Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er mye rart, men mest av alt er de for massene. De har skjønt noe som HTC mm. enda ikke har skjønt og det er at for de aller fleste der ute er det kjedelig å måtte "leke" for mye for å få ting til. De vil ha noe som er tøft og enkelt, med funksjoner som ikke krever for mye tenking. Et solid design, enkle grensesnitt og et lavere antall funksjoner gjør iPhone til et produkt så og si alle kan bruke uten problemer. Det har vist seg å være en suksess.

 

For sånne som meg og mange andre som leser denne diskusjonen er det morsomt å ha full frihet, masse muligheter osv, osv. Vi er nerder og elsker å rote med innstillinger, tweake og tilpasse etc. Derfor velger jeg Android og PC i stedet for iPhone og Mac. Ikke et stygt ord om Apple. De har vært genial og truffet massene, men jeg er ikke en del av dem. Jeg har høyere krav til tekniske muligheter, jeg konfigurerer, setter opp, tweaker og leker med duppedittene mine og føler meg kastrert de gangene jeg bruker Apple produkter.

 

Jeg er 100% sikker på at så lenge andre produsenter ikke forstår at de lager produkter for mannen i gata og ikke bare for nerder så vil Apple fremdeles ha enorm suksess. Mange av produsentene har forstått at design er viktig, når de også ser at de må finne på enkle, pene og intuitive løsninger kan de utkonkurrere Apple, men ikke før.

 

Når det er sagt er designet på iPhone 4 så pent at til og med jeg blir litt interessert. Nok en god jobb av Apples designteam.

Endret av Carnifex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

IMHO så er Apple overlegne på alt de selger, jeg har aldri fått den samme kvalitetsfølelsen av tilsvarende produkter fra andre produsenter. Once you go Mac, you don't go back.

 

Når det gjelder iPhone så synes jeg den er veldig pen å se på. FaceTime tror jeg blir en ganske død funksjon, ser ikke for meg at jeg kommer til å benytte meg noe særlig av den, spesielt siden det i utgangspunktet ikke går ann å bruke den over 3G. Liker at den har fått Retina skjerm og gyro.

 

iPhone 4 blir ganske sikkert et tilskudd i min alerede mangfoldige samling av Apple-produkter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Endring av den svært så omtalte §3.3.2 i utvikleravtalen til iOS, Tidligere:

 

No interpreted code may be downloaded or used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple’s Documented APIs and built-in interpreter(s).

 

nå:

Unless otherwise approved by Apple in writing, no interpreted code may be downloaded or used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple’s Documented APIs and built-in interpreter(s). Notwithstanding the foregoing, with Apple’s prior written consent, an Application may use embedded interpreted code in a limited way if such use is solely for providing minor features or functionality that are consistent with the intended and advertised purpose of the Application.

 

Apple Outsider har skrevet kort om endringen: http://www.appleoutsider.com/2010/06/10/hello-lua/

Lenke til kommentar

Utsøkt design som ser utrolig solid ut — som om ikke tidligere generasjoner var solide nok. Men så er det fremdeles et Apple produkt med de negative tingene som noen av oss sliter med å akseptere å bli "tvunget" til på kjøpet. Kunne jeg bare sluppet "Apple Demokratiet" (les: byttet OS), skulle jeg så gjerne hatt en.

 

Alt er relativt. Microsoft var jo først ute med (ubrukelige) tablets og.

Vel, for mange av oss er faktisk iPad en ubrukelig tablet fordi iOS er et så lukket og begrenset system — så enkelt i bruk at det blir frustrerende å ikke få gjort alt man behøver en tablet til. Tilsynelatende veies det opp for hos mange ved at man er kul/unik(??) når man har et flott Apple produkt.

 

Hvordan det kommer til å funke i praksis gjenstår jo å se, men jeg tror dette er beste multitasking så langt på en mobil.

Der er nok din påstand basert på uvitenhet. iOS’ såkalte multitasking er bygget på systemets tidelige avgjørelser/begrensninger og problemer med batterikapasitet. Den beste — basert på teknisk gjennomføring og funksjon samt hvor intuitiuvt det er for brukeren, finner du på WebOS enheter — som du kanskje ikke en gang vet hva er siden du tror iOS byr på det beste?!

 

Once you go Mac, you don't go back
.

Fikk et underholdende bilde i hodet mitt nå, som involverer: Steve, "deg", håndjern og — fremoverbøyd. 8o)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på en sak da jeg er relativt ny med tanke på Apple produkter. Har hatt 3GS i 10 måneders tid nå og er superfornøyd med iPhonen min.

 

Nå som nyheten om den nye iPhonen kom ble jeg helt forelsket!

 

Spørsmålet mitt er: Hva må enn gjøre om enn skal selge den iPhonen jeg har i dag?

 

Tenker da f.eks. hva gjør man med applikasjonene på telefonen? Alt av info på telefonen som skal fjernes før ny eier får den? Kan man bare ta en sikkerhetskopi av av 3GS-en og gjenbruke alt på iPhone 4G innkludert applikasjonene?

 

Selger den forøvrig ikke før bindingen min med NetCom går ut i august.

Du har vel automatisk sikkerhetskopi. Når jeg skiftet fra den første, originale iPhonen til iPhone 3G så bare plugga jeg i 3G-en, valgte "gjenopprett fra sikkerhetskopi" og noen minutter senere kunne jeg ikke se noen forskjell på de to telefonene hva software angikk. HELT identiske.

 

Etter det tar du bare og kjører en factory reset på den du skal selge. Det bare gjør du gjennom iTunes det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser fantastisk ut! Blir spennende å se tester!

 

Men er litt rart at de kaller iPhone OS for iOS nå. Hva vil Cisco si til det?

 

Det heter iOS fordi det er både til iPhone og til iPad

 

Ja, akkuratt det skjønner jeg, men det heter jo det samme som Cisco sitt NOS. Cisco har vel rettighetene til dette navnet?

Lenke til kommentar

Ser fantastisk ut! Blir spennende å se tester!

 

Men er litt rart at de kaller iPhone OS for iOS nå. Hva vil Cisco si til det?

 

Det heter iOS fordi det er både til iPhone og til iPad

 

Ja, akkuratt det skjønner jeg, men det heter jo det samme som Cisco sitt NOS. Cisco har vel rettighetene til dette navnet?

Cisco har lisensiert bruken av navnet til Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...