Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

noen som kan fortelle litt om patchen som kom idag? Er det bare mekanisk skade online eller snakke vi om både i gtlife og arcade modus også? Har visuell skade også forandret seg? både offline og online? Er noen timer til jeg får sjekket selv så fint hvis noen kan gi beskjed!

 

Mekanisk skade som kom i patchen idag, ser ut til å bare være online, og det kan skrus av og på. Funker utmerket, krasja litt med høyre side av bilen, og dæven som rattet ristet om man prøvde å kjøre da, var ikke behagelig for å si det sånn, samt at bilen selvfølgelig oppførte seg deretter. Skaden vises også på indikatoren i venstre hjørne, bilen som er i midten av dekk indikatorene.

 

Edit: Skaden virker mye mer effektiv her enn hva den gjør i Forza 3, dog de kunne godt ha tonet ned force feedbacken når bilen blir skadet div. steder, føles jo som rattet skal gå i stykker :p

 

Edit2: Må presiserer nok en gang at force feedbacken rattet gir deg etter div. skader er voldsom.

 

 

Usj, ikke bra. Rattet mitt bråker som et uvær når det blir ratta på i raske bevegelser, hørte sikkert det i videoen jeg la ut hvis du så den.

 

Er gira på G27 rattet. Dere som har det, bråker det mye når dere retter opp sladd o.l.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går rykter om at AI'en er blitt bedre på rundt og rundt baner lik Daytona etter 1.03 updaten:

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=139807

Måtte teste det gode gamle B-spec-løpet på Daytona med pick-up truck. Level 0 føreren min (brukte han for å se feila tydligere) kjørte i alle fall like elendig som mine andre førere gjorde før patchen. Han kasta seg på bremsa i svingene, og bremsa ned før mål/start-passering uten grunn. Med en blodtrimma Dodge RAM som sikkert har dobbelt så mange hester som mange av de andre bilene havna han til slutt på 5. plass.

 

Men om de andre bilene kjørte bedre er vanskelig å si siden min sjåfør forstyrret hele feltet med apekjøringa si.

 

Red.: Prøvde samme pick-up-løpet med min level 18 B-spec sjåfør. Han vant riktignok, men med under et sekund til andreplassen. Men så absolutt forbedringer, men kan være pga. levelet hans. Han brukte bremsa i svingene, men bare av og til, og så ikke så mye bremsing ved passering av start/mål. De andre bilene hadde faktisk en del mindre bremsing i svingene også etter hva jeg kunne se. Men de dulter og kræsjer i hverandre så mye når de kjører i tette formasjoner at det kan bli vanskelig å se hvordan de følger racinglinja. Så som en konklusjon virker det som AI'en er bedre, bare ikke perfekt ennå.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

noen som kan fortelle litt om patchen som kom idag? Er det bare mekanisk skade online eller snakke vi om både i gtlife og arcade modus også? Har visuell skade også forandret seg? både offline og online? Er noen timer til jeg får sjekket selv så fint hvis noen kan gi beskjed!

 

Mekanisk skade som kom i patchen idag, ser ut til å bare være online, og det kan skrus av og på. Funker utmerket, krasja litt med høyre side av bilen, og dæven som rattet ristet om man prøvde å kjøre da, var ikke behagelig for å si det sånn, samt at bilen selvfølgelig oppførte seg deretter. Skaden vises også på indikatoren i venstre hjørne, bilen som er i midten av dekk indikatorene.

 

Edit: Skaden virker mye mer effektiv her enn hva den gjør i Forza 3, dog de kunne godt ha tonet ned force feedbacken når bilen blir skadet div. steder, føles jo som rattet skal gå i stykker :p

 

Edit2: Må presiserer nok en gang at force feedbacken rattet gir deg etter div. skader er voldsom.

 

 

Usj, ikke bra. Rattet mitt bråker som et uvær når det blir ratta på i raske bevegelser, hørte sikkert det i videoen jeg la ut hvis du så den.

 

Er gira på G27 rattet. Dere som har det, bråker det mye når dere retter opp sladd o.l.?

 

Vel jeg var faktisk å bytta mitt DFGT ratt inn mot et nytt et idag, dog det første DFGT rattet var bare 2 uker gammel. Uansett grunnen var fordi force feedbacken på rattet hadde begynt å lage en relativt ny og høy lyd når ffb'en kicka inn, samt at det virka som noe var litt løst en eller annen plass.

 

Det nye DFGT ratter virker betydelig mye stillere, dog hører en eller annen ting inni rattet som detter fra side til side, ellers kan det bare være en fjær av et slag, dog nå er alt tight å fint igjen.

 

Men er ikke begeistret for force feedbacken man får etter man har krasja med mekanisk skade på, kan nesten se for meg at den vil ta knekken på mange ratt i de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar

fikk min lvl 12 ticket car reward i går kveld og løste den inn. fikk jay leno tank car. ikke akkurat en bil jeg kunne tenkt meg, men når jeg i dag fant ut at den er premie i et a spec løp også, da ble jeg irritert. unødvendig å gi samme bil flere ganger. må da være plenti av lvl 12 biler som ikke blir delt ut i premie. og siden alle får den i a spec preime, så er det jo ikke noe poeng å gi den bort heller.

Lenke til kommentar

fikk min lvl 12 ticket car reward i går kveld og løste den inn. fikk jay leno tank car. ikke akkurat en bil jeg kunne tenkt meg, men når jeg i dag fant ut at den er premie i et a spec løp også, da ble jeg irritert. unødvendig å gi samme bil flere ganger. må da være plenti av lvl 12 biler som ikke blir delt ut i premie. og siden alle får den i a spec preime, så er det jo ikke noe poeng å gi den bort heller.

Såg den bilen til salgs for 3-4 mill. i bruktbilsjappa i dag. Merkelig doning. Går den fort, eller lager den mest lyd?

Lenke til kommentar

i gt 4 gjorde den vel 250km/t ellno på ringen. har ikke testa den her.

 

men kanskje den kan skaffe meg litt credits da, siden den var så dyr i bruktsjappa. jeg selger vanligvis ikke bilene mine, men siden jeg får en til så kan jeg kvitte meg med 1 dersom det er verdt det.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

er det flere som synes at intermediate rally events er simpelt? leder med 42 sekunder etter 3 etapper. og da hadde jeg traction controll på 3 de to første etappene fordi jeg glemte å slå den av :p

 

tar igjen 2 av bilene på hver etappe :p

 

btw, dette er på snø delen. på asfalt vant jeg vel med "bare" et drøyt halvminutt ellno

 

da var jeg ferdig med alle 5 etappene, vant med totalt 1.32.116 :ermm:

 

krava for gull på de forsjellige løpa er latterlige. ikke balansert i det hele tatt.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hadde man faktisk fått solgt den for flere mill også..

 

Ja hadde vært noe det. Hadde ikke sagt nei takk om de gjorde litt om på prisen man kan selge biler for.

 

 

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

er det flere som synes at intermediate rally events er simpelt? leder med 42 sekunder etter 3 etapper. og da hadde jeg traction controll på 3 de to første etappene fordi jeg glemte å slå den av :p

 

tar igjen 2 av bilene på hver etappe :p

 

btw, dette er på snø delen. på asfalt vant jeg vel med "bare" et drøyt halvminutt ellno

 

Hvilken bil bruker du?

Lenke til kommentar

er det flere som synes at intermediate rally events er simpelt? leder med 42 sekunder etter 3 etapper. og da hadde jeg traction controll på 3 de to første etappene fordi jeg glemte å slå den av :p

 

tar igjen 2 av bilene på hver etappe :p

 

btw, dette er på snø delen. på asfalt vant jeg vel med "bare" et drøyt halvminutt ellno

 

da var jeg ferdig med alle 5 etappene, vant med totalt 1.32.116 :ermm:

 

krava for gull på de forsjellige løpa er latterlige. ikke balansert i det hele tatt.

 

Ja, syns intermediate rally eventene var relativt enkle jeg også, var en etappe hvor jeg dro igjen første bilen også. Dog var mye mer close på etappene på vei om jeg husker rett. Brukte også C4 wrc bilen.

Lenke til kommentar

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

 

Jeg fikk en jævla Lupo :mad:

 

 

I rally beginner brukte jeg en Civic og i intermediate brukte jeg en Impreza ("base rally car") jeg vant i beginner. I rally advanced brukte jeg en Lancia Delta S4. Overkjørte motstanderne totalt, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

 

Jeg fikk en jævla Lupo :mad:

 

Godt å høre det ikke bare jeg som var uheldig når jeg trakk den ticketen.

Fikk selv en Mitsubitshi I Concept `03.

Endret av Bjornivar
Lenke til kommentar

Hadde man faktisk fått solgt den for flere mill også..

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

Du kan jo ta samme trikset som med upload fail når du skal gi vekk biler ;)

Lenke til kommentar

hvordan er advanced rally løpa? jeg ble akkurat lvl 20

Har ikke gjort den enda, men hadde tenkt å sjekke den ut iløpet av kvelden.

 

Hadde man faktisk fått solgt den for flere mill også..

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

Du kan jo ta samme trikset som med upload fail når du skal gi vekk biler ;)

Sikker? Sto saving... i det jeg trykka på ticketen, men kan jo hende det funker, men er for seint for min del nå.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

hvordan er advanced rally løpa? jeg ble akkurat lvl 20

Har ikke gjort den enda, men hadde tenkt å sjekke den ut iløpet av kvelden.

 

Hadde man faktisk fått solgt den for flere mill også..

Edit: Endelig fikk jeg Ticket 1000. Dog det man trenger å gjøre for å få den stemmer jo ikke i det hele tatt.

"Either you have taken to the track 100 times or more, or your total distance driven has reached 2000km."

Har vel kjørt nærmere 5000km til nå, samt at jeg har kjørt 130 løp eller noe slikt. Men men, endelig, spent på hvilken bil jeg får nå.

 

Edit2: Skyline GT-R S-tune (R32) '00 ikke helt bilen jeg håpet på, men jaja.

Du kan jo ta samme trikset som med upload fail når du skal gi vekk biler ;)

Sikker? Sto saving... i det jeg trykka på ticketen, men kan jo hende det funker, men er for seint for min del nå.

Kunne det før patchen i alle fall. Kanskje de har forhindret det. Selv har jeg ikke fått den ennå, så kan alltids teste hvis jeg får en møkkaspreder eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...