Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

340 kroner er jo en ganske grei pris, da er vi ikke langt unna samme pris som USA. Selv med 400 kroner snakker vi om et lite priskutt. Men det er litt rart at det ikke er samme pris på Borderlands og Beyond earth, de er fra samme utgiver og kostet begge 50 euro.

 

Mulig jeg tar feil, men det virker som de flesteparten er blitt billigere, men det er i alle fall mange unntak. EA ser ut til å være værst, der har jeg funnet flere eksempler på spill som er blitt nesten dobbelt så dyr. Også Ubisift priser seg mye høyere enne andre, AC unity og Farcry 4 går fra 60 euro til 500 kroner. Har også sett ekspempler på indie-titler som har blitt dyrere.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Nja, det var litt lite? F.eks. Alien: Isolation lå vel til €49,99 før endringen, mens det nå ligger til 340 kr. 49,99 x 8.18 = 408

 

Hvis 340 er den nye 49,99 så er det bra for prisene med mindre eurokursen faller under 6,8 kr; dvs. det gjenstår jo å se hvorvidt de prisjusterer ofte, eller om man har gjort en varig endring som ikke endrer seg avhengig av eurokursen.

Lenke til kommentar

Merker at jeg blir mer var på hvor mye penger det egentlig går med på Steam når prisen faktisk er oppgitt i kroner. Selv om jeg alltid har omregnet prisene og kalkulert hvor mye jeg bruker så føles det uansett billigere når man ser på euro prisen. Nå tenker jeg bare wow, dette blir fort dyrt! Har ca. 400 spill i steam fra før.

Lenke til kommentar

 

Jaja, bestilte complete pack for CS til 22,98kr

Ved betaling stod det fortsatt 22,98kr

Når jeg sjekket nettbank hadde de trukket 200,-

 

Kjempebra

Du burde jo selv skjønt at det ikke var 22 kr. Men 22 euro, bare med norske tall med en bug lagt til bak.

 

Vel ja kanskje jeg burde skjønt det, men hvor ofte har ikke steam 90% salg på en del av varene sine? Da er 22kr for et spill som vanligvis koster 220kr ikke umulig allikevel.

Lenke til kommentar

Strengt tatt skal man vel betale det det står at man betaler. Det er ikke kundens feil at steam viser feil priser. Skulle ikke forundre meg om de har tjent en del ekstra i dag på folk som kjøper noe de ellers ikke hadde kjøpt, om det så bare er for "å teste".

 

Men det finnes sikkert en eller annen klausul om feilprising..

Endret av Riboflavin'
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...