Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I de tre siste bildene ser det ut som om det er en helt ordinær 7D (slik jeg har selv), de tre første bildene viser et kamera som ikke er lik noen av de tidligere Canon-modeller. Kan like gjerne f.eks. være en helt ny modell, f.eks. 650D eller noe sånt (inntrykket er iallefall at det virker mindre og "billigere" enn både 5D'ene og 7D), så det skal altså ikke forundre meg om de kommer med en helt ny og "mindre" modell i en rimeligere prisklasse....!

Artig med mer eller mindre "kvalifiserte" gjettinger iallefall! :whistle:

 

Den første modellen har integrert grep, så tror ikke det er et 650D, ligner dog på 1Dx.

 

Jeg har også en 7D hvis du ser på blits-skoen på de tre første bildene så er det forskjeller der, samt hvordan prismehuset er bygd opp, bla. annet så er det ikke innebygget blits på det kameraet, samt at printknappen har en funksjon til.

 

post-151946-0-75400200-1327700217_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Den første modellen har integrert grep, så tror ikke det er et 650D, ligner dog på 1Dx.

 

Jeg har også en 7D hvis du ser på blits-skoen på de tre første bildene så er det forskjeller der, samt hvordan prismehuset er bygd opp, bla. annet så er det ikke innebygget blits på det kameraet, samt at printknappen har en funksjon til.

post-151946-0-75400200-1327700217_thumb.jpg

Mulig du har rett ang. den første modellen ja...., noe nytt er det iallefall....:ph34r:

 

Ser nå det du påpeker vedr. den andre, den ligner nok mest på en 7D, så mulig det er ny utgave på gang da. Printknappen har som du viser til en funksjon til, ser nå også at MENU knappen er lenger opp enn på min 7D, i tillegg ser jeg en knapp rett under joysticken (hvor det bare er et innfelt svart rundt lite felt på min 7D, og så er skjermen mer lik 16:9! Kanskje det er en 7D II e.l..... ! Time will show! :yes:

Lenke til kommentar

@smort1 - tipper du gjettet 650D ettersom huset ser lite ut i forhold til objektivet. Men det er nok heller objektivet som er digert. Nærmer seg størrelsen på et lite kystfort-batteri.

Kanskje det ja, blir vel lurt av både objektiv og perspektiv i slike bilder, men artig lell... Objektivet ligner faktisk en L60-canon også, når du først kommer inn på sammenligninger.... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

må si jeg liker joysticken på batterigrepet! har lenge irritert meg over dette når jeg skal velge fokuspunkt! (Ikke at det er noe stort problem å fokusere for så å rekomponere, men er noe jeg har savnet for kjapp bytting. Men, om jeg er blitt så inbitt i rekomponeringen at en ekstra joystick vil endre arbeidsflyten min? er nok fare for det gitt :hrm: )

Lenke til kommentar

Håper på det samme , men om du ser på han som har skrevet boken ,så virker det ikke så han har noe "grunn" til å skrive lærebøker ang foto.(Gjerne litt tynn grunn)

Er også litt skeptisk til at det kommer "lærenok" før det er et kamera på markedet...Hvor god er den boken ? :XD

 

edit:Han har visst en nobelpris i litteratur,Men lærebok om foto liksom hmm?!?!?!

Mulig jeg tar heeelt feil her.Bare fikk en magafølelse

Endret av DrSnap
Lenke til kommentar

Siste fra Canonrumors, 5Dx og 5D Mark III:

 

5Dx:

45 mpx

3,4 fps

61 points AF

iso 100-6400

 

5D mark III:

22 mpx

6,9 fps

61 points AF

iso 100-25600

 

Dersom dette viser seg å stemme er det noe for enhver her.

Uffameg, sistnevnte der høres faretruende nok ut som noe jeg kunne tenke meg, spørs om lommeboken er enig i en evt. lanseringspris... Noen som husker hva 5DII lå på ved lansering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...