Gå til innhold

Siv Jensen på bærtur - anmelder Krekar for trussel/terrorhandling


Anbefalte innlegg

Krekar er en mann som er i Norge uten grunn. Han har ingen spesiell rett til opphold.

 

Jo, det har han. Til tross for at jeg ikke kan fordra fyren så oppfyller han, per i dag, kravene i forbindelse med internasjonale regler for asylinstituttet. De sier klart og tydelig at andre mennesker kan søke ly og beskyttelse i andre land så lenge det kan påvises at deres liv står i fare hvis de returneres til sitt opprinnelig land. Irakiske myndighetene har ikke legitimitet til å garantere for hans sikkerhet. Han har et utvisningsvedtak mot seg, men den trer ikke i kraft før situasjon i Irak har stabilisert seg, og de irakiske myndigheten kan garantere for hans sikkerhet. Akkurat per i dag kan ikke noen garantere for Krekas sikkerhet i Irak, derfor er han her fremdeles. Hvis vi hiver han ut før garantien er på plass så har vi brutt med demokratisk praksis, internasjonale avtaler, og med prinsipper om menneskerettigheter. Så du er nok ut å kjøre her når det gjelder det rent juridiske, dvs. de jure.

 

 

Dette er en mann med kontakter innen store terroristgrupper og som sympatiserer med dem. Han har også bedrevet opplærling av terrorister tidligere.

 

Den norske domstolen klarte ikke å bevise disse forhold, dermed har ikke Krekar, i følge den norske domstolen, gjort noen verdens ting galt. Ingen i dette landet skal fengsles før den norske domstolen har bevist at de har gjort noe ulovlig, noe som jeg finner betryggende i tilfelle en vakker dag jeg får beskyldinger mot meg som ikke er sanne. Bare for opplysning så er Norge en rettsstat, og ikke et diktatur, heldigvis.

 

 

Han sitter nå i en leilighet betalt av staten og går på trygd. Der sitter han på en datamaskin og skriver antivestlige og antidemokratiske innlegg på ekstreme nettsider.

 

Det å sitte og skrive antidemokratisk og antivestlig innlegg eller propaganda er ikke forbudt i følge norsk lov. Sånn sett gjør han ingenting galt.

 

 

Han skal sendes ut av landet. Det har politikerne sagt lenge.

 

Ja, og han skal sendes den dagen de irakiske myndighetene kan garantere for hans sikkerhet. Det kan de ikke per i dag, dessverre.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge er ikke unike på den måten at man lar være å utvise personer som risikerer å bli drept.

 

F.eks. på Guantanamo sitter det dussinvis av fanger som egentlig er løslatt, men som USA ikke får sendt til diverse hjemland pga. manglene garantier imot tortur/henretting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...