Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Jeg aldri fulgte noe særlig med på SC1 progaming, men hadde det vært gøy om Flash, Jaedong, Bisu og resten av gjengen ble med over til SC2 (selv om jeg tviler på at de hadde vunnet et GSL på første forsøk). Hvorfor de ikke har byttet allerede, egentlig?

Synd å si det, men de fleste som flyttet over til starcraft2 i Korea var folk som ikke hadde noen særlig fremtid i BW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men mange av de største stjernene har jo byttet over (July, NaDa, Boxer). Er vel grenser på hvor lenge BW kan seile på gamle helter?

Ingen av toppspillerne i BW når sc2 kom ut har byttet over enda. Grunnen til at july, nada og mange andre begynte med starcraft2 var at de innså at de aldri noen gang ville gjøre det bra i BW igjen, men at i sc2 lå det en del lettjente penger, siden spillet var nytt, og nivået en del lavere.

Lenke til kommentar

Joda, men mange av de største stjernene har jo byttet over (July, NaDa, Boxer). Er vel grenser på hvor lenge BW kan seile på gamle helter?

Ingen av toppspillerne i BW når sc2 kom ut har byttet over enda. Grunnen til at july, nada og mange andre begynte med starcraft2 var at de innså at de aldri noen gang ville gjøre det bra i BW igjen, men at i sc2 lå det en del lettjente penger, siden spillet var nytt, og nivået en del lavere.

 

Det har jo ikke vært så lettjent for de, sånn med tanke på hvor bra de har gjort det. Og det er jo ikke nødvendigvis samme type folks om gjør det bra når noe er nytt som når det er mer veletablert.

 

AtW

 

Jeg ville tro det ligger mer sponsorpenger og prestisje i SC2 også? Det er jo ihvertfall langt mer populært i resten av verden.

 

AtW

 

Ja, man skulle tro det. Men jeg tror faktisk at Flash tjener såpass godt, og er sikkert bundet av kontrakter, at SC2 er uaktuelt.

 

Virker rart om han skal ha bundet seg i årevis etter at starcraft 2 kom ut, noe som var kjent en god stund på forhånd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Virker rart om han skal ha bundet seg i årevis etter at starcraft 2 kom ut, noe som var kjent en god stund på forhånd.

Jeg tror nok ikke så mange er bundet i "årevis", men at ikke alle hopper rett på SC2 er da fullt forståelig; BW er fortsatt mye mer populært i Korea, og av samme grunn er det mindre penger i det – med mindre man får til å kombinere Code S med IPL/NASL/Dreamhack.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Virker rart om han skal ha bundet seg i årevis etter at starcraft 2 kom ut, noe som var kjent en god stund på forhånd.

 

AtW

Når toppspillere får lønn opp mot 1,6 mill. kroner, i tillegg til 200k-500k kr i prize money virker det desto merkeligere å bytte til Starcraft 2, der lønnen er dårligere og prize money er mindre tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Kan jeg få bekrefte at det finnes en bug som blocker meg til å ranke opp fra bronze? Vinner hele tide mot gold og silver, men blir ikke ranket opp. Flere jeg har spillt mot forteller at det er buget.

 

Er rank 1 i bronze med 150 poeng foran 2. plass.

Lenke til kommentar

Var patch idag som var et eller annet med leagues and ladders, men leste ikke veldig nøye.

 

En annen ting, Romis, kunne du hatt en oppdatert ladder-pool i førstepost? Hvilke kart er på ladder idag? Tenkte å spille med en kompis og da er det en fordel å møte kart vi kan møte senere.

Lenke til kommentar

Hvaaa? Jeg var klar for å game nå! Kom nettop hjem etter eksamen. JEG VIL SPILLEEE

Nesten samme situasjon, orket ikke lese mer ^^

 

Men nå ser det ut som jeg får flickering i starcraft 2, merkelig, har ikke endra noen drivere eller noen ting, rart.

 

Hvis jeg slår av Catalyst A.I så er det ikke noe flickering, men da er jo det andre skjermkortet inaktiv.

bah!

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Gjerne litt detaljer. Hvor omfattende var det her, hvor mange spillere var involvert, hvor mye penger var det snakk om, hvor lenge hadde de prefixet kamper før de ble avslørt, hvordan ble de avslørt? Hva ble straffen? Vil de være utestengt fra SC2 progaming også?

Lenke til kommentar

Jeg ville tro det ligger mer sponsorpenger og prestisje i SC2 også? Det er jo ihvertfall langt mer populært i resten av verden.

 

AtW

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=221896

 

Money is the same reason S-class and even A-class Brood War pros don't switch.

 

Celebrity Brood War players enjoy lucrative contracts with their sponsors, often telecom mega-corporations with money to spend. For example, STX's A-class powerhouses Calm 189-158 (54.47%) and Kal 235-182 (56.35%) make an annual salary of up to $80k-90k range if all incentives are met. CJ Entus's Terran ace Leta 170-120 (58.62%) earns a similar $85k.

 

At the top, the earnings are downright disgusting. Flash 394-153 (72%) the Ultimate Weapon makes a staggering base salary of $200,000 yearly, not including tournament winnings. If he hits his incentive options, this figure can go up to $250,000. Why would he ever leave?

 

Mer penger i brood:war, og de beste spillerne forblir der.

 

Gjerne litt detaljer. Hvor omfattende var det her, hvor mange spillere var involvert, hvor mye penger var det snakk om, hvor lenge hadde de prefixet kamper før de ble avslørt, hvordan ble de avslørt? Hva ble straffen? Vil de være utestengt fra SC2 progaming også?

http://wiki.teamliquid.net/starcraft/Match_Fixing_Scandal

 

De er utestengt fra korea i hvert fall GSL.

 

Kan jeg få bekrefte at det finnes en bug som blocker meg til å ranke opp fra bronze? Vinner hele tide mot gold og silver, men blir ikke ranket opp. Flere jeg har spillt mot forteller at det er buget.

 

Er rank 1 i bronze med 150 poeng foran 2. plass.

Det er korrekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...