Gå til innhold

Er Android er bedre enn iPhone iOS? *Oppdatert 13Aug*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iOS gir en annen følelse: Du har ikke hjemskjerm, du har ikke widgets, men når du finner programmer du ønsker, så går det så flytende og virker hver eneste gang. Ingen irritasjonsmoment. Det er en egenskap mange proffbrukere setter pris på og ofrer for diverse android funksjoner.

 

Jeg har hatt iPhone3G i to år nå, og hadde du sagt dette for en måned siden ville jeg sagt meg enig. I to år har jeg sverget til min iPhone, og aldri hatt lyst å bytte den ut, bortsett fra i en nyere modell. Desverre dreit Apple seg ut med iOS4, og saboterte telefonen min. Den har gått i sirup siden jeg var dum nok til å oppdatere, til tross for alle tips rundt om på nettet (alt unntatt å nedgradere til eldre OS-versjon). Jeg ville egentlig ha en iPhone4, men etter dette sabotasjestuntet demses har jeg idag bestilt meg en Desire. Needless to say, jeg er ikke like enig med deg idag :) On the bright side, jeg gleder meg til å endelig teste det mye omtalte Android-systemet! :D

Lenke til kommentar

Hehe. Men det er noe galt med utviklingen av hardware når en 2 år gammel mobil skal klare å kjøre det nyeste OS bra. iPhone hadde jo ikke all verden utvikling på hardwaresiden fra første generasjon iPhone frem til 3Gs.

 

for all del, jeg hadde ikke forventet at min 3G skulle klare å kjøre det samme OS'et som iPhone4. men da burde de i det minste ha gitt ut et alternativt OS4 som ikke krevde like mye ressurser, eller ha gitt en advarsel til oss 3G-brukere om at vi ikke burde oppgradere. såklart visste Apple at 3G ikke kom til å være smooth på iOS4, de bare ga faen.

 

men dette er vel litt offTopic på "Android vs iOS"-debatten, så jeg får vel gi meg før æ for kjeft... :)

Lenke til kommentar

for all del, jeg hadde ikke forventet at min 3G skulle klare å kjøre det samme OS'et som iPhone4. men da burde de i det minste ha gitt ut et alternativt OS4 som ikke krevde like mye ressurser, eller ha gitt en advarsel til oss 3G-brukere om at vi ikke burde oppgradere. såklart visste Apple at 3G ikke kom til å være smooth på iOS4, de bare ga faen.

Litt mer off-topic, men flere av problemene som har vært med iPhone 3G og iOS 4 er allerede fikset i iOS 4.1 beta.

Lenke til kommentar

Hehe. Men det er noe galt med utviklingen av hardware når en 2 år gammel mobil skal klare å kjøre det nyeste OS bra. iPhone hadde jo ikke all verden utvikling på hardwaresiden fra første generasjon iPhone frem til 3Gs.

 

for all del, jeg hadde ikke forventet at min 3G skulle klare å kjøre det samme OS'et som iPhone4. men da burde de i det minste ha gitt ut et alternativt OS4 som ikke krevde like mye ressurser, eller ha gitt en advarsel til oss 3G-brukere om at vi ikke burde oppgradere. såklart visste Apple at 3G ikke kom til å være smooth på iOS4, de bare ga faen.

 

men dette er vel litt offTopic på "Android vs iOS"-debatten, så jeg får vel gi meg før æ for kjeft... :)

Er det sånn at alle 3G-eiere sliter med ytelsen? Folk som har testet 4.1 betaen sier at den gjør 3G-en veldig kjapp igjen.

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med å synke Android og iOS med kontakter og kalender i Outlook? Hvilket OS har den enkleste og mest effektive synkronisering?

 

Og ja, jeg er langt over middels interessert i tekniske duppeditter, men ønsker å bruke tiden min på andre ting enn å knote med innstillinger og motta stadige feilmeldinger.

Endret av TottoT
Lenke til kommentar

Inntrykk etter et døgn med HTC Desire, etter å ha vært iPhone bruker tom 3GS.

 

Jeg anser meg selv for å være en over snittet kunnskapsrik og nerdete fyr i forhold til telefoner, men dog har jeg mest fokus på innhold og brukeropplevelse.

 

Erfaringer hittil.

 

Pros:

- Rullgardinen

- Widgets - selv om utvalget er såder. Prinsippet er bra.

- Generelt oppsett av ny telefon gikk bra.

 

Cons:

-Dårligere tastatur. Vanskligere å navigere i tekstbokser

- Håpløs plassering av "home" button

- Uoversiktlig multitasking. Hva kjører, hva kjører ikke, hva avsluttes automatisk, hvordan avslutte enklest mulig en app man ØNSKER å avslutte (f.eks radio)

- Langt dårligere utvalg av apps. Langt dårligere app store

- Nettleseren er dårlig - og den feiler på flere av de sidene jeg har testet så langt (ikke mange)

- Får ikke wifi-tethering til å fungere, selv etter å ha fulgt oppskriftene til punkt og prikke (root + tether app)

- Dårligere berøringsskjerm enn iPhone. Mindre responsiv og mindre nøyaktig. Dette vises både på spill, tastatur og generell navigasjon.

- Dårligere scrollefunksjon. Ved første besøk i en app - kontakter - så hakket telefonen når jeg scrollet nedover. Hva er unnskyldningen for dette?

 

Hittil har min skepsis vær berettiget. Jeg får min iPhone 4 om ca tjue dager. Dersom ikke noe tar seg opp, så kommer denne telefonen til å ligge på finn.no før man vet ordet av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rekner med du oppdaterte den til Android 2.2?

 

Wifi-tethering skal fungere som en lek. Og Android 2.2 har jo markedets kjappeste og beste nettleser. På wifinettet utgjør det ikke all verden forskell, men på 3G-nettet så skal du oppleve noe spennende. Hva er det som gjør at homeknappen er dårlig plassert? Jeg har en middels stor hånd og føler den er plassert veldig godt. Hvis du vil ha en skikkelig god taskmanager så laster du ned Advanced task killer. Noe som burde ha vært med fra boksen.

 

Ellers har du punkter som og stemmer etter min mening veldig godt. Skjermen på iPhone er mer nøyaktig. Den er noe glattere og har en klart bedre applikasjonsbutikk.

 

Men fant du ikke flere en de 3 positive tingene? Jeg tenker da i forhold til førstepost.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mange timers erfaring. Har ikke fåt testa kamera, funnet de beste appsa etc ennå, så der kommer om mulig mer.

 

Nå sitter jeg med skjegget i postkassa føler jeg. Har Roota. Vet ikke hvordan jeg reflasher, og har fått for meg at jeg må gjøre dette for å få oppdatert til 2.2 (der var ingen update FØR jeg roota)

 

Tethering er viktig for meg som du kanskje skjønner.

 

Har også hørt at å ha task killers skal være helt unødvendig på Android. Noen som kan si noe om dette?

Lenke til kommentar

Kan jeg spør hvorfor du roota når du får alle punktene i førstepost rett ut av boksen? hehe.

Jeg vet desverre ikke hvordan du stiller tilbake enheten til fabrikkinstillinger. Virket ikke tethering før du roota? Alle Desire skal kunne dette uten problem.

 

Taskkiller er en fin ting å ha. Jeg bruker det regelmessig og det hjelper med å stenge av applikasjoner, sånn den ikke bruker mer strøm.

Lenke til kommentar

har vært mye diskusjon rundt det med taskmanager på android..

 

Men man skal ikke trenge bruke taskmanager regelmessig etter 2.1(?), med mindre det er et program som henger seg opp. Android er laget slik at telefonen selv avslutter de programmene som ikke er brukt på lenge selv når den trenger og frigjøre minne, mange mener at det og kjøre taskmanager virker mot sin hensikt, da telefonen heller bruker mere tid og krefter på og heletiden starter programmer helt på nytt, enn og ha de liggende i minne.

Lenke til kommentar

Kan jeg spør hvorfor du roota når du får alle punktene i førstepost rett ut av boksen? hehe.

Jeg vet desverre ikke hvordan du stiller tilbake enheten til fabrikkinstillinger. Virket ikke tethering før du roota? Alle Desire skal kunne dette uten problem.

 

Taskkiller er en fin ting å ha. Jeg bruker det regelmessig og det hjelper med å stenge av applikasjoner, sånn den ikke bruker mer strøm.

 

Jeg fikk telefonen i går. Leste meg opp litt. Så at tetheringapps krevde root. Jeg har fortsatt 2.1 - og kan ikke oppdatere. Hvorfor aner jeg ikke, men jeg har hørt at ikke alle har fått oppdateringen ennå.

 

Jeg snakker om wifi-tethering her altså. Ikke noe kabelhelvete.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...