Gå til innhold

Gir mulighet for tre DVI-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, veldig interessant. Oppgraderte nylig PC-en min, kjøpte 1x 5770 og tenkte å oppgradere med et ekstra kort i CF når ytelsen ble for svak. Har tre skjermer, men gidder ikke å fleske ut med en tusing for aktivt dp-dvi-adapter.

 

Da lurer jeg på følgende, kan jeg kjøpe ett av disse flex-kortene og bruke det som "hovedskjermkort" og det gamle 5770-kortet som #2?

Lenke til kommentar

Et spørsmål - Går det an å ha 3 skjermer med DVI hvis du har 2 normale 5770 i CF? (Koble den tredje til det andre kortet) Jeg prøvde, men den tredje skjermen var bare svart, og jeg klarte ikke å finne den i CCC... Alle tre var av samme type, 1920x1080.

Så vidt jeg vet kan du ha maks 3 skjermer selv om du putter inn flere kort, mener i alle fall det var slik. Dem kaller det for eyefinity 3, for tre skjermer.

 

Så kan du søke etter eyefinity 6, som er kort som støtter opp til 6 skjermer. Mener imidlertid disse kun har mini DP porter...

 

Men, mye kan ha endret siden sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Kjøpte i forrige uke et 5770 kort, og er i tenkeboksen angående hva jeg skal gjøre. Med oppsettet mitt så trenger jeg to DVI (24" skjermer) og en HDMI med lyd (TV). Slik jeg ser det er alternativene enten å kjøpe ett ekstra skjermkort eller kjøpe og bruke en aktiv dp->dvi adapter og kjøre dvi+hdmi+dp (vil dette fungere?)

 

Hva råder dere meg til? Hvis jeg skal kjøpe ett ekstra skjermkort så har jeg sett litt på f.eks. 5670 med passiv kjøling, men kan jeg egentlig satse enda billigere? Brukes til litt av hvert: HD-filmer, Bluray etc.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du ha flere skjermer om du har flere kort :)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=253812

 

Men dette er bare en sannhet med modifikasjoner.

 

Denne fyren bruker SoftTH som ganske riktig lar deg benytte tre kort med tre skjermer hver. Men det er et stort drawback så vidt jeg vet. All jobben gjøres på det ene kortet, så fordeles bildet mellom alle kortene.

 

Resultatet er altså at du har tre kort hvor bare det ene jobber. Dette ene kortet som jobber skal ikke bare alene drive oppløsningen til sine tre skjermer, som i seg selv er nok, men seks skjermer til. Hvis du synes det høres fristende ut så good luck.

 

Her er fra FAQ-en til ATI:

Does ATI CrossFireX™ technology work with ATI Eyefinity Technology?

Yes, ATI CrossFireX™ technology is now compatible with ATI Eyefinity technology.

Note: Monitors connected in a Display Group must be connected to the same graphics card.

 

Altså, har du to eyefinity 3 kort kan du slik jeg leser det bare ha tre skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte en slik 3skjerms løsning, men fant det lite attraktivt å dille med adaptere og/eller finne 3stk skjermer med displayport som faktisk var på lager hos noen forhandlere. Valgte heller en Dell 3008wfp.

 

Hadde dette kortet vært tilgjengelig ville jeg kanskje hatt 3 22" eizoer istedet :/

Lenke til kommentar

hehe, når d kjører CF funker det ikke med tre skjermer, men kjør i hydra, da kan du ha 4 skjermer, opptil 6 med Aktiv adapter!

 

en annen mulighet er Matrox da! det funker fett!

 

Hva er det du prater om? Eyefinity fungerer i CFx, kjører det selv.

 

hvordan får du kjørt mer enn 3 skjermer i CF? jeg har også tre skjermer i CF men det går ikke ann å bruke seks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...