Gå til innhold

Russ 2011 - Den store tråden


Heyhooo

Anbefalte innlegg

Jeg går ut av yrkesfag skole dette skole året, og blir da "svartruss" noe som jeg har fått vite at ikke eksisterer mer, at alle blir rødruss..

Men jeg skal også ta allmenn påbygging, der jeg blir russ igjen.

Så har jeg fått høre at mann bare kan få russelappen etc 1år? stemmer dette? Jeg fyller ikke 18 før etter russefeiringen, så jeg tror ikke jeg vil være med på så utrolig mye da. Men når jeg er ferdi med studiepåbygg året etter er jeg 18 og da er jeg ferdig.

 

Noen som kan si litt hva de har tidligere gjort eller har planner om å gjøre, vis de er i samme situiasjon?

Og hvorfor eksisterer ikke svartruss, blåruss etc lengre?

Jeg er den eldste og er den eneste til nå i familien som blir russ, så jeg sliter med å få info av tidligere russer xD Så fint om noen kan si litt om russetiden og sånn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svart og blåruss finnes da fortsatt? Men er rød som er de det er flest av... Du får neppe slippe innpå noen treff ettersom du er svartruss/2. klassing.

 

Jeg blir rødruss selv i Mai! og gleder meg veldig mye!

 

Javell? Jeg har bare hørt av noen i klassen at svart og blå er fjernet..

Ja jeg slipper vell ikke inn noen plasser. Men jeg vurderte å bestille noen russe klær å ta noen knuter bare for moroskyld da. Men vet ikke om det er veldig bortkastet eller hva? å være russ 2år virker jo litt bortkastet men virker sammtidig litt artig å være :p

 

Men kan du ta russelappen 2år?:p

Jeg skal uansett være russ når jeg går ut av allmenn påbygg!

Lenke til kommentar

Svart og blåruss finnes da fortsatt? Men er rød som er de det er flest av... Du får neppe slippe innpå noen treff ettersom du er svartruss/2. klassing.

 

Jeg blir rødruss selv i Mai! og gleder meg veldig mye!

 

Javell? Jeg har bare hørt av noen i klassen at svart og blå er fjernet..

Ja jeg slipper vell ikke inn noen plasser. Men jeg vurderte å bestille noen russe klær å ta noen knuter bare for moroskyld da. Men vet ikke om det er veldig bortkastet eller hva? å være russ 2år virker jo litt bortkastet men virker sammtidig litt artig å være :p

 

Men kan du ta russelappen 2år?:p

Jeg skal uansett være russ når jeg går ut av allmenn påbygg!

Hvis du skal gå påbygg, så anbefaler jeg deg heller å vente et år ettersom det er mye fetere da. Russetiden er ikke billig akkurat!

Lenke til kommentar

Trenger man bare å være født i '92 for å få russelappen? Uavhengig av om du går VG1, 2 eller 3?

Det er kun russen som kan få russelappen. Svartruss også, men de slipper ikke inn på treff ol.

 

Og nei, det er jo en god del 91 og 90 som er i russekullet i år også ettersom de kanskje har byttet linje elns. iløpet av årene.

 

Tror jeg ihvertfall.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Du får ikke utstedt Russelappen mer enn én gang. Det betyr at om du bestiller den dette skoleåret, så får du ikke en ny neste år. Uten årets Russelapp vil du ikke slippe inn på treffene som krever Russelappen - det inkluderer alle de største, så vidt jeg vet. Russeklær og annet utstyr kan du kjøpe som du vil.

 

Så vidt meg bekjent pleier det ikke være noen forskjellsbehandling på fargene når det kommer til treff, men det er ofte at aldersgrensen er 18 år og mange av de på yrkesfag som har gått kun 2 år fyller gjerne ikke 18 før senere på året.

Lenke til kommentar

Det er en evig diskusjon, men russefeiringen er i utgangspunktet en feiring av at man er ferdig med videregående. Derfor mener 2-årig yrkesfag at de er ekte russ, men motsatt kan man argumentere med at læretiden også går under videregående så man egentlig ikke er ferdig likevel. Det er dog ikke særlig praktisk å feire russetiden mens man jobber, både fordi man er mer spredt som klasse/kull og fordi man...jobber. Jeg personlig vil ikke ta noen side i den diskusjonen, men at folk er russ flere ganger synes jeg ikke så mye om. Da blir det bare en unnskyldning for å feste (som det kanskje er uansett, men shit au).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...