Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Jeg syns det er morsomt at disse meningene til 2 pundits går såpass inn på dere, da det er ikke noe jeg ville ha reagert på  / brydd meg om. 

jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Det er deres jobb å provosere.  

100%

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IT-Henrik skrev (26 minutter siden):

Jeg syns det er morsomt at disse meningene til 2 pundits går såpass inn på dere, da det er ikke noe jeg ville ha reagert på  / brydd meg om. 

100%

Jeg er enig med deg og jkoggan, meningene går ikke inn på meg, det som går inn på meg er helheten i dette - trenden i engelsk fotballmedia som tar en stadig mer tabloid og fordummende retning ved å bruke disse kommentatorene og legge opp sendingene på måten de gjør. Alt legges opp rundt klikk og å få mest mulig følelser og reaksjoner på provoserende uttalelser i sosiale medier.

Resultatet er at vi som publikum sjeldnere og sjeldnere får servert gode innblikk og analyser fra eksperter, da disse oftere nedprioriteres til fordel for slike som for eksempel Danny Murphy som man vet vil provosere. De større diskusjonene blant publikum påvirkes også av dette, det blir mer skittkasting og mindre fokus på det faktiske spillet.

Kortere sagt - jeg vil ha mer fotball og mindre støy og clickbait, og det er denne trenden jeg reagerer på. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Snikpellik skrev (48 minutter siden):

Kortere sagt - jeg vil ha mer fotball og mindre støy og clickbait, og det er denne trenden jeg reagerer på. 

Den er grei, men jeg kan ikke forstå at dette er noe som oppfattes som en utvikling i nyere tid.
Du tok jo frem eksempelet om feiringen til Liverpool mot West Brom for 7 år siden, om jeg ikke husker feil så fikk de veldig mye pepper for det den gang (og siden), om det så ikke akkurat har kommet fra Danny Murphy. 

Sensasjonalisme og punditry har gått hånd i hånd så lenge jeg har følgt fotball, og det er lenge før antall klikk ble en relevant variabel.

Relevant klassiker:

 

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er morsomt at disse meningene til 2 pundits går såpass inn på dere, da det er ikke noe jeg ville ha reagert på  / brydd meg om. 

100%

Går overhodet ikke inn på meg. Rart du fikk det inntrykket? 

De er fortsatt idioter. Selv om eg ikke kunne brydd meg mindre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jotun skrev (4 minutter siden):

Går overhodet ikke inn på meg. Rart du fikk det inntrykket? 

De er fortsatt idioter. Selv om eg ikke kunne brydd meg mindre. 

Det var bare helt tilfeldig at når det var United det var snakk om når dere først reagerer,  det hadde vært akkurat de samme reaksjonene om var West Ham det var snakk om, got it. 👍

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (36 minutter siden):

Den er grei, men jeg kan ikke forstå at dette er noe som oppfattes som en utvikling i nyere tid.
Du tok jo frem eksempelet om feiringen til Liverpool mot West Brom for 7 år siden, om jeg ikke husker feil så fikk de veldig mye pepper for det den gang (og siden), om det så ikke akkurat har kommet fra Danny Murphy. 

Sensasjonalisme og punditry har gått hånd i hånd så lenge jeg har følgt fotball, og det er lenge før antall klikk ble en relevant variabel.

Jeg trakk den frem for å sammenligne med situasjonen Murphy latterliggjør.

Sensasjonalismen har alltid vært der, men jeg synes definitivt utviklinga har blitt mye, mye verre de siste par-tre årene. Uttalelser tas oftere og oftere ut av kontekst for å produsere korte snutter til sosiale medier, og større deler av debatten foregår i fora hvor det er mindre plass til nyanser i en meningsutveksling.

Roy Keane er jo blant de aller verste, som er synd, siden han også har mye fotballkunnskap og poenger som drukner i det tabloide formatet Sky beveger seg inn i. Ofte virker Skys spørsmål til og temaer med f.eks. Keane eller Souness i studio lagt opp til at de skal si noe kontroversielt og triggende, som igjen stjeler alt fokus - men generer masse trafikk i deres kanaler. Virker som tv-selskapene og medier som TalkSport forsøker å konkurrere mot fremveksten av fancams og den enorme pengemaskinen det er blitt.

IT-Henrik skrev (1 minutt siden):

Det var bare helt tilfeldig at når det var United det var snakk om når dere først reagerer,  det hadde vært akkurat de samme reaksjonene om var West Ham det var snakk om, got it. 👍

Reagerer også når det ikke er United, men siden jeg følger United veldig tett så får jeg med meg mye mer uttalelser om den klubben - og dermed disse eksemplene jeg postet over. Det er vel heller ingen hemmelighet at United ofte omtales mer i mediene enn andre klubber på grunn av klubbens størrelse, og brukes for å generere trafikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så overraskende at en studiosending fra talkSPORT forsøker å være kontroversielle. Det er på en måte det som er "formatet". For alle andre enn Sky Sports og BT Sport (har rettighetene til PL) og BBC (er offentlig finansiert) vil det stort sett dreie seg om å kjempe om flest mulig klikk og views fra uke til uke. (Har heldigvis noen unntak da, The Athletic har f.eks. bygget seg opp ved å være en seriøs aktør).

Men det fører til for min del at det blir uinteressant å følge med på så veldig mye annet enn selve kampene (hvilket kanskje er greit uansett...). Selv pre-match pressekonferansene innholder jo ikke særlig annet enn spørsmål om transfers og hva som er denne ukens rykte om interne stridigheter, et par spørsmål om covid (og nå Ukraina situasjonen), osv. Og er man heldig så stiller Simon Stone et spørsmål direkte relatert til kampen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
blured skrev (3 minutter siden):

Men det fører til for min del at det blir uinteressant å følge med på så veldig mye annet enn selve kampene (hvilket kanskje er greit uansett...). Selv pre-match pressekonferansene innholder jo ikke særlig annet enn spørsmål om transfers og hva som er denne ukens rykte om interne stridigheter, et par spørsmål om covid (og nå Ukraina situasjonen), osv. Og er man heldig så stiller Simon Stone et spørsmål direkte relatert til kampen.

Det er nettopp dette jeg har problemer med også. Alt rundt de fokuserer ekstra på for å skape trafikk og sensasjon er ødeleggende og tar ressurser og sendeflate fra den faktiske fotballen. For å ta et annet medie, se på for eksempel Samuel Luckhurst i MENs utvikling de siste par årene, han har gått fra insiktsfull til direkte tabloid og en bullshit-generator på Twitter for å lage blest.

Selv Fabrizio Romano har gått den tabloide veien. Fra 100% til å stole på om overganger til å publisere mengder av poster uten substans hver dag for å generere trafikk. Journalister går fra å være skribenter til å bli egne "meningssentraler" i sosiale medier i mangel på bedre ord.

Sky er sakte men sikkert på vei i samme retning som TalkSport. Ikke på langt nær like ille, men jeg liker ikke utviklinga vi ser. 

Lenke til kommentar

Det er jo begrenset hvor mange spillere man kan bytte på et vintervindu og. 4 forsvant i januar og han fikk inn 2 han ville ha (som har starta helt ok). 

Men han har jo og helt rett. Tottenham har generelt vært det samme siden starten av sesongen vi kom til CL-finalen. Poch snakka allerede da om at klubben måtte gjennom en hard opprydning. Det er jævlig synd at klubben ikke klarte å vinne noe med noen av de fantastiske spillerne og 11-erne som var der da. Spesielt siden en spiller som Kane ikke akkurat kommer i hver årgang.

 

Her er forøvrig hele konteksten:

Sitat

What was your assessment of the game and why couldn't you find the same space you found against Manchester City?

I don’t want to comment on the game. I wasn’t to comment only on the situation. In the last five games, we lost four times. This is the reality. Not performance, not space no space.

The reality is this. That we lost four games of the last five. No one deserves this type of situation – the club, me, the payers and fans, but this is the reality.

I came in to try to improve the situation in Tottenham but maybe in this moment, I don’t know, I’m not so good to improve the situation.

For me, it’s very frustrating because I know we’re working hard, working a lot and trying to get the best out of every single player. The reality is this.

I’m too honest to close my eyes and say: "OK on Saturday we’re going to play another game". It's right at the moment to see well, what is the situation well and to make an assessment. Also I repeat: I’m really frustrated and I’m not used to being faced with this type of situation.

But the problem, I repeat: I’m trying to do everything to change the situation but the situation is not changing. Someone has to speak about the race for the fourth place, and the reality from the last five games is we have to pay attention to not fight for the relegation zone.

This is the truth. this is the reality, and when this type of situation happens, maybe there is something wrong. I don't want to close my eyes, I want to take my responsibility, if I have the responsibility. I am open, I am open for every decision because I want to help Tottenham.

From the first day I arrived here I want to help Tottenham. I repeat: I am too honest to close my eyes and continue in this way, and also take my salary. But it's not right in this moment"

 

This is something new for you, where do you draw the experience from to change it?

Believe me, we are working a lot. We are working a lot, we are working hard every day. I think that we are doing everything to change the situation but maybe it's not enough.

It's not enough. I repeat, for me it's very frustrating. Four defeats in the last five games. This is the first time in my life this type of situation has happened.

Maybe I'm not so good for.... Maybe I'm not so good. Yes, maybe I'm not so good.

I think Tottenham called me to improve the situation but I'm too honest. I'm too honest to close my eyes, you understand, and to continue to say 'ok I want to finish the season in this way and ok my salary is good'.

But I'm not this type of person. I have ambition, I'm a person who has ambition, I hate to lose and we lost, I repeat, four games in the last five games. And for me, I repeat, this is unacceptable.

I won't accept this. I want to try to improve the situation and also to make assessment with the club because if we continue in this way, maybe we have to pay great attention because this league we can finish 10th, 12th, 13th the same way that when I arrive here the same position.

 

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...