Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil, hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du ser på en vanskelig prisklasse. I den klassen er det mye som enten har gått veldig langt, eller generelt er overpriset..

 

Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville sett mer på biler som Skoda Octavia og litt mer normale.. E klasse blir jo en stor og tørst bil, og hvis du skal få den ned i denne prisen, så må den enten være meget gammel, eller gått noen runder rundt universet.. 5 serie er bra biler det, og kan få mye fint der og, men de sluttet med 1.8 literen i 97-98, så etter det er minste motoren en seksylindret 2 liter, og den vet hvor bensintanken ligger den og.. Sliter og med noe høye forsikringer..

Lenke til kommentar

Du ser på en vanskelig prisklasse. I den klassen er det mye som enten har gått veldig langt, eller generelt er overpriset..

 

Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville sett mer på biler som Skoda Octavia og litt mer normale.. E klasse blir jo en stor og tørst bil, og hvis du skal få den ned i denne prisen, så må den enten være meget gammel, eller gått noen runder rundt universet.. 5 serie er bra biler det, og kan få mye fint der og, men de sluttet med 1.8 literen i 97-98, så etter det er minste motoren en seksylindret 2 liter, og den vet hvor bensintanken ligger den og.. Sliter og med noe høye forsikringer..

 

Takk for meget bra svar! Skal sjekke litt rundt på skodaen.

 

Kan du utdype "litt mer normale" biler? :)

 

At bilene har gått langt har ikke mye å si for min del - men har dette stor innvirkning på det økonomiske med bilen? Og noen som vet forskjellen på å forsikre en 170 hesters bmw, kontra enn helt annen bil med 95 hester?

 

Flere tips tas imot med glede!! Takker!

Lenke til kommentar

Du ser på en vanskelig prisklasse. I den klassen er det mye som enten har gått veldig langt, eller generelt er overpriset..

 

Hadde jeg vært deg, så tror jeg at jeg ville sett mer på biler som Skoda Octavia og litt mer normale.. E klasse blir jo en stor og tørst bil, og hvis du skal få den ned i denne prisen, så må den enten være meget gammel, eller gått noen runder rundt universet.. 5 serie er bra biler det, og kan få mye fint der og, men de sluttet med 1.8 literen i 97-98, så etter det er minste motoren en seksylindret 2 liter, og den vet hvor bensintanken ligger den og.. Sliter og med noe høye forsikringer..

 

Takk for meget bra svar! Skal sjekke litt rundt på skodaen.

 

Kan du utdype "litt mer normale" biler? :)

 

At bilene har gått langt har ikke mye å si for min del - men har dette stor innvirkning på det økonomiske med bilen? Og noen som vet forskjellen på å forsikre en 170 hesters bmw, kontra enn helt annen bil med 95 hester?

 

Flere tips tas imot med glede!! Takker!

 

Å ja, stooor forskjell på å forsikre f.eks. en BMW 325 enn en liten civic med 90 hester.

 

For min del kom jeg ikke lavere enn 17000 for kun ansvar da jeg ringte rundt etter forsikring til en BMW 320i.

Har fått tilbud på rundt 9000 til både BMW 316 og 518, så motoren har veldig mye å si.

Lenke til kommentar

Med litt mer "normale biler", så tenkte jeg på biler som ikke var svindyre når de var nye.. Enkelt og greit. Passat, A4, etc.. Biler som var dyre nye, de har lett for å være dyre når det gjelder å fikse dem og.

 

Og angående forsikring: Ser en over her sier at Civic etc er billig å forsikre.. Njaa.. Jeg hadde i 2005 en 1994 Honda Crx Del Sol Esi (dvs 2 seters targa, baby-vtec på 125hk, bygget med Civic deler).

 

Snakket med noen forsikringsselskap.. Fikk priser mellom 14 000 og 40 000.. Jeg var da 21 år, hadde 50% bonus, kjørelengde på 16 000, full kasko.. Og jeg opplyste og at jeg er (var på den tiden ihvertfall), yrkessjafør, så jeg kjørte en del mil i året med lastebil..

 

 

Selv ser jeg på billigere biler for tiden, pga behov for familiebil, og har begrenset med penger pga at jeg eier hus, og slitt i ett par år med sykdom.. Så selv ser jeg på bmw e46 318, Opel Omega, Volvo 940/v70, etc..

Lenke til kommentar

Og angående forsikring: Ser en over her sier at Civic etc er billig å forsikre.. Njaa.. Jeg hadde i 2005 en 1994 Honda Crx Del Sol Esi (dvs 2 seters targa, baby-vtec på 125hk, bygget med Civic deler).

 

Snakket med noen forsikringsselskap.. Fikk priser mellom 14 000 og 40 000.. Jeg var da 21 år, hadde 50% bonus, kjørelengde på 16 000, full kasko.. Og jeg opplyste og at jeg er (var på den tiden ihvertfall), yrkessjafør, så jeg kjørte en del mil i året med lastebil..

 

Nå kan vel ikke den bilen sammenlignes med en liten 1.4 liter Civic heller da. Men jeg synes likevel det var en litt vel heftig pris når du var 21 år med 50% bonus.

Lenke til kommentar

Siden det er en bil som ikke ble levert ny i Norge, så sier det seg selv at det har vært få i Norge, har heller ikke vært mange som har blitt vraket. Så eneste grunnlaget jeg kan se, er at de har tatt fra Civic vtec'en på 160hk, og det sier seg jo selv at det blir galt..

 

Uansett, få hester, lite volum eller ett ekstremt sært merke, så kan forsikring bli billig (f.eks Seat, selvom jeg ikke sier at det er bra, så har de billig forsikring på værstingene sine siden det har vært lite av dem i Norge)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Siden det er en bil som ikke ble levert ny i Norge, så sier det seg selv at det har vært få i Norge, har heller ikke vært mange som har blitt vraket. Så eneste grunnlaget jeg kan se, er at de har tatt fra Civic vtec'en på 160hk, og det sier seg jo selv at det blir galt..

 

Uansett, få hester, lite volum eller ett ekstremt sært merke, så kan forsikring bli billig (f.eks Seat, selvom jeg ikke sier at det er bra, så har de billig forsikring på værstingene sine siden det har vært lite av dem i Norge)

Hmm, er ikke akkuratt en uskreven regel det der.

Opel Astra G OPC, ruller ikke mange av de på veien, ligger en på finn, mot 6 Seat Leon Cupra (som jeg tror du referer til?).

Tror du OPCen er billig og forsikre? Skal love deg at det er den alt enn akkuratt det!

Lenke til kommentar

Siden det er en bil som ikke ble levert ny i Norge, så sier det seg selv at det har vært få i Norge, har heller ikke vært mange som har blitt vraket. Så eneste grunnlaget jeg kan se, er at de har tatt fra Civic vtec'en på 160hk, og det sier seg jo selv at det blir galt..

 

Jeg snakket om Del Sol generelt.

Lenke til kommentar

Hmm, er ikke akkuratt en uskreven regel det der.

Opel Astra G OPC, ruller ikke mange av de på veien, ligger en på finn, mot 6 Seat Leon Cupra (som jeg tror du referer til?).

Tror du OPCen er billig og forsikre? Skal love deg at det er den alt enn akkuratt det!

Vel, OPC er en kjedelig bil med alt for stor motor (250ish gamp), og sier selvsagt ikke at det er likt på alt, men at mulighetene er der. Volvo 240 (som jeg f.eks har hatt noen av), har overraskende høy forsikring pga mange skader, samme gjelder Golf.. Så har noe med folk som kjører dem, ulykkesstatistikk, og selvsagt om HVOR store motorer det er snakk om..

 

Jeg snakker bare av egen erfaring, skyt meg gjerne for det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hmm, er ikke akkuratt en uskreven regel det der.

Opel Astra G OPC, ruller ikke mange av de på veien, ligger en på finn, mot 6 Seat Leon Cupra (som jeg tror du referer til?).

Tror du OPCen er billig og forsikre? Skal love deg at det er den alt enn akkuratt det!

Vel, OPC er en kjedelig bil med alt for stor motor (250ish gamp), og sier selvsagt ikke at det er likt på alt, men at mulighetene er der. Volvo 240 (som jeg f.eks har hatt noen av), har overraskende høy forsikring pga mange skader, samme gjelder Golf.. Så har noe med folk som kjører dem, ulykkesstatistikk, og selvsagt om HVOR store motorer det er snakk om..

 

Jeg snakker bare av egen erfaring, skyt meg gjerne for det :)

Du har kjørt mye OPC du altså? Motoren kan fåes med eller uten turbo, 160/240hk, har kjørt den med 160 gamp, kan ikke akkuratt si det var kjedelig.

Når 90% av harryrånerene har eid en 240, så er det ikke så rart for min del at den har høy forsikring. Golf er genrelt en bil alltid mange unge har kjørt, derfor høy statistikk.

Men nå sporer det voldsomt av her.

Lenke til kommentar

Vel, OPC er en kjedelig bil med alt for stor motor (250ish gamp), og sier selvsagt ikke at det er likt på alt, men at mulighetene er der. Volvo 240 (som jeg f.eks har hatt noen av), har overraskende høy forsikring pga mange skader, samme gjelder Golf.. Så har noe med folk som kjører dem, ulykkesstatistikk, og selvsagt om HVOR store motorer det er snakk om..

 

Jeg snakker bare av egen erfaring, skyt meg gjerne for det :)

Du har kjørt mye OPC du altså? Motoren kan fåes med eller uten turbo, 160/240hk, har kjørt den med 160 gamp, kan ikke akkuratt si det var kjedelig.

Når 90% av harryrånerene har eid en 240, så er det ikke så rart for min del at den har høy forsikring. Golf er genrelt en bil alltid mange unge har kjørt, derfor høy statistikk.

Men nå sporer det voldsomt av her.

 

Jeg sier ingenting her om at jeg har kjørt akkurat OPC, har derimot kjørt en del sportsbiler, som jeg ikke har nevnt i dette tilfellet siden de er totalt uaktuelle, dvs for dyre i innkjøp, eller driftskostnader.

 

Og en annen ting, en sjafør av en 240 behøver ikke å være harryråner, akkurat likt som at en audisjafør ikke må være en idiot av rang, selvom det ofte er sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...