Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

 

Blir spennende å se hvordan det fungerer i praksis. Filming er sjeldent så svart/hvitt som en del internetkrigere skal ha det til. 

På hvilken måte? Er enig i at noen saker er klarere enn andre (lettere å gjennomskue) og det tror jeg de fleste skjønner. Men er det en klar filming så er det ganske svart-hvitt.

 

De har dette systemet i Serie A allerede. Strootman fikk 2 kampers utestengelse pga det her:

 

https://streamable.com/e3jdq

 

Ja, det er 0 kontakt, men hva skal han gjøre da? Stå der og bli sparka i leggen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://streamable.com/e3jdq

 

Ja, det er 0 kontakt, men hva skal han gjøre da? Stå der og bli sparka i leggen?

De har dette systemet i Serie A allerede. Strootman fikk 2 kampers utestengelse pga det her:

 

Eventuelt ta unna foten uten å kaste seg i bakken? :) Eksemplet du kommer med der er jo klart overspilling og en del av det man vil få bort. Det er dommeren sin oppgave å se når noen kommer for sent inn og når det er en forseelse. Med en gang du må slenge inn skuespill så går man feil retning. Her kunne Strootman holdt seg oppe UTEN å bli truffet og spillet var fortsatt i gang, det ser man klart i fra klippet, men det her har han det inngrodd at man må gå ned med en gang hvis man tror man kan få straffe. Strootman hadde allerede fått bort ballen og foten ut av veien. Han kunne bare blitt stående, så kunne det eventuelt blitt gult kort eller advarsel for å gå inn for hardt (selv om jeg ikke synes det kvalifiserer til et gult kort). Mye bedre løsning enn utestengelse og straffespark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man faller ikke nødvendigvis overende om noen sparker borti foten din i feil øyeblikk, men få gjerne en dårligere avlevering eller kommer ut av balanse. Dommere ser ikke nødvendigvis dette om man ikke markerer feilen.

Vel, da er problemet at dommeren ikke ser det. Hvis du må overspille for å få frispark så gjør du noe galt. Da er ikke forseelsen så ille som man tror. Det er ikke slik at hver eneste touch motspilleren har på spilleren uten å røre ballen er en forseelse. Hvis noen kommer borti så spilleren får en litt dårlig ball så får han vifte med armene gi beskjed dommeren og håpe at han er enig, ikke legge seg ned som en unge. Eventuelt bare spille videre, da det faktisk er en kontaktsport.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Glad jeg ikke sitter i den komiteen som skal vurdere disse filmesakene. En ting er jo reinspikka filming der de bare faller ned midt på gresset mens forsvarer er 2 meter unna. Men det er verre i de situasjonene der det faktisk er kontakt og spilleren overspiller. Er der det kommer til å bli tricky.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at de blir å fokusere på de åpenlyse først. Samtidig så er det jo lett å dra grensen ved at er det overspillingen/simuleringen som gir straffe/rødt kort eller er det selve kontakten? De har jo tilgang til slow-motion og masse vinkler så da tenker jeg at de får vurdere forseelsen og se for seg scenario uten overspilling.

Det kommer nok til å komme mye klaging på avgjørelser naturlig nok. Selv om avgjørelsen blir helt riktig kommer folk til å klage. Samtidig så er jo sjansen der for at de dømmer feil også.

Jeg håper at den største effekten av denne endringen er den forebyggende effekten. Spillere blir å tenke seg to ganger om før de hiver seg i bakken. I starten blir nok noen å falle på vane, men etterhvert når folk begynner å bli straffet så kommer det til å ligge i bakhodet.

Deilig å se at man kommer til et punkt der å filme seg til straffe ikke er den beste løsningen. Kanskje du får et mål, men da må du gå 2 kamper uten å hjelpe laget ditt.

Lenke til kommentar

Fra neste sesong blir det lov å ha sponsorlogo på venstre overarm for lag i Premier League. Selv om det er en grusom uting som kommer til å forpeste øynene våre de neste årene så er det heldigvis kun Manchester City og Stoke som foreløpig har solgt overarmen (og sjela si). Håper virkelig ikke vi får Ligue 1, sør-amerikanske eller Eliteserien-tilstander når det gjelder sponsorer.

 

stoke-city-announces-sleeve-sponsor-2.jp

 

(Og fy fadern, kan ikke Premier League-klubbene bare for en gangs skyld klare å hyre inn en oppegående fotograf?)

Lenke til kommentar

Sikkert tatt individuelle bilder av de og så har du en luring som har satt de sammen i photoshop og slengt på en gradert bakgrunn. Potensiale for noe kulere enn det der altså :)

 

Å nei da, lyset treffer alle tre samtidig så det er ikke noe Photoshop. Det jeg stusser aller mest på er hvor mye luft de har over hodet. Sånn at de ser små og stakkarslige ut. Det andre er blikkene, og ikke minst at de står med hendene krysset for å SKJULE de nye draktene, og i tillegg se inneslutta ut. Mulig jeg er krass her.

Lenke til kommentar

 

Sikkert tatt individuelle bilder av de og så har du en luring som har satt de sammen i photoshop og slengt på en gradert bakgrunn. Potensiale for noe kulere enn det der altså :)

Å nei da, lyset treffer alle tre samtidig så det er ikke noe Photoshop. Det jeg stusser aller mest på er hvor mye luft de har over hodet. Sånn at de ser små og stakkarslige ut. Det andre er blikkene, og ikke minst at de står med hendene krysset for å SKJULE de nye draktene, og i tillegg se inneslutta ut. Mulig jeg er krass her.

Enig i at det er rart at de står med hendene krysset. Litt rart Åja den laveste(Allen) lenge borte? Enig i at blikkene ser tafatte ut. Er du fotograf eller noe?

Lenke til kommentar

Ja, er det, så er jo derfor jeg henger meg så opp i det. Men det er så sjukt dårlig at jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Med noen enkle grep kunne mange av klubbene sikkert fremstått mye bedre utad og tjent enda mer spenn på draktsalg. 

 

Uansett, her er hvordan armlogoen kommer til å se ut på Citys drakter neste sesong:

 

manchester-city-becomes-first-premier-le

 

Grøss.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men jeg erindrer Lyn og Lillestrømdraktene som blant de verste jeg har sett når det kommer til reklame. Lillestrøm spilte iallefall tidligere med reklame både over og under nummeret på ryggen, samt en 4-5 logoer på magen+bryst, i tillegg til en arm. PL har langt igjen.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...