Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rocksmith er genialt. Det vanskeligste med å lære å spille gitar er å komme seg over den innledende

"Teknikk-kneika". Vanskelig fordi alt du gjør høres ut som dritt, igenting går på skinner et .

 

Rocksmith gjør den delen til en lek (bokstavelig talt).

 

Er også en fin måte å lære nye sanger på, og jobbe med muskelminne.

 

Områdene rocksmith feiler på å lære er

- Rytme

- "intonasjon". Spillet glosser over hvis du spiller en note men lyden er dårlig (feks du ikke trykker strengen godt nok, eller treffer en annen streng og når du strummer eller at du glipper strengen mens du holder osv)

- akkorder, lettere å lære "manuelt"

 

Så, kjøp rocksmith, men spill aukustisk ved siden av

Lenke til kommentar

Brukt 1'098.83€ (dagens kurs: 9265.44 kr) totalt på Steam.

 

Under sommersalget i år, så har jeg bare brukt ca 76.63€ (dagens kurs: 645.88 kr).

 

Spill:

 

Til meg selv:

  • Farming Sim 2013: TITANIUM
  • Mass Effect Collection
  • Mortal Kombat Komplete Edition
  • Sid Meier's Railroads

 

Til HyttePC'n (en ASUS Eee Box EB1037-B0024):

  • GTA Complete Pack
  • Grid
  • Hitman: Blood Money
  • How to Survive
  • Kingdoms of Amalur: Reckoning
  • Lara Croft Guardians of Light

 

Gaver:

  • Sid Meier's Railroads

 

Jeg har totalt 294 spill på Steam, mange kjøpt via Humble Bundle og andre lignende tjenester.

 

Min steam profil: http://steamcommunity.com/id/andrenilsen/

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har Steam nå fått det for seg at IP'en min hører hjemme i Russland. Jeg er på besøk i Sverige og bruker ICE net. Sjekket IP på iplocationtools.com og der ser de hvor jeg er. Men Steam programet tror altså at jeg plutselig har blitt russer. Tenkte å plukke med meg Might&Magic Heroes Franchise pakken som det er 75% rabatt på nå. Men jeg må altså betale i russiske rubler og må hukke av i en boks der jeg bekrefter at jeg bor i russland for å sluttføre salget. For såvidt greit nok det, da spillene da kommer på ca. 11€. Men om jeg logger inn på "norsk" steam i nettleser så koster spillene 25€ selv med 75% rabatt. Lurer på å benytte meg av tilbudet på russisk i stedet. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har Steam nå fått det for seg at IP'en min hører hjemme i Russland. Jeg er på besøk i Sverige og bruker ICE net. Sjekket IP på iplocationtools.com og der ser de hvor jeg er. Men Steam programet tror altså at jeg plutselig har blitt russer. Tenkte å plukke med meg Might&Magic Heroes Franchise pakken som det er 75% rabatt på nå. Men jeg må altså betale i russiske rubler og må hukke av i en boks der jeg bekrefter at jeg bor i russland for å sluttføre salget. For såvidt greit nok det, da spillene da kommer på ca. 11€. Men om jeg logger inn på "norsk" steam i nettleser så koster spillene 25€ selv med 75% rabatt. Lurer på å benytte meg av tilbudet på russisk i stedet. Noen som har vært borti lignende?

 

Du kan risikerer at spillet blir kun på russisk og ikke noen andre språk

Lenke til kommentar

Jeg ville sagt kjør på og se hva som skjer.

Vel, jeg har googlet litt mer nå og kommet frem til at det ikke er verdt det. Så vidt jeg vet har jeg aldri gitt steam mine personalia. Og slik kan det godt fortsette for min del i tilfelle jeg vil selge kontoen min senere f.eks. Jeg betaler derfor med paysafecard.

 

Uansett, det jeg har funnet ut er at mange av spillene de selger på russiske Steam har visst et annet steam ID nummer enn internasjonale versjoner av spillet, og kommer derfor gjerne med støtte bare for russisk språk samt multiplayer vil fungere kun med andre som har samme versjon av spillet. Man kan altså ikke spille multiplayer med folk fra vesten som har kjøpt spill gjennom vanlig steam. I tillegg kommer DLC'er senere enn for internasjonale versjoner, om i det hele tatt.

 

Om jeg ikke brydde meg om alt det kunne jeg jo gamblet litt, men i henhold til Steams TOS så er det forbudt å bruke VPN/Proxy for å handle fra en annen region enn den du hører til. Og de truer med å stenge kontoer som bryter med det vilkåret. Tror ikke jeg gidder gamble kontoen min på det, selv om jeg har mitt på det tørre, jeg bruker jo absolutt ikke VPN/Proxy. Det er bare Steams geolokasjons data som er utdatert eller noe.

 

Så, jeg vurderte i farta å opprette en ny "russisk" Steam konto, handle spillene som gaver, og så gi dem til min vanlige Steam konto senere. Problemet er da å betale for spillene. Russiske Steam tar ikke imot Paysafecard. Og betaler man med PayPal krever Steam å få utlevert faktura addressen, min er åpenbart ikke i Russland...

 

Alt det for å spare litt over en hundrings? Jeg får jo allerede 75% rabatt på pakken som det er i forhold til vanlig pris i vår region. Jeg får si meg fornøyd med det.

 

Skal bli interessant å se hva som skjer med prisene når Steam innfører kroner som valuta.

Lenke til kommentar

O store Steam-eksperter, Wolf Among Us episode 5 skal komme ut i dag (!). Men hvordan fungerer Steam her? Episoden er ikke mulig å laste ned enda for meg. Tror dere vi må vente til i natt når lanseringen er i dag, eller er det et visst klokkeslett Steam oppdaterer seg hver dag?

Lenke til kommentar

O store Steam-eksperter, Wolf Among Us episode 5 skal komme ut i dag (!). Men hvordan fungerer Steam her? Episoden er ikke mulig å laste ned enda for meg. Tror dere vi må vente til i natt når lanseringen er i dag, eller er det et visst klokkeslett Steam oppdaterer seg hver dag?

 

Er det ikke mulig å starte spillet og laste ned den nye episoden ved å trykke på "episodes"? Jeg har ikke Steam-versjonen, men det funker i alle fall for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Av en eller annen grunn har Steam nå fått det for seg at IP'en min hører hjemme i Russland. Jeg er på besøk i Sverige og bruker ICE net. Sjekket IP på iplocationtools.com og der ser de hvor jeg er. Men Steam programet tror altså at jeg plutselig har blitt russer. Tenkte å plukke med meg Might&Magic Heroes Franchise pakken som det er 75% rabatt på nå. Men jeg må altså betale i russiske rubler og må hukke av i en boks der jeg bekrefter at jeg bor i russland for å sluttføre salget. For såvidt greit nok det, da spillene da kommer på ca. 11€. Men om jeg logger inn på "norsk" steam i nettleser så koster spillene 25€ selv med 75% rabatt. Lurer på å benytte meg av tilbudet på russisk i stedet. Noen som har vært borti lignende?

 

Ville ikke gjort det dersom du har mange spill, da du kan bli bannet, og da mister du alle spillene dine. Det som er viktig å huske på er at STEAM mister inntekter som følge av at du kjøper spill i Russland, som resulterer at du bryter vilkår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...