Gå til innhold

benchmeisters treningslogg


Anbefalte innlegg

[quote name='Balto' date='15. juli 2010 - 23:51'

Har selv dasset av 14 kg fett og litt muskler, så vet nå hvordan det er å slanke seg, men dette var med endring i kostholdet og legge på litt kondisjon på to av treningsøktene i uken + en del trening i selvforsvarssporter. De 14 kg brente jeg på 4 mnd. Skal på igjen til 1. august med litt slanking og så i hardtrening mot juletider.

 

Liten løgn eller?

 

Hvorfor skulle det være en liten løgn? Gikk ned fra 105 kilo til 92 på 3 mnd, siste kiloen gikk jeg ned én mnd senere.

 

år se på oppsettet igjen til høsten, regner med at jeg ikke går ned like mye, men jeg har godt stoffskifte og 69,8 kg muskelmasse, så jeg er god forbrenning (2295 kcal i døgnet ved å sitte stille) så det er nok derfor jeg gikk ned så fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh shit. Var ikke helt klar i hode når jeg skrev det. Beklager.

 

Trodde du mente at du hadde 14kilo fett på kroppen og hadde brent av 14kilo på 4 månder så du satt igjen med 0g fett på kroppen :p

 

Ifølge utvidet kroppsanalyse så har jeg ca. 19,80kg fett på kroppen, over det som er gunstig. Så har en laaaang vei å gå. Får se om vi setter opp treningslogg her på diskusjon eller om jeg holder den privat for å se fremgang osv.

Lenke til kommentar

Lørdag

 

Benkpress

 

- 80*7

- 105*5

 

Til kloss

 

- 115*5

- 132.5*4

- 140*3

- 150*2

- 157.5*2

 

Jeg tror vekter som vanligvis skal være lette aldri har vært så tunge som i dag. 115 kg var like tungt som 150 kg pleier å være. Dårlig med mat, samt bæring av betong i hele dag er høyst sannsynlig årsaken til dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes jeg holder holdningen på et greit nivå med facepulls. Dessuten er det veldig tungt for ryggen å trekke skuldrene sammen og presse mot trykket fra vekten når man løfter tung benkpress, noe som bidrar til å styrke ryggen veldig effektivt.

 

Så det er det du trur?

 

Jaja, lykke til med ryggen din i så fall ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg holder holdningen på et greit nivå med facepulls. Dessuten er det veldig tungt for ryggen å trekke skuldrene sammen og presse mot trykket fra vekten når man løfter tung benkpress, noe som bidrar til å styrke ryggen veldig effektivt.

 

Så det er det du trur?

 

Jaja, lykke til med ryggen din i så fall ;)

Spesifikt, hva mener du med det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes jeg holder holdningen på et greit nivå med facepulls. Dessuten er det veldig tungt for ryggen å trekke skuldrene sammen og presse mot trykket fra vekten når man løfter tung benkpress, noe som bidrar til å styrke ryggen veldig effektivt.

 

Det er forsåvidt sant fordi kroppen presser mot to sider når du benker. Nede i benken presser ryggen for å holde ryggen stram og oppe med stangen presser brystet.

 

Men faktum, det er ikke nok.

Lenke til kommentar

Tirsdag

 

Smalbenk

 

- 67.5*7

- 72.5*6

 

Med strikk

 

- 80*5

- 85*5

- 90*4

- 90*4

 

Jeg har kjent det litt i venstre skulder i det siste, og i dag gjorde det for første gang vondt også når jeg ikke løftet. Jeg har iverksatt facepulls diverse varianter av sidehev og rotatorcuff-trening som mottiltak.

 

EDIT: Smerten er på baksiden/yttersiden av venstre skulder. Hvis noen har en idé om hva dette kan være ville jeg sette pris på å få vite det. (Jeg vet at beskrivelsen er vag og lite detaljert.)

Endret av benchmeister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har en idè, og det er at du trener for lite rygg.

 

Få inn en to-tre sett med stangroing, eller vendinger viss du har god nok teknikk. (Noke eg ikkje ville tru, siden du ikkje har dreve med markløft.)

 

Du ser det kanskje ikkje sjølv, men i så fall er du ganske naiv. Få inn skikkelig med ryggtrening, ikkje berre litt facepulls her og der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

legg til roing med stang, eller sittene roing, roing er faktisk en viktig øvelse.

 

tenk deg at du løfter benk, det skaper jo en balanse.

 

det vil nok hjelpe deg til og bli bedre i benk å ;)

 

så vidt jeg har hørt så utgjør bein og rygg 70% av musklene.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...