Gå til innhold

Rykte - Canon EOS 5D Mark 3


Anbefalte innlegg

Jeg tolker det dithen at Canon har slitt med å komme igang igjen etter tsunamien. Noe jeg mistenker også har skjedd med Nikon. Så jeg blir ikke overrasket om det ikke kommer noen ny D4 før neste år. Eller D400 ...

 

Lurer på om det er noe panikkstemning hos Canikon nå, når man ser de siste salgstallene på speilløst i Japan?

 

NikonRumours er temmelig sikre på en lansering av speilløst fra Nikon innen nærmeste fremtid, nærmere bestemt 21. september. Her er "tekniske detaljer":

 

http://nikonrumors.com/2011/09/09/nikon-v1-and-j1-the-new-mirrorless-cameras-from-nikon.aspx/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NikonRumors+%28NikonRumors.com%29

 

Så gjenstår det bare å se om de (NR) har rett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Det er to kameraer på bildene, den ene ser ut som 1Dx og den andre tror jeg er 7D MkII, ser litt forskjell fra 7D MkI.

 

Det er flere steder som har postet bildene og sammenligningsbilder av 5d Mk II og 7D, og det er definitivt ikke en eksisterende modell. Jeg synes det ligner mest på 7D (ikke overraskende da det er nyest), men det er nok forskjeller til at det ikke kan være dagens modell. Det ser også ut som innebygd blits mangler.

Lenke til kommentar

Størrelses forskjellen mellom 5DII og 7D er forsvinnende liten, så det argumentet basert på disse bildene er ikke veldig sterkt; http://camerasize.com/compare/#154,192

Kamera har heller ikke "pop opp" blits.

Det første kamera er identifisert som 1Dx så det er ikke så interessant.

 

Det andre kamera er muligens litt bredere enn 5DII, basert på at det ser ut som om det har en 16:9 skjerm. Noen har identifisert at det har to kortplasser. Det ser også ut som om LCD skjermen på toppen er vinklet litt mot fotografen. Kamera har også en "joystick". Så spørsmålet er vel egentlig om det er en 5DIII eller om det er en ny modell linje.

 

Canon Rumours spekulerer i om det er en 22MP sensor siden det vil være best for video i en 16:9 beskjæring. Neste steg vil være 39MP, som selvfølgelig ville være veldig mye morsommere. laugh.gif

 

I have no insider information, but just wanted to point that 22 MP has some "magical" properties for HD video, as it corresponds exactly to a 3×3 oversampling of the final video resolution. (22 MP, minus crop for 16:9 ratio, divided by 9, equal 1080×1920)

 

The next "magical" resolution (4×4 oversamping) is at 39 MP.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Har du kikket på bildene, har du en bedre kilde, eller er dette bare en spekulasjon tatt utifra løse luften?

Sikkert vill gjetting. Og rundt 90% sjanse for at det blinkskudd.

 

Siden "gjetningen" refererte til test av to nye objektiver så regner jeg med at referansen var til bildene fra Afrika Safarien. Der er det definitivt en 1DX og en ?D"X". Så det er bare ett kamera hus i de bildene som er ukjent.

 

 

Videre rykter sier at både Nikon og Canon vil muligens lansere flere kamera modeller under CP+ "Expo" i Japan 9-12 Februar.

 

 

Lenke til kommentar

Siden "gjetningen" refererte til test av to nye objektiver så regner jeg med at referansen var til bildene fra Afrika Safarien. Der er det definitivt en 1DX og en ?D"X". Så det er bare ett kamera hus i de bildene som er ukjent.

Joda, men det hindrer ikke Canon i å lansere både 5Dx og 7Dx hvis de føler for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden "gjetningen" refererte til test av to nye objektiver så regner jeg med at referansen var til bildene fra Afrika Safarien. Der er det definitivt en 1DX og en ?D"X". Så det er bare ett kamera hus i de bildene som er ukjent.

Joda, men det hindrer ikke Canon i å lansere både 5Dx og 7Dx hvis de føler for det.

 

Er det noen som har argumentert for eller mot det i denne tråden? "God dag man økseskaft" er vel det man vil kalle din respons?

Lenke til kommentar

7Dx og 5Dx som blir testa ,sammens med ny optikk .

 

Har du kikket på bildene, har du en bedre kilde, eller er dette bare en spekulasjon tatt utifra løse luften?

 

Jeg har kikket på bildene og for meg ser det ut for å være to nye kamera som brukes dær. Og jeg tror faktisk at Canon starter en ny serie med X i navnet og utifra det vil jeg tro at 7Dx blir et "proffkamera" med cropfaktor og at 5Dx blir FF men plasserer seg da litt lavere i pris enn 1Dx .

Jeg tipper også at 5Dx får flere piksler enn 1Dx og at 7Dx muligens får noen færre enn dagens 7D .

Alt dette er bare en magefølelse, så får vi se når de kommer i løpet av våren :-)

Lenke til kommentar

 

Jeg har kikket på bildene og for meg ser det ut for å være to nye kamera som brukes dær.

 

På det første er det innebygget batterigrep, så det tyder på noe i 1D serien, og 1Dx er på vei så det er veldig nærliggende og tro at det er det, andre kamera er noe imellom 7D og 5D så kan hende en 8D ?

Lenke til kommentar

Oppdaget i "villmarken"; 200-400mm med innebygget TC som ble annonsert for ett år siden + det nye 600mm objektivet, med ett hittil ukjent kamera. 5DIII eller 7DII?: Bilder; http://blog.aperture...-prototype.html

I de tre siste bildene ser det ut som om det er en helt ordinær 7D (slik jeg har selv), de tre første bildene viser et kamera som ikke er lik noen av de tidligere Canon-modeller. Kan like gjerne f.eks. være en helt ny modell, f.eks. 650D eller noe sånt (inntrykket er iallefall at det virker mindre og "billigere" enn både 5D'ene og 7D), så det skal altså ikke forundre meg om de kommer med en helt ny og "mindre" modell i en rimeligere prisklasse....!

Artig med mer eller mindre "kvalifiserte" gjettinger iallefall! :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...