Gå til innhold

Siv Jensen på bærtur - anmelder Krekar for trussel/terrorhandling


Anbefalte innlegg

"Frp-leder Siv Jensen sier mulla Krekar oppfordrer til terrorhandlinger på norsk jord - og må fengsles. Nå anmelder hun Krekar."

 

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/-krekars-terrortrussel-er-nok-til-aa-fengsle-ham-3226814.html

 

Hvorfor holder enkelte stadig frem med den tåpelige klappjakten på Krekar? Fra famøse tv-"dokumentarer" og meningsløse anmeldelser?

 

Så nå har altså Krekar (ifølge Siv Jensen) "oppfordret til terror-handlinger på norsk jord"

 

Hva sa egentlig Krekar på den pressekonferansen i går?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10008583

 

" Min død vil koste det norske samfunnet. Om for eksempel Erna Solberg kaster meg ut av landet og er årsak til at jeg dør, så vil hun lide samme skjebne. Jeg vet ikke av hvem. Ansar Al islam, Al-Qaida, jeg vet ikke. Hvem som helst, sa Krekar.

 

Han understreket at han selv ikke hadde lagt noen plan for dette.

 

- Men tilhengerne mine vil gjøre det"

 

Hvor er terror trusselen? Han spår tilhengere vil hevne seg, men kan jo liksågodt være for å fremheve seg sjøl som viktigere enn det han er eller ren ønsketenking med andre ord.

 

Tror dere Siv Jensen vinner frem med denne anmeldelsen og får Mulla Krekar dømt?

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terror = true med vold?

 

Han truer altså dem som får han kastet ut med at de kommer til å dø?

At du velger å kalle det spå, er opp til deg. Jeg tror ikke på spåmenn og ser på den typen spådommer som en trussel.

 

Om jeg følgende til naboen:

"dersom du parkerer på min plass igjen, så kommer noen til å skyte deg i foten"

 

Er det en spådom eller en trussel?

Lenke til kommentar

Mulla Krekar bør i stor grad ignoreres. Siv Jensen går i fella og tar ham seriøst og dermed er han i media enda en gang. Faktisk har Krekar og FrP vært nyttige for hverandre. FrP sanker noen flere stemmer og Krekar får mer "terror-kred".

 

Bare så det er sagt, jeg skulle ønske at vi fikk fyren ut av landet. I mellomtiden er det bare PST som bør ta han seriøst og følge med på hva han gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg følgende til naboen:

"dersom du parkerer på min plass igjen, så kommer noen til å skyte deg i foten"

 

Er det en spådom eller en trussel?

Hvis du tror det er slik (eller som med Krekar, tror det blir slik etter din død) så kommer du bare med en opplysning. Du har ikke gjort deg skyldig i noe (medmindre du har kommandert noen til å skyte), det er derimot "tilhengerne dine" som i såfall i ettertid skal forfølges/straffes hvis det hypotetiske skjer.

 

Jeg skjønner at enkelte oppfatter det Krekar sier som ufyslig, men rent juridisk så tror jeg ikke han kan straffes for dette utsagnet.

Lenke til kommentar

(VG) [..] Etter at seansen var over, snek Krekar seg ut en bakvei og ble hentet av en bil som stanset midt i et fotgjengerfelt og suste avgårde med mullaen.

 

Stanset midt i fotgjengerfeltet! Blir vel en anmeldelse for brudd på vegtrafikkloven og da?

 

Ikke noe overrasker meg lengre med de som skal "ta Krekar" for enhver pris ;)

Lenke til kommentar

Han er nok hevet over loven etter at han ble kastet ut, så det gjør nok fint lite.

Nei er han ikke. Krekar kan både bøtelegges og fengles. Han har vært gjennom 2-3 rettsaker uten å bli dømt for noe som helst straffbart og er ikke dømt for noe kriminellt mens han har oppholdt seg i Norge

 

Utspillet til Siv havner nok i samme skuffen.

 

La oss snu saken et øyeblikk tenke at Krekar virkelig har tilhengere der ute som vil hevne hans evt. død, at Krekar vet/tror på dette, og at det sansynligvis vil skje, -er da ikke Krekar faktisk pliktig til å fortelle om det slik han nå har gjort? Slik at Erna og systemet kan ta sine forhåndregler? Hvis han vet om denne "trusselen" uten å si noe så er jo det starffbart også. So what to do?

 

Det viser i grunn bare hvor dumt/håpløst det er å anmelde noen på bakgrunn av en persons tro/tanker/hypoteser om hva som kan skje etter døden

 

Farsen rundt Krekar fortsetter, men det er ikke Krekar som står for sirkuset

Lenke til kommentar

Krekar og hele hans familie bør kastes ut, uansett hvilke følger det kan få for dem i hjemlandet. Han har ingen rett til å være her, han fortjener ikke å være her, han burde kastes ut øyeblikkelig. Virkelig synd at drapsforsøket på han gikk i vasken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Krekar og hele hans familie bør kastes ut, uansett hvilke følger det kan få for dem i hjemlandet. Han har ingen rett til å være her, han fortjener ikke å være her, han burde kastes ut øyeblikkelig. Virkelig synd at drapsforsøket på han gikk i vasken.

 

Hvorfor driver alle å gnåler så om dette!?!?!?! Han kan ikke kastes ut så lenge vi ønsker å være på godfot med FN! Antageligvis mener de fleste i FN at vi bare burde kaste han ut, men FN har Menneskerettighetene som de MÅ følge konsekvent. Begynner de å vike litt på disse så blir det bare surr og og FN vil miste sitt gode navn og rykte.

 

FN har makt, og Norge er et lite land som prøver å leke med de store gutta. Da må vi følge deres regler.

Lenke til kommentar

Jiizez!!! Hvorfor prøver folk å forsvare mulla? Hva har han bidratt med her i samfunnet? Han er ettersøkt i hjemlandet sitt og dømt til døden og derfor kan ikke vi straffe han? Er det i det hele tatt noen som tenker på hva han har gjort? Mulla krekar er ansvarlig for flere massakrer mot sivile i irak. Han har slengt ut drapstrusler og spottet norsk kultur. Mulla krekar er en mann som absolutt IKKE burde beskyttes av den norske regjeringen og jeg synes at Siv Jensen gjør det rette med å anmelde han. Jeg personlig synes det er rart at ikke flere har anmeldt han.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

@notoriusE Du bør ikke tro på alt du leser. Er altfor mye fud der ute når det gjelder Krekar. Spesiellt etter at Erna Solberg og etterhvert Siv Jensen nærmest tar saken personlig, er det mye usant.

 

F.eks. ikke en gang politiet tror noe på at Krekar er en fare for rikets sikkerhet. Hadde de gjort det, ville de selvsagt puttet ham i fengsel.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Er bare dobbelmoral av Frp. De er ikke så nøye med å omgås "terrorister" sjøl så lenge det er "deres egne drittsekker"

 

"Inviterte terrorstemplet til Stortinget"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=249592

 

"Skandaløst av FrP"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=249717

 

"Frp-representanter sponset av terrorgruppe"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=264800

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Det er enkelt for mange å hive seg på hylekoret etter all den demoniseringen som har foregått mot Krekar, så jeg ber om kilder/bevis

 

Kan noen fortelle hvilken kriminell handling Krekar har gjort som gjør at han fortjener straff/dødsstraff?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...