Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Flere enn bare en hardwareknapp

Hvem trenger vel mer enn en hardwareknapp? Jeg setter utrolig stor pris på å ha en Home, meny, back og searchbutton. homeknappen er jo lik som på iPhone. Men menyknappen er gull verdt. Uansett hvilken applikasjon du måtte være i, så vet du alltid hvor man finner instillinger. Om det er på startskjermen, nettleseren, marketplace eller tredjeparts programvare. Du får klart en mer brukervennlig følelse når ting blir mer oversiktlig, og spesielt når du blir mer produktiv.

Tilbakeknappen og er en veldig fin funksjon. Denne gjør ting mye lettere i applikasjoner, menyer, nettleser osv. Søkeknappen snakker godt for seg selv. Utrolig herlig å ha den der, og jeg skal innrømme at jeg aldri har søkt så mye med en smartmobil på en annen plattform. iOS har bare sin homeknapp. Hvor produktivt er dette?

 

Noen som har kommentarer?

 

Det er vel en grunn til at android har fått en del skryt for dette? Selvfølgelig er dette bedre. Det er kun designspørsmålet vi kan sette et spørsmålstegn til. Men som imartin sier så ser ikke iPhone så veldig proff ut med bare en homeknapp.

Lenke til kommentar

Noe jeg savnet på android var søk funksjonen som er på iPhone når man sveiper til venstre på hovedskjermen. Den søker jo på absolutt alt i telefonen, så har man f.eks. notater på en kontakt så finner man den ved å søke på nøkkelord.

Og der søker man jo også på internett eller wikipedia. Så ser ikke helt at search knappen er spesielt bra.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Joda, vet jo at den fungerer på kontaktene, navn nummer osv. Men på mange kontakter så bruker jeg å skriv inn hvilke firmaer de representerer osv osv. Greit å søke på dette da, om man har glemt navnet på personen. Derfor synes jeg søket på iPhone er bra. Synes i allefall det fungerer like bra som det jeg hadde på Desire.

Lenke til kommentar

Home, tilbake og søk knappen på Android er fin. Er ikke enig i at "meny" knappen er bra .Den bidrar bare til forviring. Da er det to steder man må lete etter ting i apps. I menyen på selve appen og i "meny"knappmenyen. Rotete i forhold til å ha alt i softwaremenyen til appsen.

 

Apple hadde sikkert klart å designe en telefon med 10 knapper de som så 10 ganger bedre ut en noen som helst annen telefon, så tror ikke at det er hovedgrunnen til en knapp på iphone. Man kan si mye om Apple, men at de er best i klassen på design kan ingen ta fra dem.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg savner noen knapper på iPhone. Og det er da vitterlig flere enn bare én. Det er en powerknapp på toppen, en homeknapp foran og mute/unmute og volumknapp på siden. Det er uansett en velkjent sak at Steve Jobs ikke er så glad i knapper, mulig han mener det er et lag som er mellom bruker og software og skiller de fra hverandre, og som burde være minimal evt. ikke-eksisterende. (Mange mener jo iPad er den første gadgeten hvor dette laget så og si ikke eksisterer).

 

Forresten, hva skjedde med å kun snakke om OS?

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg savner noen knapper på iPhone. Og det er da vitterlig flere enn bare én. Det er en powerknapp på toppen, en homeknapp foran og mute/unmute og volumknapp på siden. Det er uansett en velkjent sak at Steve Jobs ikke er så glad i knapper, mulig han mener det er et lag som er mellom bruker og software og skiller de fra hverandre, og som burde være minimal evt. ikke-eksisterende. (Mange mener jo iPad er den første gadgeten hvor dette laget så og si ikke eksisterer).

 

Forresten, hva skjedde med å kun snakke om OS?

 

Vitterlig med flere en enn knapp? Kan du vennligst forklare alle her hvorfor du ikke ser fordelen i dette Polluks? Nå syns jeg du er litt trangsynt her. Android får veldig mye ros for desse hardwareknappene.

Ellers er desse hardwareknappene veldig relevant i forhold til funksjonene i OS. Stemmer ikke dette? Hvis ikke kan du forklare meg hvorfor dette ikke skulle være tilfelle.

Endret av Marius Aarre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Apple hadde sikkert klart å designe en telefon med 10 knapper de som så 10 ganger bedre ut en noen som helst annen telefon, så tror ikke at det er hovedgrunnen til en knapp på iphone. Man kan si mye om Apple, men at de er best i klassen på design kan ingen ta fra dem.

 

Design er det kanskje ingen som tar de på. Men funksjoner så er det flere som banker iPhone. Og det er nettopp her hardwareknappene kommer inn som en fordel for android. Hvis en person mener at det er bedre med en knapp som KUN tar deg til homeskjerm og multitask, da vil jeg ha en forklaring på dette når hardwareknappene for android veldig ofte blir tatt med i internasjonale sammenligninger av de 2 OSene. Og her scorer android.

 

Polluks: Det er klart at dette har noe med OS å gjør. Ellers er det vel bedre med flere knapper med forskjellig funksjoner? Så lenge dette er oversiktlig, produktiv og lett å forstå?

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...