Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Er bare 1 stooooor ting jeg hater med spillet foreløpigt og det er microtransactions:/ xp boost og pocket traders osv:S er ting dem fleste vil ha og er ikke akuratt smårusk når man skal lvl 80.

Disse tingene klarer du deg uten, det er penger man kaster bort om man har for mye til overs. XP boosten virker ganske ubrukelig, syns ikke jeg fikk mye XP fra å drepe ting, og om jeg husker rett er det kun det boosten fungerer på.

 

Jepp! XP boost fra creatures er nesten ubrukelig. (Lvl 6) En mob gav generelt sett under 1% av "to next level" baren, mens en dynamic event kan flytte baren 10-15% mot neste level.

 

Sjekket nettopp en video jeg tok opp i går, for å få noen tall. 6-7 XP fra en mob mitt level, 296 xp fra en group event (og det med silver contribution).

 

Edit: Non-group event fra en annen video, 7 waves med undead å stoppe, gold contribution: 346 XP.

 

Og med waypoints så tar det deg sekunder å reise til nærmeste trader / bank plass, og tilbake igjen (til nærmeste waypoint). Det koster deg noen kopper, men det er alt.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Regner med den blir konvertert til retail client når beta er ferdig? Er kommet 50 % nå, og har lite lyst å fortsette hvis jeg må laste ned en ny klient ved utgivelse.

 

Edit: Fant ut klienten vil være den samme.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Beta clienten vil bli patchet opp til retail clienten, det er ikke noe å tenke på :) De bekreftet det på twitter for en stund siden.

 

Forøvrig, hva microtransactions angår så er det ikke noe pay2win items der, å levle til 80 går fort nok da det ikke er eksponensiell levelling curve, men liniær. Så de beregner ca 60-90 minutter per level uansett om det er 1-10 eller 70-80. Selv så glemmer jeg helt tiden når jeg levler, jeg bare har det gøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Forøvrig, hva microtransactions angår så er det ikke noe pay2win items der, å levle til 80 går fort nok da det ikke er eksponensiell levelling curve, men liniær. Så de beregner ca 60-90 minutter per level uansett om det er 1-10 eller 70-80. Selv så glemmer jeg helt tiden når jeg levler, jeg bare har det gøy.

Å bli makslevel er heldigvis ikke like viktig i GW2. I feks WoW så var det om å gjøre å komme opp dit i en fei så man kunne begynne å kverne raids for utstyr. Det var også en fordel siden man kunne fjesrulle seg igjennom enklere soner fordi man var høy level, så det var like greit å kjappe seg til 80 og heller gjøre oppdrag senere om man følte for det.

 

Tror det at man levles ned i GW2 kan ha mye å si for motivasjonen til å rushe 80.

Lenke til kommentar

Beta clienten vil bli patchet opp til retail clienten, det er ikke noe å tenke på :) De bekreftet det på twitter for en stund siden.

 

Forøvrig, hva microtransactions angår så er det ikke noe pay2win items der, å levle til 80 går fort nok da det ikke er eksponensiell levelling curve, men liniær. Så de beregner ca 60-90 minutter per level uansett om det er 1-10 eller 70-80. Selv så glemmer jeg helt tiden når jeg levler, jeg bare har det gøy.

Her er noe av det viktigste ved spillet, syns jeg. Det er GØY, uavhengig av hva jeg bedrev tiden med.

Lenke til kommentar

Her er noe av det viktigste ved spillet, syns jeg. Det er GØY, uavhengig av hva jeg bedrev tiden med.

 

Det er jaggu meg sant! Testet staff til necromanceren, og det var så mye stilig å prøve der at jeg sprang rundt i lang stund og testet ting. Etterpå oppdaget jeg at jeg hadde dinget to levels mens jeg gjorde det. Merket det ikke engang :)

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Hadde egentlig bestemt meg for å aldri spille MMORPG's igjen, men etter å ha kikket litt så klarte jeg ikke å holde fingerne fra fatet. Elsker ArenaNet allerede.

Hadde vært litt mer interessert i begrunnelsen din for å styre unna MMO. Jeg har også vært inn på en relativt lik tanke, mye fordi månedsavgiften driver deg til å spille samme spill for å få "valuta" for avgiften, pluss at utviklerne må gjøre designgrep for å holde deg i spillet lengst mulig. Jeg har stort sett alltid vært en 'variety gamer', men Anarchy Online og WoW tok dessverre litt overhånd i en lang periode.

 

Jeg håper at mangelen på avgift og en 'gear treadmill' (utstyrstredemølle?) i GW2 vil dempe trangen til å spille det konstant. MMO-sjangeren tar ofte rett og slett for mye tid, gjerne utover den tiden man bruker på å spille med venner. Gear-farming i wow er et godt eksempel, man får ofte ikke alt man trenger fra det raidet man spiller med vennene sine, så må man farme på egen hånd i tillegg.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Ser frem til spillet starter selv. Men fikk en liten vekker fra totalbuiscut sin lille sammendrag og er nok enig med han. Blir spennende hvordan endgame content er. Det er jo det som er avgjørende om du spiller det i lengden eller ikke. Det jeg glemte å tenke på når jeg fikk previews etc fra swtor. At ingen av de var jo om slutten. Så det var kjekt så lenge man levlet men ja så var jo det slutt :p

 

Men to uker til headstart. Håper bare at wvwvw ikke blir at en side dominerer helt de første ukene før de rankere litt serverene.

Lenke til kommentar

Høres fornutig ut, men trodde det tok litt tid å ta over ting i WvWvW så hver dag er kanskje litt overkill :p

Egentlig ikke. En ser jo fra beta-helgene at det viste seg fort hvilke servere som var på topp og bånn, og der ble det resatt hver dag.

Dette er heller ikke noe som skal foregå over en lengre tidsperiode, kun i starten slik at serverne får stabilisert seg nogenlunde. Ser for meg 2, maks 4 uker med daglig reset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...