Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stadig fler rykter og jeg vil tro den vil bli annonsert sist i februar...

 

Announcement date of February 28, 2012?

I have received lots of emails saying that’ll be the announcement date. I cannot confirm it to 100% certainty, so for now it’s just a guess.

 

Specs?

All the same specs are coming in. 22mp, 61pt af, 6.9fps

 

http://www.canonrumors.com/

 

Hvis det viser seg at ryktene vedr specs er riktige så ser dette kameraet veldig spennende ut. Vil også tro at Canon ikke kan prise dette noe særlig høyere enn det Nikon har gjort med D800.

Skal ikke se bort ifra at det kan bli fullformat på meg :)

Lenke til kommentar

[/b]All the same specs are coming in. 22mp, 61pt af, 6.9fps

 

Snaut 7bps og 22mp høres veldig interessant ut. 6.9 bps er kun ca 1 bps mindre enn 7D. I tillegg burde 22mp ivareta gode ISO-egenskaper og levelige råfilstørrelser. Men så spørs det hvor god autofokusen blir - blir den omtrent som på 7D ligger det an til litt av hvert.

 

Dog blir det neppe kjøp her i gården før den store må-bare-ha-med-en-gang-gjengen er ferdige og prisnivået er stabilisert et eller annet fornuftig sted lenger nede (hva nå enn startprisen blir).

 

Tor

Lenke til kommentar

[/b]All the same specs are coming in. 22mp, 61pt af, 6.9fps

 

Snaut 7bps og 22mp høres veldig interessant ut. 6.9 bps er kun ca 1 bps mindre enn 7D. I tillegg burde 22mp ivareta gode ISO-egenskaper og levelige råfilstørrelser. Men så spørs det hvor god autofokusen blir - blir den omtrent som på 7D ligger det an til litt av hvert.

 

Dog blir det neppe kjøp her i gården før den store må-bare-ha-med-en-gang-gjengen er ferdige og prisnivået er stabilisert et eller annet fornuftig sted lenger nede (hva nå enn startprisen blir).

 

Tor

 

Nettop få bps og "dårlig" af var årsaken til at jeg ikke valgte 5D MK ll om dette er bedret på MK lll så er jeg nok en potensiell kunde :-)

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om Canon kan svare på D800 sine høydepunkter så kjapt. Sånt som AF-systemet tar jo lang tid å utvikle så det er neppe sånn at Canon hiver seg rundt nå i siste liten. Enten har Canon estimert seg til hvilket nivå AF-systemet bør ligge på, eller så har de hatt kunnskaper om hva som kommer i D800 mye lengre enn oss og innrettet seg etter det, eller så har de utviklet flere alternativer på forhånd og tar valget av løsning nå som D800 er lansert. Lanseringsdatoen for D800 er vel noe de ikke har vist så veldig mye lengre enn oss.

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om Canon kan svare på D800 sine høydepunkter så kjapt. Sånt som AF-systemet tar jo lang tid å utvikle så det er neppe sånn at Canon hiver seg rundt nå i siste liten. Enten har Canon estimert seg til hvilket nivå AF-systemet bør ligge på, eller så har de hatt kunnskaper om hva som kommer i D800 mye lengre enn oss og innrettet seg etter det, eller så har de utviklet flere alternativer på forhånd og tar valget av løsning nå som D800 er lansert. Lanseringsdatoen for D800 er vel noe de ikke har vist så veldig mye lengre enn oss.

 

Tja den eneste "overraskelsen " jeg ser med D800 er jo at de har gått "amokk" i megapixelracet , dette vil jeg si er svært overraskende, ikke minst med tanke på den massive kritikken Canon har fått for å ha for mange pixler fra nikonleiren :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ser vel dette heller som en FF utgave av 7D for de som vil ha det. Så kommer 5DX for de som trenger høy oppløsning.

 

Men hva med 1D X på 18MP og ikke så mye raskere bps? Tror du Canon lanserer en FF konkurrent så kort tid etter med så bra spec? Det ville vært veldig uCanonsk.

 

Edit: feilretting

Endret av se#
Lenke til kommentar

Men hva med 1D X på 18MP og ikke så mye raskere bps? Tror du Canon lanserer en FF konkurrent så kort tid etter med så bra spec? Det ville vært veldig uCanonsk.

 

Edit: feilretting

Selv om 5DIII vil ha 61 AF punkter, så betyr ikke det at AF vil være like presis og rask som AF-en til 1DX. Og 1DX er en god del raskere enn 6.9bps. Og holder nok farten oppe lengre. Og er akkurat litt bedre på høy ISO.

Lenke til kommentar

22Mp, 6.9 fps det høres ut som en 7D Mk II, kanskje vi endelig får 22MP på cropsensor fra Canon (:rofl:).

Det hadde vært dagens skuffelse (for noen) ;)

 

Ser vel dette heller som en FF utgave av 7D for de som vil ha det. Så kommer 5DX for de som trenger høy oppløsning.

 

Tja, jeg har fortsatt tro på at det kommer en 5Dx og jeg ser det heller ikke ssom usannsynelig at dette er en FF 7D og så kommer det en 5Dx med 40 - 45 mp :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på om Canon kan svare på D800 sine høydepunkter så kjapt. Sånt som AF-systemet tar jo lang tid å utvikle så det er neppe sånn at Canon hiver seg rundt nå i siste liten. Enten har Canon estimert seg til hvilket nivå AF-systemet bør ligge på, eller så har de hatt kunnskaper om hva som kommer i D800 mye lengre enn oss og innrettet seg etter det, eller så har de utviklet flere alternativer på forhånd og tar valget av løsning nå som D800 er lansert. Lanseringsdatoen for D800 er vel noe de ikke har vist så veldig mye lengre enn oss.

Tja, må de nødvendigvis helst bli tvillinger? Nå er det kun rykter vi diskuterer her, men vil ikke overraske meg om spesifikasjonene stemmer og vi får en moderat oppfølger av 5DII. "Moderat" er selvsagt diskutabelt. Så jeg tror ikke Canon med dette huset har tenkt å matche D800, særlig ikke på oppløsning. Men rykter går vel videre ut på at det kommer et nytt ff-hus til senere i år med betydelig høyere oppløsning. Når året er omme kan det være at begge produsentene har lansert en høyoppløst ff utgave og en moderat - men i omvendt rekkefølge.

 

Min tro er at en moderat utgave vil selges i mye større antall enn en høyoppløst, selv om det nok er et marked stort nok til å forsvare 2 utgaver.

 

Jeg tror og de to store vet rimelig mye om hva den andre holder på med/hva som kommer.

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Selv om 5DIII vil ha 61 AF punkter, så betyr ikke det at AF vil være like presis og rask som AF-en til 1DX. Og 1DX er en god del raskere enn 6.9bps. Og holder nok farten oppe lengre. Og er akkurat litt bedre på høy ISO.

Antallet punkter er etter min mening ikke særlig viktig, det viktigste er hvor gode punktene/sensitive punktene er. Mange av oss bruker vel mer eller mindre konstant kun midtpunktet.

 

Ellers enig at man kan peke på forskjeller store nok opp til 1DX slik at man ikke risikerer betydelig kanibalisering.

 

Tor

Lenke til kommentar

Både Nikon og Canon har strengt tatt lansert FF-hus med moderat oppløsning. Jeg ser egentlig det mest naturlig at Canon følger Nikons fotspor - særlig med tanke på at Canon har sagt at 1D X er ei sammenslåing av 1Ds- og 1D-seriene. Jeg tipper at neste FF-modell fra Canon blir med betydelig høyere oppløsning enn 5D II (og 1D X).

 

22 MP tror jeg kanskje heller kan være sensoren til EOS Cinema som de teasa da de lanserte C300. ~ 22 MP er fin oppløsning å sample ned til 4K fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...