Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Er fuktskade-sensoren utløst faller all garanti bort, uansett hva som er problemet.

 

De fleste som har jobbet med fin-elektronikk og fuktskader vet at det er nærmest umulig og dokumentere nøyaktig hvilke feil som oppstår ved en fuktskade, som også er mye av grunnen til at de ikke kan tilby reprasjon av apparater som er fuktskadet. Skadene kan være mikroskopiske og umulige og se for et utrent øye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bare reserverer beløpet når du bestiller, reservasjonen går ut etter tre dager or so og da kommer pengene "inn" på konto igjen. Som regel skal beløpet bli endelig trukket når varen blir sendt, men er ikke uvanlig at det tar noe tid innimellom. Her om dagen ble jeg ikke trukket for en flyreise før over en uke etter selve turen var utført!

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Åja, sånn sett. Da misforsto eg. Gikk litt fort i svingene.

Akkuratt der er produsentene helt umulig å ha med å gjøre. Har prøvd alt for mange ganger, men så fort fukt er nevnt bare nekter de for alt, selv om det ikkje trenger å ha noen sammenheng med skaden.

Har hittil ikkje vert borti en sak produsent har gitt etter for en tlf med fuktskade.

MEN, de skal kunne bevise at det er faktisk fukt som har ødelagt knappen.

Det er iallefall hva forbrukerrådet sa i et filmklipp (som jeg ikke finner igjen) :-)

Lenke til kommentar

Låseknappen på min iPhone 4 har gått i stå. Den sitter fast, og jeg må trykke veldig hardt for at den skal reagere. Telefonen har akkurat fylt ett år. Er dette noe som kan dekkes av garantien?

Tatt dette i betraktning, her er et spørsmål;

La oss si jeg bestiller iPhone 4S fra Apple.no. Innen et år etter skjer kanskje noe som dette (men forhåpentligvis ikke). Hva skjer da? Må den sendes inn til Apple.no igjen for undersøkelse/rep, eller kan jeg gå til en forhandler/butikk her hvor jeg bor isteden? Sikkert ikke men greit å spørre.. ;)

 

Og en ting til; er det ofte slike problemer med iPhone eller?

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Fikk min 4S i dag, men sliter med spotify...

Hver gang jeg skal synce offline playlists henger den seg opp, noen som har opplevd det samme?

Jepp! Eneste som var løsningen ( for meg) var å slette spotify, for så å laste det ned på nytt ;)

 

Gjorde det mange ganger, det virket ikke, men fikk det til likevel!

Hadde mange korrupte lokale filer i biblioteket, så når jeg hadde fjernet de gikk syncingen fint :D

Lenke til kommentar

Er fuktskade-sensoren utløst faller all garanti bort, uansett hva som er problemet.

 

De fleste som har jobbet med fin-elektronikk og fuktskader vet at det er nærmest umulig og dokumentere nøyaktig hvilke feil som oppstår ved en fuktskade, som også er mye av grunnen til at de ikke kan tilby reprasjon av apparater som er fuktskadet. Skadene kan være mikroskopiske og umulige og se for et utrent øye.

- 5 års reklamasjonsrett i Norge. FTU kan ha godt av noen slike saker for å sette dagsorden.

- Det er trente øyne som skal utføre eller dokumentere dette og ikke utrente.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fy som den spiser batteri!!! :(

Ladet den i hele går kveld, tok den med ned på nattbordet og i dag tidlig, ca. 7 timer senere var den på 89 %. ?? :nei:

Trenger en snarlig oppdatering her!!!

Ellers bra, men går fra en iPhone 4 så er ikke akkurat nytt for meg.

Endret av aanseth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fy som den spiser batteri!!! :(

Ladet den i hele går kveld, tok den med ned på nattbordet og i dag tidlig, ca. 7 timer senere var den på 89 %. ?? :nei:

Trenger en snarlig oppdatering her!!!

Ellers bra, men går fra en iPhone 4 så er ikke akkurat nytt for meg.

Prøvd å skru av tidsone sjekk under stedtjenester?

 

Vist du har div. synkronisering på så er 11% på 7 timer ikke for usannsynlig heller.

Lenke til kommentar

- 5 års reklamasjonsrett i Norge. FTU kan ha godt av noen slike saker for å sette dagsorden.

- Det er trente øyne som skal utføre eller dokumentere dette og ikke utrente.

Etter flere år i mobilbransjen har jeg enda til gode og se dette systemet fungere i praksis. Har aldrig sett en kunde få igjennom noe på reklamasjonsretten dersom en telefon har vært utsatt for fukt/veske, uansett hva som var feil med telefonen. Om noen har andre erfaringer, del de gjerne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...