Gå til innhold

Aurora kommer på besøk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sist det var ordentlig kraftig nordlys over Oslo var vel i 2006 rett før jul såvidt jeg kan huske, så er en stund sia nå, men har sett det en 4-5 ganger her på østlandet, som jeg kan huske.. og så vet jeg at jeg har gått glipp av det et par ganger i tillegg.. men ja jeg misunner de som bor nordpå litt pga nordlyset -det ene året jeg tjenestegjorde på russergrensa mista jeg til slutt tellinga på hvor mange ganger jeg hadde sett nordlys.. -var ikke akkurat misfornøyd med å ha fast vakt i utkikkstårnet fra ett til fire om natta da :p

Lenke til kommentar

vi har da nordlys på vinteren innimellom vi i sør og, om ikke hvert år ihvertfall.. men nordlys om sommern er sjeldnere -også for dere i nord vil jeg tro :p

 

faktisk så er ikke nordlys sjeldnere om sommeren enn vinteren, det er bare mye vanskeligere å se. I nord er det noe som lyser litt sterkere enn nordlyset i sommernatta. ;)

Lenke til kommentar

vi har da nordlys på vinteren innimellom vi i sør og, om ikke hvert år ihvertfall.. men nordlys om sommern er sjeldnere -også for dere i nord vil jeg tro :p

 

faktisk så er ikke nordlys sjeldnere om sommeren enn vinteren, det er bare mye vanskeligere å se. I nord er det noe som lyser litt sterkere enn nordlyset i sommernatta. ;)

ja vet, det var det jeg sikta til liksom da, men kom kanskje ikke så frem så tydelig som jeg hadde tenkt ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...