Gå til innhold

Aurora kommer på besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet
*Banner høyt*. Stativet står i Trondheim og jeg er på Vestlandet. Lurer på hvordan jeg skal få støttet opp kameraet... :(

Bare fantasien setter grenser for hva du kan sette kameraet på. En stabel med bøker, en sko, noen steiner, verandamøbler, hva som helst bare det gir et stødig kamera uten at det siger eller blir skadet av fukt.

Bruk gjerne selvutløser på 2 sekunder for å unngå at kameraet står i ro. Hvis ikke kameraet har automatisk speillås ved bruk av selvutløser så bør du slå på speillåsen manuelt i tillegg. Da slipper man ekstrautstyr som snorutløser eller fjernutløser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er klar over det, Simen1. Derfor tenker jeg litt på hva jeg skal bruke. Et annet spørsmål er om jeg orker å sitte oppe, men siden jeg aldri i mitt liv har sett nordlys er det kanskje noe som bør prioriteres. Men så var det disse skyene da... :hmm:

Skrevet

Denne siden er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted :)

Forruten at den tilsier at det ikke kommer noe som helst sør for Trondheim.(ish)

Ser du den grønne, tynne streken over Danmark? Den streken indikerer synlighet :)

Skrevet
Er det mulig og se nordlys selv om det er endel skyer? Er et stort område på himmelen som er åpent nå, begynner og se stjerner der vertfall.

Så lenge det er åpne hull i skydekket er det muligheter.

Skrevet

Wiciwato sier dette i denne tråden:

GJENNOMBRUDD!

"Klokken 23:29 har jeg observert det som kan minne om en svak grønnaktig dis. Se mot nord og så opp 80-90 grader. Jeg vil tro det kommer til å bli enda mer synlig, da sola fremdeles er for lys over horisonten. Spennende!

- Fredrik J.R. (19) fra Kristiansand" Kilde: VG

OMG! Skjer det virkelig noe? Og i Kristiansand også da.. rett ved meg! Som han sier: spennende!

Skrevet

Intet for fem minutter siden i Oslo, men jeg ser ikke lav nordhorisont. I følge spaceweather.com er vi nå på 5 av 9 på "planetary index"-skalen. Det er litt å gå på, med andre ord.

Mvh

Eirik

Skrevet

Intet for fem minutter siden i Oslo, men jeg ser ikke lav nordhorisont.

Mvh

Eirik

var ganske mye skyer mot nord sist jeg var ute og sjekket og kunne se skyene ordentlig.. og nå kommer det ganske mye skyer inn fra sørvest og :ermm:

Skrevet

En kompis var oppe på takterrassen nede ved Storo, men så ikke noe mot nord foreløpig. Eneste positive var ett par fyldig pupper i naboblokken.

Så litt nattlig speiding etter nordlys fører i hvert fall noe positivt med seg :p

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...