Gå til innhold

MM2 - 16 år. Står midt mellom fjortis & voksen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme båt som deg MM2, bare at jeg vil ikke kalle det et problem. Jeg vil heller kalle det en frisk og variert stil!

 

Antrekk jeg fint går med både til skole og på byen:

 

- Jeans og t-skjorte med trykk

- V-hals genser skjorte og chinos

- Jeans, t-skjorte og hettegenser/zip

- Chinos og pique

- Jeans og kortermet skjorte

- Cardigan t-skjorte og jeans.

 

Gjør meg ingenting. Jeg ser utrolig bra ut. Det vet jeg. Jeg får god respons for klesstilen min og variasjonen min.

 

Jeg kan også finne på å gå i grå joggebukse og hettegenser på skolen en dag. Det ser ikke så stygt ut, du ser bare litt slapp ut.

 

Håper det kan inspirere deg til å ikke bekymre deg for mye :) damene liker det så lenge det ser bra ut.

Lenke til kommentar

nybb, nybb, nybb... De fleste antrekkene du skriver du kan finne på å bruke høres decent ut, men hettegenser? Kortermet skjorte? T-skjorte med trykk? Det ser man ikke utrolig bra ut i... I hvert fall ikke på byen. Og joggebukse? Du mener det ikke er så stygt å gå i? Sier sitt... Btw har de færreste 16-åringer peiling på klær og mote, så ikke ta alle kommentarer som god fisk. "damene liker det så lenge det ser bra ut." korrekt, men etter som de blir eldre, er det færre og færre av dem som synes hettegenser og joggebukse ser bra ut ;)

 

Og når MM2 ber om hjelp fordi han vil skifte stil, ikke be ham om å ikke forandre noen ting.

 

Alt dette er personlige meninger og erfaringer, jeg er ingen fasit.

 

MM2: Nå på sommeren er jo shorts veldig greit, jeg liker at de rekker litt over kneet, og de finner du jo i alle farger og varianter og prisklasser :) H&M har noen greie, NN.07 har noen pene, og så var det en som kjøpte en på "The Player" for en liten stund siden som var fin. Navy, hvit og kanskje rød er gode farger å starte med. Evt også rutete, jeg har en rutete fra Burberry jeg er veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Jonas.

 

Klart, alt blir en smaksak. Gothere synes sikkert jeg har en helt idiotisk stil. Gjensidig også for den saks skyld..

 

Uansett, så synes jeg selv og mange andre at jeg ser bra ut i hettegenser. Jeg bruker ikke ofte, og jeg bruker ikke "hva som helst" av hettegensere, men jeg ser bra ut. Ser selvsagt ikke like formell ut eller ordentlig ut. Men jeg tar meg bra ut, ingen som titter stygt på meg eller fnyser når jeg går forbi.

 

Kortermet skjorte ser bra ut, hvis man passer i det, og det føler jeg at jeg gjør, så lenge jeg får en bra skjorte.

 

T-skjorte med trykk er da bare tøft. Orker selvsagt ikke bruke alt der heller, som f.eks. skjorter med skrift det det står en eller annen morsom vits..

 

Ellers føler jeg meg ikke særlig pen i joggebukse nei.. må ærlig innrømme det..

 

Nybb er en liten luring han.. :)

Lenke til kommentar

Det sier heller kanskje om hvem han er med. Ikke vet jeg, men til og med damene her gir ikke positive tilbakemeldinger når en kar slenger på seg en hettegenser. Selv om noen kan finne på å gjøre det, om den koster over 4 sifre. Men det er nå det tackye strøket her, så forventer jeg ikke bedre.

Lenke til kommentar

Var lenge i samme båt som deg trådstarter, men etter at jeg oppdaget denne delen av forumet forstod jeg at det jeg tidligere hadde gått i verken var pent eller kult.

 

 

Anbefaler noen basisplagg som er en god start:

 

- Shorts

H&M har noen billige, enkle og helt kurante shortser til et par hundrelapper som er en god start. Bruk gjerne litt mer penger om du ønsker shortser med penere passform. Farger som hvit og navy er farger som passer til alt og som er sommerlige farger i tillegg.

 

- Sko

Loafers eller båtsko er populært om sommeren, og sebago docksides som nevnt er virkelig å anbefale. Unngå de frekkeste fargene som grønn, rød, blå om du skal ha ett par, og velg mer nøytrale farger som passer til litt mer. Et par enkle og billige hvite plimmsolls ved siden av er å anbefale.

 

- Skjorter

Veldig behagelig å gå i om sommeren. Tenk sommer, og velg gjerne rutete skjorter med fargene hvit-grønn/blå/rød. Unngå tømmerhoggerskjortene fra carlings, gjerne ensfargede og litt "lette" skjorter.

 

- Variert

 

Et par hvite t-skjorter med v-hals er alltid kjekt å ha i klessskapet. H&M har billige til 79,- som er ypperlige. Disse kan kombineres med mye, enten under skjorte eller til cardigan.

Cardigan er også noe å bruke om sommeren, enten åpne eller kneppet igjen.

 

Piké er også kjekt om sommeren, og kan brukes til en shorts en varm sommerdag. For passform og kvalitet bør du se litt opp i prisklassen og se på merker som LS, RL, Polo.

Lenke til kommentar

Husk på at smak er subjektivt MM2. Er mange gode tips her, men vil ikke anbefale å følge dem ordrett. Synes det er litt synd, men virker som det er en mal her inne for hva som er godtatt som pent og ikke. Var på vors i går med en fem-seks gutter som gikk helt likt kledd etter den "pene kleskoden", jævelig kjedelig når alle ser like ut, monsterlol. Ikke bli en moterobot, mekk din egen stil gutt.

 

Digger forresten t-skjortene som Paisley nevner fra H&M, veldig behagelige og de sitter godt. Jeg bruker de ikke under skjorter (liker å gå naken under), men de er veldig fine til alt annet

 

e: Når jeg først skriver svada kan jeg jo gi mitt beste tips. Kjøpt klær som passer i størrelsen og unngå ting med store logoer.

Endret av Vowels
Lenke til kommentar

Husk på at smak er subjektivt MM2. Er mange gode tips her, men vil ikke anbefale å følge dem ordrett. Synes det er litt synd, men virker som det er en mal her inne for hva som er godtatt som pent og ikke. Var på vors i går med en fem-seks gutter som gikk helt likt kledd etter den "pene kleskoden", jævelig kjedelig når alle ser like ut, monsterlol. Ikke bli en moterobot, mekk din egen stil gutt.

Wow, det var akkurat et slikt innlegg jeg hadde tenkt å skrive!

 

Jeg syns ikke t skjorter er noe pent under skjorter

Ingen ser jo t skjorten? Jeg bruker det mye om vinteren, da det er greit med et ekstra lag.

Lenke til kommentar

Husk på at smak er subjektivt MM2. Er mange gode tips her, men vil ikke anbefale å følge dem ordrett. Synes det er litt synd, men virker som det er en mal her inne for hva som er godtatt som pent og ikke. Var på vors i går med en fem-seks gutter som gikk helt likt kledd etter den "pene kleskoden", jævelig kjedelig når alle ser like ut, monsterlol. Ikke bli en moterobot, mekk din egen stil gutt.

Wow, det var akkurat et slikt innlegg jeg hadde tenkt å skrive!

 

Jeg syns ikke t skjorter er noe pent under skjorter

Ingen ser jo t skjorten? Jeg bruker det mye om vinteren, da det er greit med et ekstra lag.

 

Man ser jo toppen av t skjorten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...