Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny PS3 firmware og GT5 update ute.

 

 

Fire up Gran Turismo 5 and you’ll be prompted to download another new update, version 1.03, weighing in at 149MB in size. No information has yet been released about exactly what this update contains (though the official PlayStation blog hinted at incoming damage tweaks earlier today, thanks @hankolerd), and GT5’s online servers are currently offline until 11:00PM EST. I’ll update this post as soon as more solid information is made available.

 

UPDATE: The servers are back online and an in-game news notice has been posted, but it mentions nothing of exactly what changes v1.03 contains. However, as can be seen in the online “My Lounge” options for an online race, a new “Mechanical Damage” setting is available for the event with three settings, as described by the scrolling information bar on the bottom of the screen:

 

  • “None” – No mechanical damage.
  • “Light” – Mechanical parts can be damaged, but will “automatically be repaired after a short time has passed.”
  • “Heavy” – Mechanical damage will be more severe, and can only be repaired by making a pit stop. Damaged parts will be indicated with on-screen icons.

 

Flott, dette lover bra :D

 

Jeg er stuck på Lvl 21!!! :(

Kommer meg rett og slett ikke videre. Trenger en super-hyper-racingbil for å klare de neste løpa:( noen råd?

beginner: 100%

amateur 100%

Professional 100%

Expert, mangler gran turismo allstars og historic racing car cup 2007

Extreme: mangler alt utenom den første

 

Her er en fin post om Historic Racing Cup'en: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=135260 Dog jeg har ikke prøvd dette enda.

Ellers er det vel bare å titte på hvilken biler man kjører mot og evt. kjøpe den bilen som vinner og trimme den litt, så er man vel i boks på løp man ikke greier? Problemet er vel at i disse løpene så kjører man mot biler som koster noen par millioner.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvordan blir Bugattien om du trimmer den til det ytterste? Kan den faktisk konkurrere mot de heftigste bilene etterhvert?

 

Med gode dekk og så god trimming som mulig er den rimelig bra. Fartsmessig holder den greit i si Allstars-løpet. Det jeg synes er litt dårlig, er at den er litt tung i svingene, og om man kjører mot de raskeste da, taper man fort tid til dem.

Lenke til kommentar

Jeg er stuck på Lvl 21!!! :(

Kommer meg rett og slett ikke videre. Trenger en super-hyper-racingbil for å klare de neste løpa:( noen råd?

beginner: 100%

amateur 100%

Professional 100%

Expert, mangler gran turismo allstars og historic racing car cup 2007

Extreme: mangler alt utenom den første

 

Er i noenlunde samme situasjon, sliter med Allstars-løpet. Og har ingen bil som kan reelt sett konkurrere med de racing-bilene. Ser imidlertid en mulighet til å ta dem med enten den Veyron-en man vant en eller annen gang, eller en Dodge Viper jeg har blodtrimmet. De beste dekkene er også til å anbefale.

 

Ellers er det mye experience points å hente i Special Events-ene og Licenses.

 

Sikkert noen andre med gode råd også?

Stusset over dette i anmeldelsen hos spillverket.no:

 

"Dessverre er fordelingen mellom erfaringsnivå og tilgjengelige løp nokså ujevn: Du vil antageligvis ofte måtte kjøre om igjen samme løp flere ganger for å innsanke erfaringspoeng for å nå neste nivå, og ergo neste løp/serie."

 

Har ikke testet dette selv, men vil anta dette da ikke fungerer? Med mindre det menes at mange først får bronse, sølv og deretter gull i mange løpene?

Lenke til kommentar

Hm, får se om jeg faktisk å vurderer å gjøre noe med den.. SLRen min på 890 hester holder ikke når det kommer Allstars ++, så må ha en ny bil etterhvert, men sparer heller godt med penger og kjøper ei skikkelig racingkjerre. Noen tips på det?

 

Mazda 787B, jeg har stealth versjonen, og i de løpene jeg har brukt den i til nå, så har den knust motstanderne relativt bra. Eller vinner du jo en race car av like the wind løpet som er like bra om ikke bedre igjen.

 

Noen som har en Lambo til utlåns? Ville nailet det Lambo-løpet i professional series, så hadde vært konge og fått lånt en :)

Kan man faktisk låne hverandre biler over PSN? Blir stadig mer imponert over spillet, til tross for at jeg enda ikke har kjøpt det :p

 

Man kan gi hverandre biler ja, men man har ikke noe form for sikkerhet at de blir gitt tilbake, men jeg har ikke hatt noe problem med det til nå, men man vet aldri.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg er stuck på Lvl 21!!! :(

Kommer meg rett og slett ikke videre. Trenger en super-hyper-racingbil for å klare de neste løpa:( noen råd?

beginner: 100%

amateur 100%

Professional 100%

Expert, mangler gran turismo allstars og historic racing car cup 2007

Extreme: mangler alt utenom den første

 

Er i noenlunde samme situasjon, sliter med Allstars-løpet. Og har ingen bil som kan reelt sett konkurrere med de racing-bilene. Ser imidlertid en mulighet til å ta dem med enten den Veyron-en man vant en eller annen gang, eller en Dodge Viper jeg har blodtrimmet. De beste dekkene er også til å anbefale.

 

Ellers er det mye experience points å hente i Special Events-ene og Licenses.

 

Sikkert noen andre med gode råd også?

Stusset over dette i anmeldelsen hos spillverket.no:

 

"Dessverre er fordelingen mellom erfaringsnivå og tilgjengelige løp nokså ujevn: Du vil antageligvis ofte måtte kjøre om igjen samme løp flere ganger for å innsanke erfaringspoeng for å nå neste nivå, og ergo neste løp/serie."

 

Har ikke testet dette selv, men vil anta dette da ikke fungerer? Med mindre det menes at mange først får bronse, sølv og deretter gull i mange løpene?

 

Er ganske sikker på at Special-løpene ikke tillater dette, men "vanlige" løp har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar

Jeg er stuck på Lvl 21!!! :(

Kommer meg rett og slett ikke videre. Trenger en super-hyper-racingbil for å klare de neste løpa:( noen råd?

beginner: 100%

amateur 100%

Professional 100%

Expert, mangler gran turismo allstars og historic racing car cup 2007

Extreme: mangler alt utenom den første

 

Er i noenlunde samme situasjon, sliter med Allstars-løpet. Og har ingen bil som kan reelt sett konkurrere med de racing-bilene. Ser imidlertid en mulighet til å ta dem med enten den Veyron-en man vant en eller annen gang, eller en Dodge Viper jeg har blodtrimmet. De beste dekkene er også til å anbefale.

 

Ellers er det mye experience points å hente i Special Events-ene og Licenses.

 

Sikkert noen andre med gode råd også?

Stusset over dette i anmeldelsen hos spillverket.no:

 

"Dessverre er fordelingen mellom erfaringsnivå og tilgjengelige løp nokså ujevn: Du vil antageligvis ofte måtte kjøre om igjen samme løp flere ganger for å innsanke erfaringspoeng for å nå neste nivå, og ergo neste løp/serie."

 

Har ikke testet dette selv, men vil anta dette da ikke fungerer? Med mindre det menes at mange først får bronse, sølv og deretter gull i mange løpene?

 

Er ganske sikker på at Special-løpene ikke tillater dette, men "vanlige" løp har jeg ikke testet.

 

Du kan kjøre a-spec og b-spec om og om igjen så mye du orker, du får fortsatt erfaringspoeng og penger. Dog special eventene, så sant du har fått gold, vil du ikke få noe mer ut av, men du kan kjøre de for moro skyld tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

jeg digger kübelwagen + schwimmwagen løpet på topgear banen. :) latterlig når de på død og liv kom til krysningspunktet likt hele tida. Jeg ble torpedert to ganger - så klarte gull først på fjerde forsøk :S

Lenke til kommentar

Hva synes folk om introen?

Den europeiske introen er mye dårligere enn orginalen. Her er hvorfor. Selve filmsekvensen introen bestod av var jo flott. Første delen handlet mer om å fortelle en historie, og selv om jeg ikke er noen stor fan av musikken, passet den for så vidt. Andre delen, med bilkjøringen, var bra. Du fikk et godt inntrykk av de vanvittig mange disiplinene du kan kjøre i, og det var fart og action. Men musikken... musikken...

 

My chemical romance? What the fuck? Det er jo emo-søppel. For en fryktelig låt. Men på orginal-introen smeller de på med tung gitarmusikk over buldrende motorer, som så går over i en svevende gitarmelodi på klar el-gitar. Sangen heter "Moon Over The Castle 2010" og fører tradisjonen videre på en flott måte. Det er instrumental prog metal nærmest, og synth-soloen fungerer perfekt som bro over til gitarmelodien igjen. Her er den (siste del):

 

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

noen som kan fortelle litt om patchen som kom idag? Er det bare mekanisk skade online eller snakke vi om både i gtlife og arcade modus også? Har visuell skade også forandret seg? både offline og online? Er noen timer til jeg får sjekket selv så fint hvis noen kan gi beskjed!

 

Mekanisk skade som kom i patchen idag, ser ut til å bare være online, og det kan skrus av og på. Funker utmerket, krasja litt med høyre side av bilen, og dæven som rattet ristet om man prøvde å kjøre da, var ikke behagelig for å si det sånn, samt at bilen selvfølgelig oppførte seg deretter. Skaden vises også på indikatoren i venstre hjørne, bilen som er i midten av dekk indikatorene.

 

Edit: Skaden virker mye mer effektiv her enn hva den gjør i Forza 3, dog de kunne godt ha tonet ned force feedbacken når bilen blir skadet div. steder, føles jo som rattet skal gå i stykker :p

 

Edit2: Må presiserer nok en gang at force feedbacken rattet gir deg etter div. skader er voldsom.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Så det var en kar lengre bak i tråden som sleit med å komme seg videre fra level 21.. Hadde samme feelingen selv her om dagen. Men etter jeg "juksa" med å se på hvilke biler du vinner i løpene så fant jeg ut at det var på tide å kjøre b-spec. Der får du mange biler du kan pløye deg gjennom A-speccen med. Jeg satser hardt på å nå like the wind på b-spec slik at jeg kan kjøre historic cupen med bilen jeg får.

Dessuten var det ganske morsomt å kjøre b-spec også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...