Gå til innhold

Russ 2011 - Den store tråden


Heyhooo

Anbefalte innlegg

Vel da var det over for årets russ, nestemenn blir 93-kullet :D

 

Noen som har noen tips? :p

 

Drikk til du spyr!

 

 

Og ta med regnjakke når du skal på Tryvann. *host*

 

 

edit: Anbefaler også å være med på van. :D Russebuss funker også om du har penger, men jeg mener at det er minst like gøy med van, i tillegg til at du har færre personer du må forholde deg til.

Endret av Christiαn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel da var det over for årets russ, nestemenn blir 93-kullet :D

 

Noen som har noen tips? :p

 

Drikk til du spyr!

 

 

Og ta med regnjakke når du skal på Tryvann. *host*

 

 

edit: Anbefaler også å være med på van. :D Russebuss funker også om du har penger, men jeg mener at det er minst like gøy med van, i tillegg til at du har færre personer du må forholde deg til.

 

Jeg ønsker faktisk van fremfor buss fordi jeg ikke orker en hel ungeflokk og det er lettere og bygge ett bedre forhold til få personer.

 

Hvor mye penger har dere egentlig greid å svi av i russetia? Og hva koster det for ett slikt starter kit, og hva følger med?

 

Bor i Akershus, så vi skal på Tryvann men lurer på om det er verdt og dra helt til Stavanger for det som skjer der?

Lenke til kommentar

Har vel dessverre svidd av ~15k i løpet av russetiden. Det er medregnet mat, drikke, treff, vanen og russeklær. Det skal sies at bilen vår blei en del dyrere enn planlagt pga. diverse reperasjoner som måtte utføres på verksted.

 

For meg som bor i Telemark så var i alle fall Kongeparken verdt turen! Vi var veldig heldige med været i år, også var det hele arrangert bra og hadde gode konserter :) Garantert min beste helg i russetiden.

Endret av stizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukte ett sted mellom 8-10k på klær, drikke og mat iløpet av russetiden.

Var ikke med på noen landstreff eller russebuss/van, men var ute ganske mange dager iløpet av russetiden og svei av greit mye penger de gangene jeg var ute.

 

Russetiden for meg ble litt spontan, hadde ikke tenkt å gå allmenn påbygg i det hele tatt. Men russevan anbefales, jeg misunner alle kompisene mine som hadde det, selv om jeg fikk meg ett par turer med de. :)

 

edit: Og av alle vennene mine som var på treff, anbefales det. Utifra bilder / hva de har fortalt, virket det som om de hadde det rimelig gøy.

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Den store grunnpakka i år:

 

922166-8-1285015881654.jpg

 

I tillegg bestilte jeg diverse klær, t-skjorter osv slik at den endelige summen fra russesiden.no ble 1500. (Gratis flaggbag :love: )

 

Så det er vel det pluss van for 7500, pluss drikke og mat for rundt 2000. Tryvannbillett 2000 og Lillehammerbillett 1300.

 

Ca 14 300 altså, for tre uker. Men søren heller, hver eneste krone var verdt det. :D Får vel tilbake noe når vi selger vanen videre også.

 

Og du trenger forresten ikke å dra til Stavanger, Lillehammer var kjempegøy! Tryvann også, ikke minst.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den store grunnpakken som postet over her (369), en genser til 199, strykemerker for 99 og så billetter (1250 for Lillehammer, 1550 for Tryvann).

 

4300 for van.

 

Så brukte vel totalt ca 7700,- pluss mat

 

Wow det er mye når man ser på det sånn O_O

 

EDIT: Lillehammer anbefales! Lett den beste helga i russetida <3

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Jepp, får se hvordan formen er i morgen.

 

"Helsesjef Øivind Werner Johansen i Sarpsborg kommune ber årets russekull oppsøke lege dersom de får feber over 38 grader, hodepine, muskelsmerter eller utslett i huden. "

 

Syns synd på familie og venner. Personen skulle jo ha en morsomt russetid, dessverre kostet det han livet...

Lenke til kommentar

Russetiden var bra, men fikk en helt jævlig avslutning i dag! VG: Russ døde av hjernehinnebetennelse

Er helt utrolig at noe slikt skjer, så vær varsomme på symptomer og snakk sammen, ingen fortjener dette!

 

Håper Tryvann får masse pes for dette. At de kunne la flere tusen russ stå og fryse ihjel langt oppi skogen mens de ventet på bussen er helt skammelig.

 

Edit: Er selv temmelig syk, men satser på at det er en vanlig feber. Har ikke alle symptomene, men leste på lommelegen at det starter med Hoste og Feber, så det er fort å freake litt ut..

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Trist, men samtidig ganske skummelt.

 

Sykdomstegn

 

Alle typer av hjernehinnebetennelse kan medføre følgende:

 

-Høy feber.

-Nedsatt allmenntilstand.

-Omtåkethet.

-Hodepine.

-Nakke- og ryggstivhet.

-Kvalme og brekninger.

-Ubehag når en ser mot sterkt lys.

-Kramper (bevisstløshet og "epileptiske" rykninger).

 

Meningokokksykdom kan gi alle symptomene som er nevnt over. Typisk for meningokokksykdom er også følgende:

 

Sykdommen starter med hoste, hodepine og sår hals. Deretter oppstår høy feber, frostanfall, rask puls, rask pust, leddsmerter og muskelvondt.

 

Mest sannsynligvis er det ikke flere som har blitt smitta, men heller et lite legebesøk enn et liv mindre. Jeg kan ihvertfall trøste meg med at jeg er på vei til å bli bedre i form.

Lenke til kommentar

Russetiden var bra, men fikk en helt jævlig avslutning i dag! VG: Russ døde av hjernehinnebetennelse

Er helt utrolig at noe slikt skjer, så vær varsomme på symptomer og snakk sammen, ingen fortjener dette!

 

Håper Tryvann får masse pes for dette. At de kunne la flere tusen russ stå og fryse ihjel langt oppi skogen mens de ventet på bussen er helt skammelig.

 

Edit: Er selv temmelig syk, men satser på at det er en vanlig feber. Har ikke alle symptomene, men leste på lommelegen at det starter med Hoste og Feber, så det er fort å freake litt ut..

Enig med det første. Det var også elendige hygieneforhold. På level to var det ett toalett til veldig mange russ, ikke hadde man vann slik at man kunne vaske seg på hendene heller.

 

Det meste begynner jo nesten med hoste og feber.. Så ja, litt lett å freake ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...