Gå til innhold

benchmeisters treningslogg


Anbefalte innlegg

Prøv å legge på litt ryggrøyning også, om du har tålmodigheten. Det er bare å rekke seg ned mot tærne (den øvelsen kjenner de fleste til) og den annen er å ta bakdelen av skuldrene samtidig rygg ved å legge armen over brystet, ta og stramme til mot deg med den andre og kjenne at du tøyer i ryggen og triceps.

Ingen dum idé. Det vil vel også hjelpe meg å få en bedre oppspenning i benkpress også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lørdag

 

Benkpress

 

- 90*6 - Jeg merket med en gang at det var mer kraft nederst i løftet med det brede grepet nå som jeg er vandt til det.

- 105*5

 

Med kloss

 

- 115*5

- 132.5*4

- 140*3

- 140*3 - Latterlig liten ROM med bredt grep.

 

- Facepulls, band pullaparts og ett sett rotatorcuff.

 

På mandag skal jeg prøve 175 kg i benk til kloss, så jeg skal spise mye fett for å bygge opp trykk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

fint du tok med roing ;) om du lurer på hvorfor, dette er kopiert rett fra IFORM.

 

 

 

Om det er EN øvelse det er mangel på i de aller fleste treningsprogram er det roing! For mye fokus på pressøvelser i tillegg til den stillesittende hverdagen nesten samtlige av oss har legger grunnlaget for en rekke problemer. Selv om løsningen er mer kompleks vil man komme langt med å legge inn flere roøvelser i programmet.

 

Når det kommer til roing er det EN øvelse som overgår det meste, nemlig omvendt roing. Ja, navnet er egentlig litt teit, så kall den gjerne ”inverted row”.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...