Gå til innhold

Hva er verdt å få med seg dit jeg skal?


Anbefalte innlegg

Moderator må gjerne endre emnetittel om den er lite passende.

 

 

Over til saken:

 

Siden det er en god del på dette forumet som er godt bereiste, tenkte jeg at vi kunne gjøre en tråd ut av at man hjelper hverandre med sights og hint til destinasjonen man reiser.

 

I steden for at vi har 20.000 tråder om "Hva å gjøre i New York, Hva skal jeg se i Roma" etc.

 

Så, jeg tenkte at jeg kunne starte med å spørre. Hva er verdt å få med seg på Balearene, hovedsakelig hovedøya Mallorca?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderator må gjerne endre emnetittel om den er lite passende.

 

 

Over til saken:

 

Siden det er en god del på dette forumet som er godt bereiste, tenkte jeg at vi kunne gjøre en tråd ut av at man hjelper hverandre med sights og hint til destinasjonen man reiser.

 

I steden for at vi har 20.000 tråder om "Hva å gjøre i New York, Hva skal jeg se i Roma" etc.

 

Så, jeg tenkte at jeg kunne starte med å spørre. Hva er verdt å få med seg på Balearene, hovedsakelig hovedøya Mallorca?

 

 

det får vel bli hovedstaden med de dyre butikkene ( mye er mye dyrere enn hjemme både klær og annet )

 

dette er hva sider som reklamerer for mallorca skriver

 

De arkeologiske severdighetene, for eksempel restene av en forhistorisk, talayotisk bosetning i nærheten av Artá

De romerske ruiner i Alcúdia

De viktigste arkeologiske stedene på Mallorca

Mallorcas mange dryppsteinsgrotter, for eksempel den berømte dragehulen ved Porto Cristo

Halvøya Formentor med fantastisk utsikt ut mot den steile kysten

Øyas mange fester. De beste finner sted i høstsesongen

De vernede naturområdene og parkene på Mallorca, for eksempel Botanicactus ved Santanyí, som er en av Europas største botaniske hager

De mange keramikkutsalgene

Utflukter til de ande baleariske øyene

 

Var der for et par år siden. det vi husker er sol varme ok mat og et par nye venner.

Lenke til kommentar

Hehe, kjenner godt til UNESCO-listen etter et par år med reiselivsutdanning :) Ibiza, hmm. Kanskje man kan få med seg en av de kjente festene der også. Hvem vet?

 

Forøvrig mener jeg at UNESCO-listen til tider er villedene for turister. Den sier bare at tingen er unik i sitt slag i verden, ikke at den er verdt å besøke.

 

Eksempel: På Kypros finnes det et par kongegraver som er på listen. Det høres flott ut det, men når du kommer dit, og betaler et par Euro for å se på dette blir du nok skuffet. Det er ikke akkurat kongenes dal i Egypt du er kommet til. Gravrøvere har kommet før deg og tatt absolutt alt, og du stirrer ned i et par meter dypt hull.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Både Mallorca, Ibiza og Menorca inneholder mye fint, om man faktisk holder seg borte fra steder der alle de andre turistene er ;)

 

Ta en tur rundt på de små landeveiene, ta deg god tid, stopp i landsbyene, snakk med lokalbefolkningen, nyt den lokale maten ... mye mer verdt enn fjortis-fylle-dop-festene Ibiza desverre er blitt kjent for. Man kan selvsagt hevde at å oppleve drit fulle nordmenn og engelskmenn på tur i utlandet er en erfaring å ta med seg, det også - men 5 minutter med det, er mer enn nok til at man begynner å skamme seg over menneskeheten, etter min mening.

 

God tur !

Lenke til kommentar

Verdens største nattklubb og skumparty på Ibiza?

 

Noen gør alt for å få med seg noe slikt, og andre gjør alt for å unngå det. Er ikke sikker på hvilken kategori du er i...

 

 

 

70% av meg vil ikke dit, 30% av meg vil dit sånn ca. Skumparty er noe jeg ikke har vært på, derfor de 30% av meg er så nysgjerrige.

Lenke til kommentar

Eller hva med en "sticky" med linker til diskusjonstråder som tar for seg ulike reisemål?

 

Å samle alt i en tråd er gir vel mindre verdi?

 

Uansett, skal snart til New York. Hva er "must do in NY aktiviter"? Hvilke utesteder er umulig å komme inn på når man er mid-late 20åra? Hvor lang kø er det for å besøke ulike ting som frihetstatuen og Empire State?

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Eller hva med en "sticky" med linker til diskusjonstråder som tar for seg ulike reisemål?

 

Å samle alt i en tråd er gir vel mindre verdi?

 

Uansett, skal snart til New York. Hva er "must do in NY aktiviter"? Hvilke utesteder er umulig å komme inn på når man er mid-late 20åra? Hvor lang kø er det for å besøke ulike ting som frihetstatuen og Empire State?

 

Når det gjelder ESB kan du kjøpe ekspressbilletter på nettet, som gjør at du kan hoppe raskt fram i de fleste køene. Tror det var 3 eller 4 køer totalt hele veien opp, og du kommer så godt som fremst i alle disse. Prisen var etter det jeg kan huske omkring 300 NOK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...