Gå til innhold

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?


After Dark

Sammenligning mellom Israel og Nazi-Tyskland  

206 stemmer

  1. 1. Kan Israels behandling av palestinerne sammenlignes med Nazi-Tysklands behandling av jødene?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verden er poenget ditt? Jeg er for dødsstraff for drap og drapsforsøk. Her snakker vi om en okkupasjon av to land og en befolkning. Det har ingen ting med hverandre å gjøre.

 

Poenget er vell at du på den ene siden sier at Israel ikke er ett demokrati på grunn av måten fanger behandles i fengsel, samtidig som du ivrer voldsomt etter å drepe haugevis av innsatte i Norge.

 

Akurat som når det gjelder sammenligningen droneanngrep fra USA/tilsvarende fra Israel, er det her som å snakke med to forskjellige mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bare gått innpå Israels behandling av fanger når det gjelder at Israel ikke er et demokrati. Kansje en ide å lese igjennom tråden...

 

Jeg har forklart hvorfor jeg støtter USAs droneangrep på militante opprørere fra Pakistan og ikke Israels angrep på sivile palestinere.

 

I innlegget som du svarte på er du sitert på:

 

I et demokrati behandles ikke fanger slik som palestinske fanger blir behandlet i israelske fengsler

 

Med andre ord står argumentet for seg selv, og blir mildt sagt ironisk når man sammenligner med din deltagelse i andre tråder. Kanskje på tide å følge din egen oppfordring og lese gjennom tråden ;)

 

 

Angående problemet rundt bruk av droner så har du forklart at du støtter USA sin kamp og ikke Israel sin, og at drap på sivile dermed er mer enn greit, ja du applauderer til og med og snakker nedsettende om Pakistanerne hver gang de protesterer. Problemet ditt blir da at mange av dine egne argumenter rundt drap på sivile palestinere faller bort, og spørsmålet koker ned til hvorvidt det var tilstrekkelig nødvendig å drepe, ikke hvorvidt drap på sivile er galt eller ikke.

Lenke til kommentar

I innlegget som du svarte på er du sitert på:

 

 

 

Med andre ord står argumentet for seg selv, og blir mildt sagt ironisk når man sammenligner med din deltagelse i andre tråder. Kanskje på tide å følge din egen oppfordring og lese gjennom tråden ;)

 

Så derfor tror du at det er det eneste argumentet jeg har brukt gjennom hele tråden... :roll:

 

Angående problemet rundt bruk av droner så har du forklart at du støtter USA sin kamp og ikke Israel sin, og at drap på sivile dermed er mer enn greit, ja du applauderer til og med og snakker nedsettende om Pakistanerne hver gang de protesterer. Problemet ditt blir da at mange av dine egne argumenter rundt drap på sivile palestinere faller bort, og spørsmålet koker ned til hvorvidt det var tilstrekkelig nødvendig å drepe, ikke hvorvidt drap på sivile er galt eller ikke.

 

Forsto du eller forsto du ikke det jeg skrev i stad?

 

Ja, det er greit å angripe militante opprørere i Pakistan siden Pakistans regjering og militære ikke evner å ta seg av disse militante opprørerne på egen hånd!

 

Nei, det er ikke greit å drepe sivile palestinere i hopetall fordi man har okkupert landet deres! Og ja, det er nettopp dette Israel gjør selv om de prøver å forsvare/unnskylde seg med at en og annen palestiner i en diger folkemengde eller fullbebodd boligblokk er militant!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så derfor tror du at det er det eneste argumentet jeg har brukt gjennom hele tråden... :roll:

 

Hvis du prøver å lese gjennom en gang til tror jeg du vil se at jeg ikke har skrevet dette, prøv igjen du ;)

 

Det du har skrevet er at:

I et demokrati behandles ikke fanger slik som palestinske fanger blir behandlet i israelske fengsler

 

Med andre ord vil det å behandle fanger slik si at ett land ikke er ett demokrati. Det er det setningen betyr. Om du prøvde å si noe annet men ikke fikk det til er det selvfølgelig lov å si det.

Poenget er at dette rimer veldig dårlig mot din hang til å drepe og mishandle fanger i norske fengsler, og fremstår noe ironisk om man ser din deltagelse på forumet under ett.

 

Forsto du eller forsto du ikke det jeg skrev i stad?

Ja, det er greit å angripe militante opprørere i Pakistan siden Pakistans regjering og militære ikke evner å ta seg av disse militante opprørerne på egen hånd!

Nei, det er ikke greit å drepe sivile palestinere i hopetall fordi man har okkupert landet deres! Og ja, det er nettopp dette Israel gjør selv om de prøver å forsvare/unnskylde seg med at en og annen palestiner i en diger folkemengde eller fullbebodd boligblokk er militant!

 

Jeg har ikke sammenlignet militante pakistanere med sivile palestinere. Jeg har trukket frem at du applauderer amerikanske aksjoner som dreper masse sivile pakistanere og karakteriserer alt av protester eller klager på dette som tåpelig sutring, samtidig som du "sutrer" liker mye om en tilsvarende Israelsk aksjon dreper palestinske sivile. Det er komisk lesing om man ser trådene ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10... :roll: Det med fanger var ET EKSEMPEL! Vet du eller vet du ikke at det går ann å komme med FLERE EKSEMPLER ang. en sak?!

Nei det var ganske tydelig en MENING fra din side. Og når man kommer med totalt motsatte slike meninger om to grupper i tilsvarende situasjon så kalles det dobbeltmoral eller hykleri.

 

Jeg bare påpekte din dobbeltmoral.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10... :roll: Det med fanger var ET EKSEMPEL! Vet du eller vet du ikke at det går ann å komme med FLERE EKSEMPLER ang. en sak?!

 

Du har brukt det som ett eksempel på noe som gjør at Israel ikke er ett demokrati ja. Da er det mildt sagt komisk at du ivrer etter å behandle norske fanger mye verre. Hvorvidt det er flere eksempler eller ikke er irrelevant i den sammenhengen. Du har hevdet at ett demokrati ikke behandler fanger slik, og du har selv tatt til orde for å behandle fanger dårligere.

 

Jeg har da forklart forskjellen på de amerikanske aksjonene og de israelske likvideringene flere ganger. Er det veldig vanskelig å forstå?

 

Eller de amerikanske likvideringene og de israelske aksjonene? :p

 

Det som er vanskelig å forstå er at du på den ene siden kan fordømme Israelske aksjoner fordi sivile også blir rammet når militære mål angripes, mens du applauderer amerikanerne når sivile blir rammet.

 

Da kan du nesten ikke fordømme Israel for å ikke ta hensyn til sivile, da må heller kritikken ligge andre steder som politikken generelt og mangelen på forhandlinger, som jeg forøvrig er enig i. Men å kritisere en part for å ikke bry seg om sivile, og samtidig applaudere en annen for å bry seg like lite ser mildt sagt snodig ut.

 

Nei det var ganske tydelig en MENING fra din side. Og når man kommer med totalt motsatte slike meninger om to grupper i tilsvarende situasjon så kalles det dobbeltmoral eller hykleri.

 

Godt mulig vi snakker rundt hverandre, han og vi. For meg så er det to så åpenbart motstridende meninger at det blir helt umulig å overse om man leser trådene om dødsstraff og denne ved siden av hverandre. Mulig han ser det på en helt annen måte.

Lenke til kommentar

Du har brukt det som ett eksempel på noe som gjør at Israel ikke er ett demokrati ja. Da er det mildt sagt komisk at du ivrer etter å behandle norske fanger mye verre. Hvorvidt det er flere eksempler eller ikke er irrelevant i den sammenhengen. Du har hevdet at ett demokrati ikke behandler fanger slik, og du har selv tatt til orde for å behandle fanger dårligere.

 

Jeg har sagt at jeg er for dødsstraff for drap og drapsforsøk. Jeg har også sagt va andre grove forbrytere fortjener, men ikke at de bør behandles slik.

 

Eller de amerikanske likvideringene og de israelske aksjonene? :p

 

Bullshitt!

 

Det som er vanskelig å forstå er at du på den ene siden kan fordømme Israelske aksjoner fordi sivile også blir rammet når militære mål angripes, mens du applauderer amerikanerne når sivile blir rammet.

 

Israel angriper ikke militære mål. Militante enkeltpersoner er noe helt annet enn miitære mål. Spesielt når de befinner seg blant 10, 20, kansje 30 sivile personer.

 

Da kan du nesten ikke fordømme Israel for å ikke ta hensyn til sivile, da må heller kritikken ligge andre steder som politikken generelt og mangelen på forhandlinger, som jeg forøvrig er enig i. Men å kritisere en part for å ikke bry seg om sivile, og samtidig applaudere en annen for å bry seg like lite ser mildt sagt snodig ut.

 

Hvor mange ganger må jeg forklare forskjellen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sagt at jeg er for dødsstraff for drap og drapsforsøk. Jeg har også sagt va andre grove forbrytere fortjener, men ikke at de bør behandles slik.

 

Med andre ord blir dermed påstanden din meningsløs all den tid du selv tar til orde for verre fangebehandling.

 

Bullshitt!

 

Sterkt.

 

Israel angriper ikke militære mål. Militante enkeltpersoner er noe helt annet enn miitære mål. Spesielt når de befinner seg blant 10, 20, kansje 30 sivile personer.

 

Israel, i likhet med USA, angriper både militære mål og militante enkeltpersoner, som i og for seg også er militære mål, og vi vet at sivile blir drept i begge tilfeller. Du fordømmer Israel på det kraftigste hver gang de gjør slikt, og hopper av glede når USA gjør det samme.

 

Hvor mange ganger må jeg forklare forskjellen?

 

Hvor mange ganger du skal prøve å prate deg ut av egne selvmotsigelser? Nei det får nesten du si meg.

 

At du ikke selv ser det ironiske i at du på den ene siden sier "sånt skjer i krig" og på den andre fordømmer alle israelske aksjoner der sivile blir drept som "collateral damage" synes jeg er veldig beskrivende.

Lenke til kommentar

Med andre ord blir dermed påstanden din meningsløs all den tid du selv tar til orde for verre fangebehandling.

 

Jeg har ikke tatt til ordet for verre behandling av fanger. Jeg har sagt hva de burde oppleve, men samtidig at dette ikke er riktig i et demokrati.

 

Israel, i likhet med USA, angriper både militære mål og militante enkeltpersoner, som i og for seg også er militære mål, og vi vet at sivile blir drept i begge tilfeller. Du fordømmer Israel på det kraftigste hver gang de gjør slikt, og hopper av glede når USA gjør det samme.

 

Hvor mange ganger må jeg forklare forskjellen?

 

Hvor mange ganger du skal prøve å prate deg ut av egne selvmotsigelser? Nei det får nesten du si meg.

 

Det har jeg aldri gjort og kommer heller aldri til å gjøre.

 

At du ikke selv ser det ironiske i at du på den ene siden sier "sånt skjer i krig" og på den andre fordømmer alle israelske aksjoner der sivile blir drept som "collateral damage" synes jeg er veldig beskrivende.

 

Du har ikke fått med deg noe som helst av forskjellene. Du drar alle konflikter og kriger over en kam, hvilket fører til generalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tatt til ordet for verre behandling av fanger. Jeg har sagt hva de burde oppleve, men samtidig at dette ikke er riktig i et demokrati.

 

Utifra hva jeg har sett er ser du ganske ivrig ut på både dødsstraffen og kastreringen men du har kanskje moderert deg?

 

Hvor mange ganger må jeg forklare forskjellen?

 

Jeg ser du skriver dette gang på gang, men forklaringene lar vente på seg...

 

Det har jeg aldri gjort og kommer heller aldri til å gjøre.

 

Spørs bare det.

 

Du har ikke fått med deg noe som helst av forskjellene. Du drar alle konflikter og kriger over en kam, hvilket fører til generalisering.

 

Nei her tar du feil. Jeg drar ikke konfliktene over en kam. Jeg drar metodene over en kam. Om du hadde ment at aksjoner der mange sivile ble drept var galt uansett, eller lagt lista likt når det gjaldt disse kunne jeg forstått det. Men her er det altså kun hvorvidt det er USA eller Israel som gjennomfører som er det viktige. Dermed blir det selvmotsigende å kritisere Israel for metode, all den tid det er en metode du gjerne applauderer i andre tilfeller. Da må man heller kritisere for krigen som helhet, men samtidig anerkjenne at man har forståelse for metoden som blir brukt.

 

Alternativt mener jeg man viser at man ikke har evne til å se ting fra flere sider, enda mindre moderere seg.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er for dødsstraff for drap og drapsforsøk. Jeg er også for tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere. Det har imidlertid ingen ting med denne saken å gjøre. Her snakker vi om en konflikt hvor et maktesløst land og folk er okkupert av en krigsmakt og hvor folk blir satt i fengsel uten videre uten lov og dom og blir sittende der. Situasjonen i konflikten Israel-Palestina kan ikke sammenlignes med fengsling og videre behandling av mordere og voldtektsforbrytere i land det det har hersket fred og ro i årevis som for eksempel Norge. Dette burde du da klare å innse.

 

Hva jeg mener om behandling av den slags type fanger blir bare en avsporing og er meningsløst for denne tråden.

 

Håper du har fått forklaringen nå.

 

Jeg har ikke kommet med selvmotsigelser. Det er bare du som trekker inn totalt irrelevante ting som ikke har noe å gjøre med hverandre. Nå håper jeg du innser hvor tåpelig fengselssammenligningen har vært. Det samme gjelder den håpløse sammenligningen om Israel likvideringer av sivile palestinere som ikke utgjør noen trussel mot dem samtidig som både den palestinske befolkningen og hele Den arabiske liga for ti år siden har tilbudt Israel endelig fred og anerkjennelse samtidig som du har trukket inn at jeg støtter USAs operasjoner mot militante opprørere i Pakistan som angriper amerikanske og allierte styrker i Afghanistan og som ikke er innstilte på noen fred med USA og/eller deres allierte i det hele tatt.

 

Det lar seg rett og slett ikke sammenligne!

 

Det er for øvrig ikke samme metode å bruke en drone for å ramme en eller to utvalgte mål som man vet er militante krigere som befinner seg utendørs eller i et hus man antar er tomt som det er å slippe en bombe på et tonn over en boligblokk man vet er full av folk i et trangt boligområde man vet er tett befolket når man kun er ute etter en, eneste person!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, jeg er for dødsstraff for drap og drapsforsøk. Jeg er også for tvangsamputasjon av kjønnsorganet til voldtektsforbrytere. Det har imidlertid ingen ting med denne saken å gjøre.

 

Dette sier vell egentlig alt. Du ønsker en fangebehandling som får en rekke shariastater til å virke som Kardemommeby, men sier samtidig at Israels behandling av fanger viser at det ikke er ett demokrati.

 

Resten av avsnittet ditt handler om selve konflikten, og den kan det sies mye om, men å da gå hen og si at selve fangebehandlingen medfører at Israel ikke er ett demokrati blir noe komisk i lys av det jeg siterer over.

 

Det samme gjelder den håpløse sammenligningen om Israel likvideringer av sivile palestinere som ikke utgjør noen trussel mot dem samtidig som både den palestinske befolkningen og hele Den arabiske liga for ti år siden har tilbudt Israel endelig fred og anerkjennelse samtidig som du har trukket inn at jeg støtter USAs operasjoner mot militante opprørere i Pakistan som angriper amerikanske og allierte styrker i Afghanistan og som ikke er innstilte på noen fred med USA og/eller deres allierte i det hele tatt.

 

 

Nå er det, i likhet med aksjonene til USA, slik at Israel sine aksjoner har som mål å ta ut personer de anser som en trussel, og Israel blir unektelig angrepet regelmessig. Rammene rundt selve konflikten kan som sagt diskuteres, men faktum er at aksjonene i seg selv går ut på det samme. Man kan mene mye om hva Israel foretar seg i konflikten og hvordan de burde handlet, men å fordømme Israel for å gjennomføre en aksjon der sivile, i tillegg til målet, blir drept, og samtidig applaudere USA for en tilsvarende aksjon er fryktelig inkonsekvent. Det å lese de to trådene side ved side fremstår derfor ganske komisk. Det blir dermed meningsløst å kritisere aksjonsformen når du i andre tilfeller lener deg på C'est la guerre.

 

Det er for øvrig ikke samme metode å bruke en drone for å ramme en eller to utvalgte mål som man vet er militante krigere som befinner seg utendørs eller i et hus man antar er tomt som det er å slippe en bombe på et tonn over en boligblokk man vet er full av folk i et trangt boligområde man vet er tett befolket når man kun er ute etter en, eneste person!

 

 

Men nå er faktisk ikke praksisen slik du skisserer for noen av partene.

Første treff på google:

http://www.policymic.com/articles/16949/predator-drone-strikes-50-civilians-are-killed-for-every-1-terrorist-and-the-cia-only-wants-to-up-drone-warfare

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Her kan man se hva de ekstreme, israelske jødene ønsker og planlegger:

 

 

Planlegger Jerusalem uten palestinere og moskeer

Disse tegningene viser terror-dømte Yehuda Etzion plan for Jerusalem 
helt uten moskeer og palestinere. Sammen med flere andre planlegger han å fjerne 
palestinernes største helligdom, og bygge Salomos tempel på 
plassen.

http://www.nrk.no/fordypning/jerusalem-uten-palestinere-1.10898355

 

Og planen får stadig større støtte blant den jødiske befolkningen i Israel:

 

– Å bygge et nytt tempel er å be om en katastrofe

En religiøs jødiske bevegelse bereder grunnen for å gjenoppbygge 
tempelet på Tempelhøyden i Jerusalem. Men flere advarer mot å bygge på en av 
muslimenes helligste steder.

http://www.nrk.no/verden/_-katastrofe-a-bygge-et-nytt-tempel-1.11307965

Lenke til kommentar

 

"Her kan man se hva de ekstreme, israelske jødene ønsker og planlegger:"

 

Det er jo i realiteten muslimene som har bygd sin moske på restene av jødenes tempel. Det har vært bråk i lang tid uansett, selv uten at noen har prøvd å fjerne moskeen.

 

De jødene som tar dette alvorlig, venter på fødselen til en sjelden kalv. Asken fra en rød kvige (den berømte "red heifer") skal nemlig være nødvendig for å innvie et nytt tempel.

 

http://www.hebrew4christians.com/Articles/Tenth_Red_Heifer/tenth_red_heifer.html

Lenke til kommentar

Minnemarkering av Holocaust er viktig ikke bare for minne de seks millioner jødene som ble slaktet. Og ikke kun for å minne oss om hvor grusomme vi mennesker kan være, eller hvor galt og farlige er de antisemittiske ideene. Generasjonen som opplevde grusomhetene er i ferd med å forsvinne av naturlige årsaker. Revisjonister gir ut propagandamateriell som enten bagatelliserer, eller benekter at jødeutryddelsen overhodet fant sted. Men det er også andre krefter som arbeider for å gi en helt ny mening til de menneskelige grusomheter som fant sted i Europa.

 

I flere land i Europa misbrukes Holocaustmarkeringer for å angripe Israel, den jødiske staten som ble dannet etter annen verdenskrig for å beskytte jødene. Også i Norge ble det tidligere arrangert Krystallnatta-markeringer av SOS rasisme, AUF, SU og andre. I disse "minnemarkeringer" ble Israel- eller jødiske sympatiserer IKKE velkommen, og jøder var ikke et tema. Tvert imot så bruker disse "sosialistiske" organisasjoner anledningen til å angripe den jødiske staten og sammenligner den med Nazi-Tyskland (og palestinerne er, selvsagt, de nye "jøder").

Les mer om dette her:

https://tarud.wordpress.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...