Gå til innhold

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?


After Dark

Sammenligning mellom Israel og Nazi-Tyskland  

206 stemmer

  1. 1. Kan Israels behandling av palestinerne sammenlignes med Nazi-Tysklands behandling av jødene?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg er også en militær person i og med at jeg en gang i tiden flydde rundt de Norske skoger og småfeis i tolv måneder.

 

Hadde jeg valgt å dele av min militærkunnskap hadde denne tråden kollapset under tyngdekraften av min rike erfaring.

 

:rofl:

 

Jeg har vel samme erfaring som tidligere sambandsmann på L70 luftvernkanon i aktiv ett års tjeneste på Bardufoss og skytter på L60 kanon under repitisjonsøvelse. Jeg avsluttet min karriære i Heimevernet.

 

Men dette er vel snarere en tråd for fjortiser enn for aktive militære. Stikker innom noen ganger for å se hvor lettlurte noen tror vi som er tørre bak øra er.

  1. Jeg kan tenke selv.
  2. Jeg er ikke enig i alt noen nasjon gjør.
  3. Men denne tråden blir for dum og er kun egnet til å devaluere forumets rukts,
  4. selv om jo alle skal kunne komme til orde,
  5. dog ikke når man kritiserer lille Norge for hardt.
  6. Det skulle være raskt gjordt å finne ut hva jeg mener ved å skanne ovennenvnte tråd.
  7. Det er vel i siste instans spørsmål om hvem man ser inn i øynene, eller det slipper man jo her på forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Første innlegg i den store Midt-Østen tråden

 

Mathias_up_in_black_space

Min mening om saken: Selv står jeg på palestinernes side i konflikten!

 

:(

 

Vi skal ikke kunne diskutere Midt-Østen, men manipuleres.

 

Det er greitt å presisere sitt ståsted, men det virker som noen ikke har evne til å se nyanser.

 

Den tråden var vel også et forsøk på å få til en mer seriøs diskusjon, ettersom første post startet av en moderator starter slik:

 

Etter at forrige trådom denne tematikken skled totalt ut gang på gang, har det etter en intern diskusjon blitt bestemt at den stenges, og at en ny tråd skal opprettes.

 

Brukerne bør merke seg at denne tråden opprettes i hovedkategorien, og ikke i Oppslagstavlen. Underforstått betyr dette at vi forventer mer seriøs debatt, og at vi ikke vil tolerere like mye som i den tidligere tråden.

 

Kilde: http://www.diskusjon...owtopic=1294178

 

Jeg vet ikke hvor vellykket den tråden ble.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Skaff deg nye briller.

 

Så ekstremt sakelig svar... Som tideligere nevnt har jeg enda ikke fått et eneste godt motargument mot noe av dette! Det eneste folk gjør er å gjenta den håpløse løgnen de har gått på om at Staten Israel er et demokrati samt at forbrytelsene til Nazi-Tyskland var i langt større omfang.

Lenke til kommentar

jeg følger meg ganske sikker på at de ikke sto og "øste" bomber, særlig med tanke på prisen på slikt. De gjorde vell som USA gjør, lokaliserte mål og bombet dem. Med tanke på all aktiviteten på motsatt side var det antagelig snakk om en del mål, slik det også er når USA eller Norge for den del deltar i strid mot opprørere og bomber mange mål

 

Etter alt som har kommet fram om denne krigen sitter jeg igjen med det uttrykket at de hadde samme strategi som nazistene hadde ovenfor Storbritania da de skrinla planene om innvasjon: Bombe fienden til overgivelse!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skaff deg nye briller.

 

Så ekstremt sakelig svar... Som tideligere nevnt har jeg enda ikke fått et eneste godt motargument mot noe av dette! Det eneste folk gjør er å gjenta den håpløse løgnen de har gått på om at Staten Israel er et demokrati samt at forbrytelsene til Nazi-Tyskland var i langt større omfang.

 

Bare fordi vi ikke lett sluker din fanatisme og propaganda? Vi er tenkende individer og ekstremister på begge sider har problemer med Israel. Jeg godtar ikke alt det Israel foretar seg, men langt fra heller det de 18 arabiske statene som omgir Israel foretar seg.

 

Om du ikke vet hva et demokrati er, så er det ditt og ikke vårt problem. Regjeringer velges og stryrtes i Israel og derfor er det et folkestyre omtrent slik vi kjenner det fra Norge. Hadde araberstatene som omgir Israel hatt folkestyre, hadde vi sikkert ikke sett den krigen som nå foregår i Syria der en desperat diktator bomber sitt eget folk for å klamre seg til makten. I et demokrati går regjeringen når den får flertallet mot seg.

 

Det er i sum forskjellen på styrene i Israel og araberstatene som omgir dem.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Mathias_up_in_black_space

Så ekstremt sakelig svar... Som tideligere nevnt har jeg enda ikke fått et eneste godt motargument mot noe av dette! Det eneste folk gjør er å gjenta den håpløse løgnen de har gått på om at Staten Israel er et demokrati samt at forbrytelsene til Nazi-Tyskland var i langt større omfang.

 

Opplagt at du prøver å opptre som "nordmann med antisemittiske holdninger"

Jeg sa at du hadde null troverdighet, deretter påviste jeg det "schizofrene" i dine standpunkter

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Bare fordi vi ikke lett sluker din fanatisme og propaganda? Vi er tenkende individer og ekstremister på begge sider har problemer med Israel. Jeg godtar ikke alt det Israel foretar seg, men langt fra heller det de 18 arabiske statene som omgir Israel foretar seg.

 

Det er du og ikke jeg som sluker fanatisme og propaganda! Og da tenker jeg naturligvis på Israels fanatiske diskriminering og vold mot den palestinske befolkningen, deres okkupasjon av palestinsk land samt deres propaganda om at de er et demokrati! Men jeg er overrasket fordi når selv proisraelske Hillary Clinton uttrykker bekymring for demokratiet i Israel så burde alle andre klare å se det og. Og ikke minst etter at Avidgor Lieberman ble utenriksminister, fra da av forsvant det som var igjen av demokrati i Israel på rekordtid!

 

Jeg er helt enig i at Israel ikke er det eneste kritikkverdige landet i Midtøsten (eller verden forøvrig), men absolutt det værste! Og før du snakker mer om de arabiske landene så husk at Egypt og Jordan for lengst har sluttet fred med Israel og at Den arabiske liga har tilbudt full anerkjennelse i bytte mot at Israel trekker seg tilbake til grensene fra før Seksdagerskrigen i 1967 og anerkjenner Staten Palestina. Men Israel har hele tiden sagt nei!

 

Om du ikke vet hva et demokrati er, så er det ditt og ikke vårt problem. Regjeringer velges og stryrtes i Israel og derfor er det et folkestyre omtrent slik vi kjenner det fra Norge. Hadde araberstatene som omgir Israel hatt folkestyre, hadde vi sikkert ikke sett den krigen som nå foregår i Syria der en desperat diktator bomber sitt eget folk for å klamre seg til makten. I et demokrati går regjeringen når den får flertallet mot seg.

 

Som sagt er dette en illusjon Israel bruker for å fremstå som et demokrati og sivilisert land.

 

Når det gjelder Syria burde vi angrepet og knust regimet slik vi gjorde med gaddafiregimet i Libya og det for lengst! Desverre får assadregimet i Syria fortsatt støtte fra Russland så det er lite som kan skje der akkurat nå.

 

Det er i sum forskjellen på styrene i Israel og araberstatene som omgir dem.

 

Det israelske er det klart mest findelige, rasistiske og ekstreme. Men du finner mange gale blant de arabiske også. Samt at det israelske er det som elsker å bedrive krig og okkupasjon...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nå er jeg ikke noen fan av Israels krifgføring i Gaza, jeg er i grunnen ikke noe fan av krigføring generet. Heller ikke når Hamas sender raketter inn mot Israel. Men dette selvforsvars argumentet til Israel synes jeg blir strekt vel langt. Spesielt sett i sammenheng med den siste offensiven Israel hadde mot palestinerne.

 

Det er uansett to sider i en sak, men i denne saken har jeg problemer med å finne sympati for noen av de. Men jeg lener meg selvfølgelig mest for palestinernes sak da Israels framferd i de senere årene rett og slett har vært uspiselig på flere måter. De tar seg vel mye til rette på bekostning av andre og jeg synes det er forunderlig at verdenssamfunnet finner seg i det.

 

Men sammenligningen med Nazityskland blir vel drøyt og usakelig.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke noen fan av Israels krifgføring i Gaza, jeg er i grunnen ikke noe fan av krigføring generet. Heller ikke når Hamas sender raketter inn mot Israel. Men dette selvforsvars argumentet til Israel synes jeg blir strekt vel langt. Spesielt sett i sammenheng med den siste offensiven Israel hadde mot palestinerne.

 

Terrorismen og torturen til Staten Israel begynte lenge før Gazakrigen. Når det jgelder Hamas har de for lengst sagt at de er villige til å anerkjenne Staten Israel innenfor grensene fra før Seksdagerskrigen. De har også uttalt at problemet ikke er eksistensen til Israel, men manglen på Staten Palestina.

 

I tillegg har Den arabiske liga for lengst tilbudt Staten Israel full anerkjennelse i bytte mot tilbaketrekkning til grensene fra før Seksdagerskrigen og opprettelsen av Staten Palestina.

 

Saken er bare at Staten Israel alltid sier nei! De sier nei til palestinerne, de sier nei til Syria og de sier nei til Den arabiske liga! Og unnskyldningene deres er alltid de samme: Jødene ble forfulgt i årevis, de kan ikke leve andre steder pga. antisemittisme og de bedriver bare selvforsvar... Alt dette er ubrukelig argumenter da de ikke trenger å gjøre annet enn å trekke seg tilbake fra de okkuperte områdene og anerkjenne Staten Palestina. I den sammenhengen var det en stor tragedie at Ehud Olmert ikke ble værende statsminister i Israel lenger for han var nære ved å gjøre det.

 

Det er uansett to sider i en sak, men i denne saken har jeg problemer med å finne sympati for noen av de. Men jeg lener meg selvfølgelig mest for palestinernes sak da Israels framferd i de senere årene rett og slett har vært uspiselig på flere måter. De tar seg vel mye til rette på bekostning av andre og jeg synes det er forunderlig at verdenssamfunnet finner seg i det.

 

Jeg har null vansker med å finne en side i denne saken! Staten Israel er en av verdens sterkeste militærmakter og har beskyttelse av verdens eneste supermakt (USA) amtidig som den palestinske befolkningen er en av verdens svakeste, mest lidene og mest undertrykkede befolkning. Israel tar ikke bare landet deres fra dem, men ødelegger hele livsgrunnlaget for denne befolkningen. Du har dessuten nok av israelske jøder som ikke bare er imot å trekke seg ut av de okkuperte områdene, men som også vil gjenokkupere Sinaihalvøyen som tilhører Egypt samt andre land og områder i regionen for å danne sin store drøm: Stor-Israel! Med andre ord den samme taktikken som nazistene i Nazi-Tyskland brukte for å skape et Stor-Tyskland...

 

Nå er ikke dette noe som verdenssamfunnet finner seg i, men noe som USA finner seg i. Og som verdens eneste supermakt har USA nakketak på hele resten av verden!

 

Men sammenligningen med Nazityskland blir vel drøyt og usakelig.

 

Av hvilken grunn? Slik Staten Israel utvikler seg nå synes jeg bare likhetene kommer sterkere og sterke fram og det fortere og fortere!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det er urealistisk at Israel kommer til å trekke seg tilbake til grensene før seks dagers krigen. Med alle de urolige omveltningene Israels naboland nå gjennomgår er det svært usikkert hva slags regimer som vil sitte på tronen rundt om kring i et lengre perspektiv. Disse grensene er svært vanskelig å forsvare skulle Israel komme under angrep i fremtiden. Hærene til de arabiske nabolandene, spesielt Egypt er i en langt, langt bedre forfatning en det de var under seksdagerskrigen og yom-kuppir krigen. At Israel ikke ønsker å trekke grensene tilbake til den gang skjønner jeg svært godt av rent sikkerhetsmessige årsaker. Det har lite å gjøre med noen luftige prinsipielle grunner bunnet i ønsket om å utvide Israel landområder, men mer i pragmatiske og sikkerhetsmessige grunner.

 

Dette vet Hamas. Men Hamas er ikke interessert i en løsning som vil de-eskalere konfliktnivået med Israel, da vil de havne på kant med skrullingene i Iran og de vil også miste jerngrepet de har om palestinerne. Hvis man går rundt og innbiller seg at Hamas er de eneste som dikterer palestinernes politikk ovenfor Israel burde man ta et nærmere innblikk i situasjonen.

 

Det foregår et skittent spill fra begge sider og det er parter som vaier både jødestjerner og palestinaskjerf som absolutt ikke ønsker noe varig fred. Når man blir kvitt disse uroelementene kan man snakke om en varig fred og tostatsløsning.

Lenke til kommentar
http://www.antisemit...?cat=61&paged=3

Torsdag 7. oktober holdes det i Roma en demonstrasjon for å protestere mot den utålelige tåken avløgn og delegitimering som har lagt seg over den offentlige debatt om Israel. Et stort antall engasjerte europeiske intellektuelle, skribenter, kunstnere, politikere, anstendige og ærlige mennesker møtes i Roma for å protestere mot den anti-israelske agitasjonen vi nå er vitner til i våre medier, i internasjonale organisasjoner og i den offentlige debatt.

 

Det er nødvendig å stanse den utålelige tåken av løgn og delegitimering som legger seg over den offentlige debatt om Israel hver eneste dag. Israel som er det mest åpenlyst truede landet i verden, blir vedvarende hengt ut av internasjonale institusjoner selv om landet forsøker å forsvare seg mot terroristangrep, eller å blokkere smuglingen av våpen til Gaza, å forhindre at .

 

Eksempel på hvordan sionister framstiller virkeligheten. Også FN får sitt pass påskrevet. De jobber fulltid med å overvåke media for deretter å utvikle media-strategier (her demonstrasjon) for å presentere seg selv i godt lys. Gaza-krigen presenteres (se samme kilde) slik at Hamas gikk til angrep på Israel :( . Engang foreslo de utstilling med utbrente busser i Norge :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...