Gå til innhold

benchmeisters treningslogg


Anbefalte innlegg

Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil legge til andre øvelser som kan være med på å fremme styrken din, annet enn at det ser "dumt" ut med eks. 50kg markløft i begynnelsen? Eller er det bare at benk er den eneste øvelsen du syns er morsom, det betyr ikke så mye om andre øvelser kan hjelpe deg å bli sterkere eller hva er det? Har liksom aldri sett noen som fokuserer så hardt på kun èn øvelse før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk eller utakknemlig, men jeg spurte om hva det kunne være, ikke hvordan jeg kunne rehabilitere.

 

 

Idiot. Naiv drittunge er du rett og slett. Sjå kor mange som har gjett deg tips så langt, og likevel gjer du ingenting med det. Det her blir nok mitt siste bidrag i tråden, om du ikkje tar nokenting til deg.

 

Og om du tenker "det går sikkert snart over uansett" så er du vertfall doomed. Men ditt problem, ikkje mitt!!!! :) :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har kjent det litt i venstre skulder i det siste, og i dag gjorde det for første gang vondt også når jeg ikke løftet. Jeg har iverksatt facepulls diverse varianter av sidehev og rotatorcuff-trening som mottiltak.

 

EDIT: Smerten er på baksiden/yttersiden av venstre skulder. Hvis noen har en idé om hva dette kan være ville jeg sette pris på å få vite det. (Jeg vet at beskrivelsen er vag og lite detaljert.)

 

Jeg tror Gatorade er løsninga på problemet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjent det litt i venstre skulder i det siste, og i dag gjorde det for første gang vondt også når jeg ikke løftet. Jeg har iverksatt facepulls diverse varianter av sidehev og rotatorcuff-trening som mottiltak.

 

EDIT: Smerten er på baksiden/yttersiden av venstre skulder. Hvis noen har en idé om hva dette kan være ville jeg sette pris på å få vite det. (Jeg vet at beskrivelsen er vag og lite detaljert.)

 

Jeg tror Gatorade er løsninga på problemet her.

Da tror jeg du har misforstått totalt. Gatorade er viktig hvis man skal deffe, men det har ingen andre effekter enn fettforbrenning når man jogger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har kjent det litt i venstre skulder i det siste, og i dag gjorde det for første gang vondt også når jeg ikke løftet. Jeg har iverksatt facepulls diverse varianter av sidehev og rotatorcuff-trening som mottiltak.

 

EDIT: Smerten er på baksiden/yttersiden av venstre skulder. Hvis noen har en idé om hva dette kan være ville jeg sette pris på å få vite det. (Jeg vet at beskrivelsen er vag og lite detaljert.)

 

Jeg tror Gatorade er løsninga på problemet her.

Da tror jeg du har misforstått totalt. Gatorade er viktig hvis man skal deffe, men det har ingen andre effekter enn fettforbrenning når man jogger.

 

Har på følelsen at eg kjenner en person eg og og som har misforstått totalt, men eg kjem ikkje heilt på navnet..

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Jeg har kjent det litt i venstre skulder i det siste, og i dag gjorde det for første gang vondt også når jeg ikke løftet. Jeg har iverksatt facepulls diverse varianter av sidehev og rotatorcuff-trening som mottiltak.

 

EDIT: Smerten er på baksiden/yttersiden av venstre skulder. Hvis noen har en idé om hva dette kan være ville jeg sette pris på å få vite det. (Jeg vet at beskrivelsen er vag og lite detaljert.)

 

Jeg tror Gatorade er løsninga på problemet her.

Da tror jeg du har misforstått totalt. Gatorade er viktig hvis man skal deffe, men det har ingen andre effekter enn fettforbrenning når man jogger.

 

Har på følelsen at eg kjenner en person eg og og som har misforstått totalt, men eg kjem ikkje heilt på navnet..

sosohal?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gateorode er ikke noe mer enn glukose og elektroner og salter. Dritt i forbrenningen, det skjer konstant. Om dere tror at noen typer mat forbrenner haugevis med fett tar dere feil. Eneste måten å forbrenne sikkelig på er å spise mindre enn kroppen forbrenner så den må ta av lagrene, som fett og muskler.

 

Ikke noe vanskelig å skjønne.

 

Et annet spørsmål: Hvorfor trene rygg?

 

Den skuldersmerten kan ha årsak av to grunner (og helt sikkert flere):

 

1) Feil teknikk i benkpress

2) Stramme brysmuskler (for mye brystrening - for lite rygg trening) som drar skuldrene framover og baam - skulderproblemer.

 

La oss se litt på tegningen. Hva skjer når du kun trener en kroppsdel?

 

La oss si at du kun trener framside kropp og utelukker baksidekropp. Hva skjer? Når man trener en muskel blir den stram og stramere og stramere for hver gang man trener. I dette eksempelet: brystet. Da vil den trekke alle muskelgruppe mot den, altså skuldrene og ryggen. Og da vil man se ut som en tullig med pukkelrygg.

 

Det må være en balanse mellom musklene for å beholde stramheten i sjakk og forebygge skader. Skulder en en muskel som ofte står i sentral av skader. Løs opp spenningene og begynn å tren rygg for svarte faen.

 

Sånn. Dette er siste gang jeg kommer til å si det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva?! Dummest jeg har hørt. Ryggen trekker skuldrene bakover og gir deg bedre holdning. En av de vanligste skadene på gym idag er nettopp det at folk trener for mye benk og for lite rygg.

 

Så det å trene mye benk er en skade? Det kommer over halvveis opp på listen over dummeste ting jeg har hørt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...