskelig å gjøre forskjell mellom aktive kontoer og kontoer som bare er fyll. Jeg har en Maplestory konto liggende en plass som jeg brukte for å teste ut spillet.

 

Om Maplestory er bedre eller ikke blir en subjektiv mening derimot. Jeg likte aldri stilen eller gameplayet så derfor hoppet jeg av, kontoen ligger der fremdeles så den teller blant de millioner av kontoer, men den er ikke aktiv. Og det er der forskjellen ligger, Maplestory har over 100 millioner kontoer, World of Warcraft har 12 millioner aktive kontoer. En vesentlig forskjell. Tror nok ingen betaler i månden for noe de ikke bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det høres sikkert teit ut for mange og flere er sikkert helt uenige, men disse tallene sier ikke annet enn WoW er og blir det beste spillet som noen gang er laget i en god stund fremover.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg som mye om MapleStory, men for meg virker det mer som RuneScape enn det minner om World of Warcraft, Aion, Age of Conan osv..

 

For min del regner jeg ikke den typen spill som tilsvarende som World of Warcraft, blir helt feil å sammenligne noe som er gratis og kjøres i nettleseren med noe som krever installasjon og 120kr per måned for å spille.

 

Vil heller ikke si at spiller som MineCraft er "større" enn World of Warcraft om det så får over 12mill aktive spillere, blir som å sammenligne epler og pærer om du spør meg.Og det ligger vell i kortene at tallet skal øke med Cataclysm i Desember.

 

Uansett så syntes jeg Blizzard burde bruke en fin liten sum på å gjøre noe drastisk med serverne og infrastrukturen sin! Hvordan TotalBiscuit på YouTube / Cynicalbrit.com kan invitere til en Troll Event på sin podcast, det møter opp 500 spillere og dette krasjer hele serveren så sier jo det sist?Hvordan har det seg at Blizzard med så mange aktive kontoer, og som håver inn såpass mye penger og som går ut å sier at de bruker bøttevis med ressurser på å opprettholde og forbedre serverne sine ikke klarer å har mer enn noen få hundre spillere i en og samme sone i spillet?

 

Det er jo mildt sagt helt latterlig, og det blir jo spennende å se hvordan det går når det blir flere hundre horde og allianse spillere samlet på engang i henholdsvis Orgrimmar og Stormwind, sånn som det ligger an nå kan det jo se ut til å bli veldig problematisk!Personlig mener jeg de skulle investere i en helt ny og kraftigere serverpark, få inn en mye bedre infrastruktur og halvere antall servere og heller ha nok server kraft til å ha over dobbelt så mange spillere aktiv på hver server.Sånn det er per dags dato så føles ikke spillet som noe MMO i det hele tatt, eneste stedet jeg treffer på tilfeldige spillere er enten i Dalaran, Orgrimmar eller rett uten for diverse instancer..

 

Det at du aldri møter på folk når du er ute å gjør diverse ting i spillet, om det så er exploration, levelling, questing.. Ja youname it er bare trist :(Husker i gode gamle dager i Vanilla hvor du hele tiden løp inn i nye fjes du kunne bli kjent med og gjøre quests med, det er nå helt borte i spillet fordi samtlige spillere på en server slakker i en by, eller gjør en eller annen form for instance om det så er heroic, vanlig eller raid. De spillerne som driver med andre ting er nå spredt utover så mange forskjellige spillere så man føler seg helt alene og ensom, noe som aldri burde være tilfellet i et MMO, og tatt i betraktning så burde Blizzard være i en situasjon hvor de både har kunnskap og ressurser nok til å holde servere som klarer litt mer enn ca 1'500 spillere på peak hours fordelt på to factions før det blir queues.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg som mye om MapleStory, men for meg virker det mer som RuneScape enn det minner om World of Warcraft, Aion, Age of Conan osv..

 

For min del regner jeg ikke den typen spill som tilsvarende som World of Warcraft, blir helt feil å sammenligne noe som er gratis og kjøres i nettleseren med noe som krever installasjon og 120kr per måned for å spille.

Nå har jeg aldri spilt Runescape, men MS spilles ikke i nettleseren, det er en klient akkurat som WoW. Eneste forskjellen er at man ikke betaler månedlig for å spille.

Lenke til kommentar

Wow er greit nok det, har spillet alt som er nesten av onlinespill, jeg er litt sånn frem og tilbake.

 

1 spill kun som har holdt på meg og det er Eve online, det har jeg spillet siden 2005, når jeg legger det vekk så vender jeg altid tilbake.

 

Det som gjør at jeg ikke spiller wow nå er at jeg nøye meg som regel med lett tilgjengeligt utstyr for jeg orker aldri og grinde rep eller noe i sånne spill.

 

Så wow er kjekt men det er noe med det som trekker ned, tror det er alle fjortisene og trollinga rundt i kanaler, samt at alle skal ta instancer så pokkers fort og tåler ikke og dø 1 ganger før dem stikker.

 

Spillet syns jeg også er for lett når det kommer til 5 manns herroric, jeg savner gode gamle Sap fra rogue og sheep fra mage, nå er det bare og samle at og røske det ned.

 

Plus vi er en gjeng som returnere til tider tilbake så vi liker best og ver med oss selv og sitte på TS og kose oss mens vi tar instancer.

 

Vi er alle passert 30 år så det blir litt sånn koseturer i instancene men veldig morsomt og kjekt.

 

Får se når ekspansion kommer om starter opp igjen, men til nå når jeg har aktivert kontoen er det og logge in og kikke så ut igjen, orker ikke!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...