Gå til innhold

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?


After Dark

Sammenligning mellom Israel og Nazi-Tyskland  

206 stemmer

  1. 1. Kan Israels behandling av palestinerne sammenlignes med Nazi-Tysklands behandling av jødene?



Anbefalte innlegg

men hadde dø ønsket å drepe sivile ville det sett helt anderledes ut.

 

Det store problemet for Israel er verdensopinionen. De som iverksetter folkemord må sikre seg blackout i media. Når media oppdager et folkemord må man stoppe.

 

"herzeleid" ?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Herzeleid

Herzeleid (dated German for "Heartache") is the debut album by German Neue Deutsche Härte band Rammstein. It was released on 29 September 1995. The album's original cover depicted the bandmembers' upper bodies without clothing. This caused critics to accuse the band of trying to sell themselves as "poster boys for the master race."[2]

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål forøvrig: Er det noen her som har hørt sangen "Barnemenneske" av Bjørn Eidsvåg? Dette er en sang om Europa og teksten er som følger:

 

Barnemenneske, barnemenneske

Hele verdens lille bortskjemte bror

Barnemenneske, barnemenneske

Å så redd for å bli stor

for å gå fra jeg til vi

for å være hel og fri

for å høste det du sår

for å gå fra min til vår

Barnemenneske, så redd for å bli stor

 

Du lærte tidlig at det du ville ha

kunne du kjøpe eller aller helst ta

Du stjal deg rikdom, land og drev misjon

i tråd med gammel herskertradisjon

Du byttet ut den gode del

Du lot grådigheten ta din sjel

Du er ei kjempe på føtter av leire

En dag vil du tape, dine ofre seire

Barnemenneske, vi deler en jord

 

Barnemenneske, barnemenneske

Hele verdens lille bortskjemte bror

Barnemenneske, barnemenneske

Å så redd for å bli stor

for å gå fra jeg til vi

for å være hel og fri

for å høste det du sår

for å gå fra min til vår

Barnemenneske, så redd for å bli stor

 

Her kan dere høre sangen selv:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NcI_A9gYqCI

 

Jeg synes ikke denne teksten passer for hele Europa, men om enkelte lands historie. Bla. passer den godt for det tideligere Nazi-Tyskland. Men når vi snakker i moderne tid mener jeg den absolutt passer best om Staten Israel! Hva mener dere?

 

(Det eneste upassende måtte være at Israel aldri har hatt noen "god del" å bytte ut...)

Lenke til kommentar

Israels president: - Hamas trenger en lærepenge

 

Søndag avviser Israels president Shimon Peres blankt at det vil bli noen våpenhvile.

 

- Vi mener verken å okkupere Gaza eller å knuse Hamas, men derimot å knuse terror. Hamas trenger en seriøs lærepenge, og den får de nå, sier han i et TV-intervju med ABC News søndag.

 

http://www.vg.no/nyh...hp?artid=535485

 

Akkurat: "Vi må knuse terroren"... "Vi må handle nå"... Presis de samme tingene som Adolf Hitler sa helt fra han begynte å holde taler i ølhallen. Og presis det samme tøvet med "Fienden trenger en lærepenge" og "Vi må ha makt til å forsvare oss"... Ikke bare oppfører staten Israel seg som Nazi-Tyskland, men de bruker akkurat samme unnskyldninger. Nå er de ikke alene om å bruke slike unnskyldninger for terrorisme og krig, men det er spesielt at de gjør det for å undertrykke og utrydde en minoritet/befolkning når det var akkurat den samme som en gang ble brukt for å undertrykke og utrydde jødene...

 

dette er vell kanskje det tynneste til nå. Dette er også nøyaktig samme språkbruk som du bruker om Taliban, og som du applauderer når Obama bruker.

 

Sett helt anderledes ut... Fikk du med deg noen av bildene fra gatene og sykehusene mens krigen herjet som værst?

 

Ja det gjorde jeg

Lenke til kommentar

men hadde dø ønsket å drepe sivile ville det sett helt anderledes ut.

 

Det store problemet for Israel er verdensopinionen. De som iverksetter folkemord må sikre seg blackout i media. Når media oppdager et folkemord må man stoppe.

 

"herzeleid" ?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Herzeleid

Herzeleid (dated German for "Heartache") is the debut album by German Neue Deutsche Härte band Rammstein. It was released on 29 September 1995. The album's original cover depicted the bandmembers' upper bodies without clothing. This caused critics to accuse the band of trying to sell themselves as "poster boys for the master race."[2]

 

ups, du er på sporet av konspirasjonen jeg er en del av

Lenke til kommentar

Og her har man enda et klart bevis på Staten Israels blodtørst, krigslyst og utspekulerthet:

 

Analytiker: Netanyahu vil danne krigsregjering

 

Israelske kommentatorer mener ny koalisjon øker faren for Iran-angrep

 

Israels statsminister Benjamin Netanyahu har dannet en «krigsregjering» som vil lede landet inn i en krig med Iran.

 

Det fastslår redaktøren i den israelske storavisen Haaretz, etter at Netanyahu torsdag kunngjorde at hans parti Likud har inngått en allianse med det ultrakonservative partiet Yisrael Beiteinu, som ledes av utenriksminister Avigdor Lieberman.

 

De to partiene sitter sammen i dagens koalisjonsregjering, men nå vil de to partilederne slå seg sammen og stille en felles liste ved valget i januar.

 

 

 

Haaretz-redaktør Aluf Benn konkluderer i en kommentar i fredagens avis med at den nye koalisjonen øker faren for et israelsk angrep på Irans atomanlegg, og fastslår at Netanyahu nå danner en «krigsregjering».

 

- Netanyahu la ikke skjul på sine intensjoner, men annonserte at det viktigste for hans nye regjering er å hindre at Iran utvikler atomvåpen. Den nye alliansen vil lamme all innenrikspolitisk opposisjon mot en krig, skriver Benn.

 

 

 

Dersom den nye alliansen får flertall i valget i januar vil Netanyahu kunne argumentere for at han nå har mandat fra det israelske folket for å håndtere Iran-krisen slik han ønsker, påpeker redaktøren.

 

 

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10055457

 

Se der ja, tideligere har denne regjeringen gått inn for å frata statsborgerskapet til dem som kritiserer staten, rive palestinske hjem og kaste palestinerne på gaten, bygge ut eksisterende, ulovelige bosettninger på okkupert land, starte byggningen av nye, ulovelige bosettninger på okkupert land og forsøke å binde og kneble alle organisasjoner som snakker om fred. Og nå skal de knuse all opposisjon som er mot den neste krigen de planlegger! Adolf Hitler brukte bare et øyeblikk på å forandre Tyskland fra å være et demokrati til å bli en politistat og et diktatur. Forskjellige israelske ledere har brukt flere år på det, men langt bedre planlagt og utført. Og nå ser det snart ut som om de er i mål...

 

En annen interessang ting er at Netanyahu nå er så desperat etter å få skapt krig at han virkelig allierer seg med Lieberman som han tideligere holdt helt borte fra fredsforhandlingene med palestinerne. Interessang utvikling...

 

Personelig venter jeg bare på at de skal legge fram forslaget om å endre landets ofisielle navn fra "Staten Israel" til "Den jødiske staten Israel"...

Lenke til kommentar

dette er vell kanskje det tynneste til nå. Dette er også nøyaktig samme språkbruk som du bruker om Taliban, og som du applauderer når Obama bruker.

 

Forskjellen på oss to i akkurat dette er at jeg ser forskjell på situasjonene...

 

Ja det gjorde jeg

 

Og hva slags inntrykk sitter du igjen med når det gjelder "å ikke ramme sivile"?

Lenke til kommentar

dette er vell kanskje det tynneste til nå. Dette er også nøyaktig samme språkbruk som du bruker om Taliban, og som du applauderer når Obama bruker.

 

Forskjellen på oss to i akkurat dette er at jeg ser forskjell på situasjonene...

 

Ja det gjorde jeg

 

Og hva slags inntrykk sitter du igjen med når det gjelder "å ikke ramme sivile"?

 

Nøyaktig det samme som du sier om alle droneanngrepene til USA der sivile blir drept.

 

Sivile og uskyldige blir rammet i krig. Trist, men sant.
Lenke til kommentar
Sivile og uskyldige blir rammet i krig. Trist, men sant.

 

Det var trist at en israelvenn visste "ingenting" Gazakrigen (uskyldige sivile i hopetall), som om skylappene er limt fast. Vi skal tro at massedrap på sivile hører med til krig

 

Mathias_up_in_black_space, synd du ikke kjenner noen i en Palestinakommite med ditt "engasjement"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Nøyaktig det samme som du sier om alle droneanngrepene til USA der sivile blir drept.

 

USA sender iblant droner for å sende en enkelt rakett når de har lokalisert en fiende. Israel var over palestinske byer og øste ut med bomber og raketter samtidig som de også angrep folk og infastruktur på bakken med flere tusener av soldater. Det er en ENORM forskjell!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvis du synes det kan du bare la være å delta. Selv har jeg ikke funnet en eneste god påstand på at Staten Israel IKKE bør sammenlignes med Nazi-Tyskland! (Ikke når det gjelder en sammenligning mellom Adolf Hitler og Ariel Sharon heller for den saks skyld.)

 

Skaff deg nye briller.

Lenke til kommentar

Nøyaktig det samme som du sier om alle droneanngrepene til USA der sivile blir drept.

 

USA sender iblant droner for å sende en enkelt rakett når de har lokalisert en fiende. Israel var over palestinske byer og øste ut med bomber og raketter samtidig som de også angrep folk og infastruktur på bakken med flere tusener av soldater. Det er en ENORM forskjell!

 

jeg følger meg ganske sikker på at de ikke sto og "øste" bomber, særlig med tanke på prisen på slikt. De gjorde vell som USA gjør, lokaliserte mål og bombet dem. Med tanke på all aktiviteten på motsatt side var det antagelig snakk om en del mål, slik det også er når USA eller Norge for den del deltar i strid mot opprørere og bomber mange mål

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Austrian Economist er økonom, Skatteflyktning har også interesse for økonomi. Mathias_up_in_black_space er opptatt av moderne krigføring og Midt-Østen (som enhver militær)

 

Austrian Economist er ikke økonom.

 

Skatteflyktning hevder å være siviløkonom, selv om han mangler åpenbare kunnskaper på mikroøkonomi. Han påstå også at han er kapitalistisk anarkist hva nå det skulle være.

 

Mathias_up_in_black_space er opptatt av moderne krigføring og Midt-Østen (som enhver militær)

 

 

Hm :hmm:

 

Hvor har du det fra?

 

Jeg tror en militær person har annet å gjøre enn å sitte her inne å lire av seg konspirasjonsteorier.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hm :hmm:

Hvor har du det fra?

Jeg tror en militær person har annet å gjøre enn å sitte her inne å lire av seg konspirasjonsteorier.

 

Mathias_up_in_black_space laget tråden "USA satser på droner fremfor bemannede kampfly."

Hva som er amerikanske problemer og hva som er israelske problemer flyter over i hverandre.

 

"som enhver militær" var veldig vagt, jeg bruker litt tåkeformuleringer inntil videre

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg er også en militær person i og med at jeg en gang i tiden flydde rundt de Norske skoger og småfeis i tolv måneder.

 

Hadde jeg valgt å dele av min militærkunnskap hadde denne tråden kollapset under tyngdekraften av min rike erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...