Gå til innhold

En ny æra av Krystallnatten - er Israel det nye Nazi-Tyskland?


After Dark

Sammenligning mellom Israel og Nazi-Tyskland  

206 stemmer

  1. 1. Kan Israels behandling av palestinerne sammenlignes med Nazi-Tysklands behandling av jødene?



Anbefalte innlegg

Ubemannede droner som dreper uskyldige mennesker er ikke noe bedre eller verre enn selvmordsbombere som dreper usyldige mennesker. På begge sider finnes det uskyldige sivile.

 

Situasjonen har uansett en enorm forskjell: Du har en av verdens sterkeste militærmakter (Israel) på den ene siden og du har en av verdens svakest og mest undertrykkede befolkninger (palestinerne) på den andre siden. Den ene siden (Israel) har tilgang til og bruker blant verdens mest avanserte militærutstyr og dreper målbevisst mens den andre siden (palestinerne) har noen få, hjemmelagde våpen som de bare kan bruke vilkårlig...

 

Den dagen man utvikler missiler som presist kan identifisere og eliminere psykopatiske drittsekker vil befolkningstallet i Israel og Palestina bli drastisk forminsket

 

 

Hva baserer du det på? Så lenge begge sider fortsetter å angripe uansett om de treffer militære, militante eller sivile så er det langt større fare for befolkningsminskning enn det er med slike våpen du snakker om. Den slags ville heller vært redningen i denne konflikten!

 

Staten Israel skulle aldri vært opprettet, men nå er det for sent og skaden er skjedd. Det er ikke mye vi får gjort med det. Denne regionen er et soleklart vitnemål på menneskets brutale natur og mere kommer vi til å være vitne til, mye mye mer.

 

 

Helt, helt riktig! Men nå som det er skjedd må vi ta utgangspunkt i situasjonen slik den er nå og hvordan den skal kunne løses. Det kommer selvfølgelig ikke til å gå et skritt i riktig rettning så lenge Israel har den nåværende regjeringen ettersom Benjamin Netanyahu og dem han lener seg til ikke ønsker fred!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israel is the Real Terrorist State

 

 

IMPORTANT: This video is not anti-Semitic. It is anti-Zionist. If you don't know the difference, then you are a part of the problem, not the solution. Look past the messenger. The proof I speak of is in the news reports shown in this video, not the word of the narrator. This video reveals who the real terrorists are. The traitors in our government support this because they are paid off by AIPAC (American Israel Public Affairs Committee), the Zionist Israel Political Action Committee in Washington. Most of our politicians in Washington sign an agreement of allegiance with AIPAC in order to receive the bribes and the money they pay out to support their re-election campaigns. These politicians are clearly traitors and terrorists, and have repeatedly sold out American lives in staged terror attacks and unconstitutional, immoral and genocidal wars for their own political gain. And they continue to support acts of terrorism and treason. They will take us into World War 3 with Israel unless we stop them now! Support Ron Paul! He is the only candidate in the race for the presidency who is not bought off by the terrorists.

 

http://www.youtube.com/watch?v=noln8nx43Sk

 

Verdt å få med seg denne videoen både når det gjelder hvem som bedriver terrorisme, hvem som bedriver rasisme og hvem som ønsker krig... Her gås det inn på at det er nettopp Israel som er den skyldige og ikke noen av de andre partene!

Lenke til kommentar

Kan ikke uttale meg om "thehardtruth" da jeg ikke vet hvem eller hva det er, men enig i at trådens tema er relativt søkt. Man kan selvfølgelig være uenig i mye av det Israel foretar seg, men sammenligningen med Nazi-Tyskland har så lite for seg at det blir åpenbart for de fleste. Forskjellene er simpelthen enormt mye større enn likhetene. Det blir litt som de som sammenlignet Bush med Hitler osv. Saklig kritikk er bra, men "hitling" og "navnekalling" ,som denne tråden strengt tatt er, er både fryktelig barnslig, dumt og ikke minst lite fruktbart.

Lenke til kommentar

enig i at trådens tema er relativt søkt. Man kan selvfølgelig være uenig i mye av det Israel foretar seg, men sammenligningen med Nazi-Tyskland har så lite for seg at det blir åpenbart for de fleste. Forskjellene er simpelthen enormt mye større enn likhetene. Det blir litt som de som sammenlignet Bush med Hitler osv. Saklig kritikk er bra, men "hitling" og "navnekalling" ,som denne tråden strengt tatt er, er både fryktelig barnslig, dumt og ikke minst lite fruktbart.

 

Hvis du har lest de første innleggene og sjekket linker vet du at det ikke bare er meg, men også høytstående israelere som ser sammenhengen mellom Nazi-Tyskland og Staten Israel. Enkelte av videoene jeg har lagt ut viser også til det samme. Jeg har også kommet med en godel argumenter (ikke minst i åpningsinnlegget) og en rekke linker som viser til det stadig mer autoritære og rasistiske Israel. Du skriver selv at "forskjellene er simpelthen enormt mye større enn likhetene" så da kan du jo nevne hvilke likheter du ser... Forskjeller er det desverre få av i disse dager bortsett fra at Nazi-Tyskland var ute etter jødene mens Staten Israel er ute etter palestinerne og andre arabere. Samt at israelerne gjennomfører sitt folkemord og sin terrorisme på en mye smartere og skjult måte enn hva nazistene gjorde.

 

Når det gjelder sammenligningen mellom Adolf Hitler og George W. Bush er det en annen ting. Jeg skal være enig i at også Bush favoriserer enkelte folkeslag og fullstendig lukker øyne og ører for alle tegn på at dem han velger bort lider samt at han beordret angrepet på Irak uten noen forsvarlig grunn, men å sammenligne ham med Hitler er latterlig. Da er sammenligningen mellom Adolf Hitler og Ariel Sharon vesentlig bedre!

 

Dersom du mener at tråden er opprettet på "hitling" og "navnekalling" som du skriver så må du gjerne forklare hvordan og hvorfor. Jeg har iallefall vært sakelig i sammenligningen hele tiden.

Lenke til kommentar

enig i at trådens tema er relativt søkt. Man kan selvfølgelig være uenig i mye av det Israel foretar seg, men sammenligningen med Nazi-Tyskland har så lite for seg at det blir åpenbart for de fleste. Forskjellene er simpelthen enormt mye større enn likhetene. Det blir litt som de som sammenlignet Bush med Hitler osv. Saklig kritikk er bra, men "hitling" og "navnekalling" ,som denne tråden strengt tatt er, er både fryktelig barnslig, dumt og ikke minst lite fruktbart.

 

Hvis du har lest de første innleggene og sjekket linker vet du at det ikke bare er meg, men også høytstående israelere som ser sammenhengen mellom Nazi-Tyskland og Staten Israel. Enkelte av videoene jeg har lagt ut viser også til det samme. Jeg har også kommet med en godel argumenter (ikke minst i åpningsinnlegget) og en rekke linker som viser til det stadig mer autoritære og rasistiske Israel. Du skriver selv at "forskjellene er simpelthen enormt mye større enn likhetene" så da kan du jo nevne hvilke likheter du ser... Forskjeller er det desverre få av i disse dager bortsett fra at Nazi-Tyskland var ute etter jødene mens Staten Israel er ute etter palestinerne og andre arabere. Samt at israelerne gjennomfører sitt folkemord og sin terrorisme på en mye smartere og skjult måte enn hva nazistene gjorde.

 

Når det gjelder sammenligningen mellom Adolf Hitler og George W. Bush er det en annen ting. Jeg skal være enig i at også Bush favoriserer enkelte folkeslag og fullstendig lukker øyne og ører for alle tegn på at dem han velger bort lider samt at han beordret angrepet på Irak uten noen forsvarlig grunn, men å sammenligne ham med Hitler er latterlig. Da er sammenligningen mellom Adolf Hitler og Ariel Sharon vesentlig bedre!

 

Dersom du mener at tråden er opprettet på "hitling" og "navnekalling" som du skriver så må du gjerne forklare hvordan og hvorfor. Jeg har iallefall vært sakelig i sammenligningen hele tiden.

 

Jeg har ikke tenkt til å starte fra start igjen med deg, det har jeg gjort litt for mange ganger. Det du selv har kunnet se gjennom tråden er at det er enormt med forskjeller som gjør sammenligningen ganske sær, og man er nødt til å ignorere disse for at det skal gi ett snev av mening. Derfor blir det like lite saklig som når folk ellers kaller ting/folk/land de ikke liker for Nazister/kommunister/facister osv. Man kaller dem stygge navn, men sammenhengen er heller svak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er enig i at dette er noe vi ofte finner i FrP, men dette er da langt fra noe som bare forekommer der. FrP har trossalt , ofte urettmessig, fått stempler som nazister og rasister av "venstresiden" selv om de blir ett upresist begrep.

 

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har fulgt med i politikken, men jeg har aldri, jeg gjentar aldri opplevd at ledere fra andre partier stempler FrP på den måten FrPs tidligere leder Carl Ivar Hagen stemplet sine motstandere. Han har jo også kalt NrK ArK - Arbeidernes RikskringKasting.

 

Og det partiet vil nå KrF og Venstre samarbeide med. Det kan ta tid før man viser sitt sanne ansikt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å starte fra start igjen med deg, det har jeg gjort litt for mange ganger. Det du selv har kunnet se gjennom tråden er at det er enormt med forskjeller som gjør sammenligningen ganske sær, og man er nødt til å ignorere disse for at det skal gi ett snev av mening. Derfor blir det like lite saklig som når folk ellers kaller ting/folk/land de ikke liker for Nazister/kommunister/facister osv. Man kaller dem stygge navn, men sammenhengen er heller svak.

 

Jeg har vært gjennom tråden flere ganger, men har ikke funnet noen svære forskjeller. Bare noen ubetydelige.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å starte fra start igjen med deg, det har jeg gjort litt for mange ganger. Det du selv har kunnet se gjennom tråden er at det er enormt med forskjeller som gjør sammenligningen ganske sær, og man er nødt til å ignorere disse for at det skal gi ett snev av mening. Derfor blir det like lite saklig som når folk ellers kaller ting/folk/land de ikke liker for Nazister/kommunister/facister osv. Man kaller dem stygge navn, men sammenhengen er heller svak.

 

Jeg har vært gjennom tråden flere ganger, men har ikke funnet noen svære forskjeller. Bare noen ubetydelige.

 

Isåfall er det ikke særlig mer å si...

Lenke til kommentar

Hvordan vil du feks. motsi dette?

 

Relevant artikkel til saken:

 

Advarer mot jødisk rasisme

 

Staten Israel er ikke fri for den type holdninger som kom til å prege Nazi-Tyskland, hevder tidligere president i den israelske nasjonalforsamlingen.

 

Israel må opphøre å være en jødisk stat. Israel har utnyttet Holocaust for å

unnskylde sin egen brutalitet overfor palestinere og libanesere. Tanken om

jødene som Guds utvalgte folk har gitt støtet til en "jødisk rasistdoktrine".

 

http://www.aftenpost...icle1910105.ece

Lenke til kommentar

Hvordan vil du feks. motsi dette?

 

Relevant artikkel til saken:

 

Advarer mot jødisk rasisme

 

Staten Israel er ikke fri for den type holdninger som kom til å prege Nazi-Tyskland, hevder tidligere president i den israelske nasjonalforsamlingen.

 

Israel må opphøre å være en jødisk stat. Israel har utnyttet Holocaust for å

unnskylde sin egen brutalitet overfor palestinere og libanesere. Tanken om

jødene som Guds utvalgte folk har gitt støtet til en "jødisk rasistdoktrine".

 

http://www.aftenpost...icle1910105.ece

 

En høytstående Israelsk embetsmann som tar ett oppgjør med rasisme i eget land. Stort lenger bort fra NaziTyskland kommer du vell knapt? Selvfølgelig finner vi rasisme i Israel. Vi finner det i Norge og, og vi har ikke ligget i konstant krig/konflikt de siste seksti årene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En høytstående Israelsk embetsmann som tar ett oppgjør med rasisme i eget land. Stort lenger bort fra NaziTyskland kommer du vell knapt? Selvfølgelig finner vi rasisme i Israel. Vi finner det i Norge og, og vi har ikke ligget i konstant krig/konflikt de siste seksti årene.

 

Svært, svært mange i Nazi-Tyskland var imot Adolf Hitler, nazistene og krigen. Ingen kunne markere det annet enn i skjul ettersom Hitler hadde omgjort Tyskland til en politistat og enhver motstand gikk imot krigstidsstraffelovene og gjerne endte med døden. Som jeg tideligere har gått inn på er Israel langt smartere når det gjelder deres system siden de stadig klarer å lure folk til å tro at Israel er et demokrati. Man kan riktignok si og markere ting der man ikke kunne i Nazi-Tyskland, men som du har sett de senere årene forsøker regjeringen stadig oftere å slå ned på det. Ikke minst rasisten og ekstreministen Avidgor Lieberman har vært aktiv der...

 

Nå burde du forøvrig heller ikke legge deg opp i at han kan uttale seg, men heller fordype deg i hva han sier!

Lenke til kommentar

En høytstående Israelsk embetsmann som tar ett oppgjør med rasisme i eget land. Stort lenger bort fra NaziTyskland kommer du vell knapt? Selvfølgelig finner vi rasisme i Israel. Vi finner det i Norge og, og vi har ikke ligget i konstant krig/konflikt de siste seksti årene.

 

Svært, svært mange i Nazi-Tyskland var imot Adolf Hitler, nazistene og krigen. Ingen kunne markere det annet enn i skjul ettersom Hitler hadde omgjort Tyskland til en politistat og enhver motstand gikk imot krigstidsstraffelovene og gjerne endte med døden. Som jeg tideligere har gått inn på er Israel langt smartere når det gjelder deres system siden de stadig klarer å lure folk til å tro at Israel er et demokrati. Man kan riktignok si og markere ting der man ikke kunne i Nazi-Tyskland, men som du har sett de senere årene forsøker regjeringen stadig oftere å slå ned på det. Ikke minst rasisten og ekstreministen Avidgor Lieberman har vært aktiv der...

 

Nå burde du forøvrig heller ikke legge deg opp i at han kan uttale seg, men heller fordype deg i hva han sier!

 

Takk for det, så israel skiller seg med andre ord markant fra nazityskland, bla ved å være ett demokrati med ytringsfrihet. Videre er det litt artig å få repetert "rasisten og 'ekstreministen' Avigdor Liberman", lenge siden sist nå.

 

Selvfølgelig bør man henge seg opp i at høytstående embetsmenn kan uttale seg kritisk til staten. Det er ett uttrykk for hvor anderledes Israel faktisk er. Igjen, forskjellene blir større enn likhetene.

Lenke til kommentar

For siste gang: Hva mener du om det han sier?

 

Når du har besvart det skal jeg besvare innlegget ditt.

 

Det har jeg da besvart utallige ganger før. Selvfølgelig er det ikke bra med rasisme, men vi finner slike uttalelser også i Norge og omtrent alle land som er såpass utviklede at de anser rasisme som noe negativt, Israel inkludert.

 

Så har jeg forklart deg mange ganger før hva jeg mener om bosetningspolitikken osv. så jeg gidder ikke gå i ring med deg enda en gang.

Lenke til kommentar

Nei, det har du ikke. Han sier at Staten Israel ikke er fritt for holdningene som preget Nazi-Tyskland samt at de har utnyttet holocaust til å unnskylde sin egen brutalitet ovenfor den palestinske befolkningen og jeg vil ha svar på hva du mener om det. Ikke på hva du mener om at han har fått lov til å si det.

 

Dette har jeg også forklart mange ganger når vi har diskutert tidligere, men om du absolutt vil danse ringdansen med meg så værsågod: Israel og jøder generelt har åpenbart brukt Holocaust for hva det har vært, og er veldig kjappe til å rope antisemittisme, men når det gjelder deres brutalitet er alle rakettene, selvmordsbomberne osv. en mye bedre "unnskyldning" enn Holocaust noen gang var, og det er i hovedsak dette jeg opplever som argumentet som blir brukt, utover at de ikke ønsker å gjenta historien, noe vi vet en del i regionene ønsker.

 

Staten Israel, i likhet med mange andre stater, er sikkert ikke fritt for noen holdninger som man fant i Nazityskland, men uten at det presiseres hvilke holdninger det er snakk om sier det igrunn lite.

Lenke til kommentar

...men når det gjelder deres brutalitet er alle rakettene, selvmordsbomberne osv. en mye bedre "unnskyldning" enn Holocaust noen gang var...

 

Du tar det selvsagt for gitt at rakettene under våpenhvilen fra Gaza var fra Hamas ... og at Hamas angrep Israel?

 

Jeg fant ut at det var Israel som var angriperen, og at Hamas overhold våpenhvilen til Israel brøt den. Men du mener at det var omvendt?

 

Blokaden er i seg selv en krigshandling.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...