Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bluetooth fungerer ypperlig til tethering, bruker mindre strøm enn Wifi-tethering og. Virker faktisk ikke som om Android støtter dette på Nexusen min, den har heller ikke støtte for å navigere på enheten via Bluetooth. Betyr dette at iOS faktisk var det eneste OSet som støttet trådløs internettdeling før Android 2.2 kom/kommer? Man skulle jo ikke trodd at noe sånt var mulig etter å ha lest førsteposten.

 

Var det ellers noen andre som fikk tomt batteri pga Facebook oppdateringen i går som hadde en bug? Jeg skal ikke påstå at noe sånt ikke ville skjedd på App Store, men det er en sannhet at de fleste avviselsene er pga bugs og at de bryter retningslinjene.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Myrlas. Du forklarer at tethering via wifi(uten kabel) er viktig for deg. Hvordan ser du får deg dette på iPhone 4? HTC Desire med Android 2.2 gjør dette ypperlig, med jeg visste ikke at iPhone 4 kunne det?

iPhone 4 gjør også det uten problemer med jailbreak og MyWi applikasjonen hvis man må bruke WiFi til teathering. Holder det med Bletooth så fungerer det "ut av boksen".

 

Bluetooth fungerer ypperlig til tethering, bruker mindre strøm enn Wifi-tethering og.

Stemmer det, det er også grunnen til at jeg ikke gadd å jailbreake min iPad etter oppdateringen til iOS 3.2.1.

Lenke til kommentar

Sony ericsson har deling av internett igjennom blåtann på flere modeller. Så dette er ikke noe nytt. Deling av internett via Hotspot wifi er heller ikke nytt. HD2 har dette. Men det er få modeller som har dette.

 

Hvordan får du internett over på en iPad med iPhone 4 for eksempel? Du kan ha så mye blåtann du vil, men det vil ikke være funksjonelt nok.

 

Se fra 14:50 Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Hehe. Den kan være greit med sikkerthetskontroll. Ikke noe negativt å vite at de enn laster ned er ok.

 

Men jeg liker android sin nye tenkemåte. De fleste vet jo at folk kan kommentere applikasjoner i android market, sånn at folk fort får med seg anmeldelser og brukeropplevelse. Ellers venter jeg på det nye rankingsystemet som skal komme. Her skal det bli mulig å kunne snevre inn applikasjoner etter stjernesystem. Da er det bare å søke på 3 stjerner eller bedre, så vet enn at applikasjonen er ok eller bedre.

 

Hva syns dere om denne rangeringsmåten?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt iPhone 4 siden 3gs var en kjempemobil. Men skal innrømme at den Desire`n og Android var litt mer up to date når jeg prøvde denne nettopp. Kanskje jeg bør avbestille å vente på en ny toppmodell med android? Jeg føler at jeg sitter med mye kunnskap om mobiler. Argumentene i førstepost har jeg savnet svært mye på min 3gs. Jeg har nå begynt å tenke hehe.

+1 for et veldig bra innlegg marius

Lenke til kommentar

Hei, har noen spørsmål som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med. Jeg har hatt iphone de siste 3årene, mens jeg venter på at Android skal bli bra nok til mitt bruk.

 

1. Hvilken mobil i butikkene nå har ver2.2 ?

2. Er avhengig av å ha 2 kalendre og kontaktlister som synker mot hver sin exchange server (men som synes i samme grensesnitt på telefonen) støtter 2.2 dette?

3. Bruker telefonen som musikkspiller i bilen. Vil noen av mobilene funke sammen med pioneeranlegg med usb inngang?

4. Er browseren basert på webkit ?

5. Finnes dropbox på market ?

Lenke til kommentar

Hei, har noen spørsmål som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med. Jeg har hatt iphone de siste 3årene, mens jeg venter på at Android skal bli bra nok til mitt bruk.

 

1. Hvilken mobil i butikkene nå har ver2.2 ? htc desire, eller så får den veldig snart

2. Er avhengig av å ha 2 kalendre og kontaktlister som synker mot hver sin exchange server (men som synes i samme grensesnitt på telefonen) støtter 2.2 dette? utdyp

3. Bruker telefonen som musikkspiller i bilen. Vil noen av mobilene funke sammen med pioneeranlegg med usb inngang? du kan bruke aux.. ellers KAN det funke med usb til usb..

5. Finnes dropbox på market ? ja. her er link fra appbrain.com

 

 

appbrain er forresten bedre enn market..

 

 

--

 

svar fra en uvitende

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Hei, har noen spørsmål som jeg håper noen her inne kan hjelpe meg med. Jeg har hatt iphone de siste 3årene, mens jeg venter på at Android skal bli bra nok til mitt bruk.

 

1. Hvilken mobil i butikkene nå har ver2.2 ? htc desire, eller så får den veldig snart

2. Er avhengig av å ha 2 kalendre og kontaktlister som synker mot hver sin exchange server (men som synes i samme grensesnitt på telefonen) støtter 2.2 dette? utdyp

3. Bruker telefonen som musikkspiller i bilen. Vil noen av mobilene funke sammen med pioneeranlegg med usb inngang? du kan bruke aux.. ellers KAN det funke med usb til usb..

5. Finnes dropbox på market ? ja. her er link fra appbrain.com

 

 

appbrain er egentlig bedre enn market..

 

Utdyping av exchange behov. Jeg trenger å kunne synce kontakter, epost og kalender med exchangeserveren på jobben. Itillegg trenger jeg å kunne synce epost kontakter og kalender med min private exchangeserver. Før iphone støttet flere exchange kontoer samtidig, så løste jeg det med å bruke IMAP, mot den private, det orker jeg ikke å gå tilbake til.

 

På iphone så har jeg da en kontaktliste med ca 700 jobbkontakter, og en kontaktliste med 300 private kontakter. 1 jobbkalender, og 1 ,privatkalender. Kan velge om jeg bare vil se den ene eller den andre eller om jeg vil se det samlet (er da fargekodede oppføringer)

 

Eksempel fra kalenderen. (funker på samme måte med kontakter)

Mobile%20Photo%207.%20aug.%202010%2010%2039%2038.jpg

Lenke til kommentar

Android 2.2 støtter flere exchange-kontoer, men det virker som det er litt begrensninger i forhold til iOS. Fant denne linken som går litt mer inn på det under avsnittet "Corporate email, contacts, and calendar support."

 

Android OS 2.2 is significantly inferior to iOS 4 when it comes to corporate email capabilities. That's mostly because Android OS 2.2 supports just a limited set of Exchange ActiveSync (EAS) policies, so most corporate Exchange environments are unlikely to permit access. The biggest omission is support for on-device encryption, which is a basic EAS requirement.

 

Er en app som heter TouchDown du kan installere for å få bedre støtte.

Lenke til kommentar

E-Mail on Android:

As my last point mentions, my entire online world is primarily Google and sure enough, the HTC Incredible, running Android, integrates right into my Google life. During the initial setup, I tell the phone my Gmail account details which sets up my access to email and all of my calendars. If you read my previous post about the woes and work arounds I came up with to sync all of my calendars, you can bet I don’t have any of those issues anymore. Not only can I sync every calendar from my Google calendar account, but I can easily pick and choose which calendars I want to show on my phone. Sweet!

 

Dette svarer vel litt på spørmålet hans?

Går det ann og lagre vedlegg som dokumenter på iOS nå?

Endret av imartin
Lenke til kommentar

- Flere enn bare en hardwareknapp

Hvem trenger vel mer enn en hardwareknapp? Jeg setter utrolig stor pris på å ha en Home, meny, back og searchbutton. homeknappen er jo lik som på iPhone. Men menyknappen er gull verdt. Uansett hvilken applikasjon du måtte være i, så vet du alltid hvor man finner instillinger. Om det er på startskjermen, nettleseren, marketplace eller tredjeparts programvare. Du får klart en mer brukervennlig følelse når ting blir mer oversiktlig, og spesielt når du blir mer produktiv.

Tilbakeknappen og er en veldig fin funksjon. Denne gjør ting mye lettere i applikasjoner, menyer, nettleser osv. Søkeknappen snakker godt for seg selv. Utrolig herlig å ha den der, og jeg skal innrømme at jeg aldri har søkt så mye med en smartmobil på en annen plattform. iOS har bare sin homeknapp. Hvor produktivt er dette?

 

Noen som har kommentarer?

Endret av Marius Aarre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...