Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som opplever at mobildata-opplegget ikke virker etter at jeg man har oppdatert til iOS 5 på iPhone 4?

 

Virket helt frem til jeg oppdaterte. Det var ikke jeg som fikk det til å virke første gang så mulig jeg må gjøre dette om på nytt, men da hadde det vært flott om noen hadde geleidet meg litt. :)

 

3g=på

 

Mobildata=på

 

Mobildatanettverk=Vettafaen. Må jeg skrive noe inn her? Står ikke noe på APN, brukernavn eller passord under "mobildata".

 

Dataroaming=på

 

VPN=Ikke tilkoblet

 

Noen som har peiling?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Fra telenor sin nettside om priser:

 

Telenor Kontant

Bestiller du iPhone 4S med Telenor Kontant får du 250 MB hver måned i 6 måneder. - iPhone 4S 16 GB - 4 790,-

 

Er 250 MB lite eller mye hvis man bruker f.eks 30 min på facebook/internett-browsing hver dag?

 

-Marius :)

Lenke til kommentar

Fra telenor sin nettside om priser:

 

Telenor Kontant

Bestiller du iPhone 4S med Telenor Kontant får du 250 MB hver måned i 6 måneder. - iPhone 4S 16 GB - 4 790,-

 

Er 250 MB lite eller mye hvis man bruker f.eks 30 min på facebook/internett-browsing hver dag?

 

-Marius :)

 

 

Hei.

 

Dette er hentet fra telenor sine egne sider;

 

 

50 megabyte er cirka:

75 nettsider, eller

18 mp3-filer eller sanger, eller

50 minutter med YouTube-streaming

 

 

400 megabyte er cirka:

600 nettsider, eller

140 mp3-filer eller sanger, eller

1 film, eller

4 tv-episoder (cirka 30 minutter per episode), eller

400 minutter med YouTube-streaming

 

 

1000 megabyte er cirka:

1500 nettsider, eller

350 mp3-filer eller sanger, eller

2 filmer, eller

8 tv-episoder (cirka 30 minutter per episode), eller

1000 minutter med Youtube-streaming

 

link til siden

Endret av rubme
Lenke til kommentar

Hovedregelen er vel at de dekslene hvor det er hull til knappene til iPhone 4, vil ikke passe med 4s. De dekslene hvor det derimot er et åpent rom rundt knappene og bryterne, så vil det passe.

Hvis man har et silikondeksel så kan man kanskje forsøke å tilpasse litt med en skalpell el. Forøvrig noen som vet om man kan få noe som ligner Pixelskin HD men i litt mindre utførelse og gjennomsiktig? Jeg har blitt veldig glad i grepet og egenskapene en slik "siliconskin" gir men ønsket er at det går litt mindre utover designet.

 

Ellers må jeg si at den hvite 4S frister nå som jeg har en 1 år gammel MBP på lån. De vil jo matche forholdsvis bra sammen hvis det ikke er for stort avvik i fargen.

 

Muligens blir det en ny MBA på meg og da hadde det, om de matcher, vært artig med en hvit 4S som partner til den. Ipad blir det ikke på meg før de evt. kommer med 3eren og høyere oppløsning. Jeg ønsker da også en hvit iPad da det er fengende om utstyret som ellers er så unisont og homogent også matcher i farger.

 

Jeg har ikke bestemt meg for disse tingene ennå og bruker for det meste Windows i Fusion på Macen og ellers for det meste ting som Safari i OSX og jeg vet ikke helt om det vil være noe poeng for meg å ha en iPad3 om det "bare" gir meg en større "iPhone uten telefon". iMac tror jeg dog jeg skal klare å holde meg unna og at jeg unngår å bli helt "Macifisert" selv om jeg elsker designet, funksjonaltetsnivået, byggkvaliteten og mange andre momenter med disse produktene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer Apple sin verdens garanti? Noen som vet?

 

Edit: Eller om de har det i det hele tatt? Regner med at et så stort selskap har noe lignende.. :)

1-årig. Verdensomspennende. Hmm. Ja. Hva mer skal man si? Helt vanlig garanti. Men du bør spare ganske mye (eller savne en enhet desperat mens en er i utlandet) før det er en god deal i og med at du går glipp av norsk forbrukerkjøpslovs reklamasjonsrett.

 

 

Takker for svar! :)

 

Er det noen her som har fått sin iphone fra apple.no? Om mulig, kan vedkommende ta og kopiere iphonenes sporing fra avsender til mottaker? På forhånd, mange takk!! :)

 

Edit: enten her eller pm :)

Endret av phunkie
Lenke til kommentar

250 holder til moderat bruk. Litt surfing, mail, synkronisering av dokumenter osv., men ikke streaming av film og musikk.

Nå kan man jo streame Spotify da, og hvis man har synket og slår på "Offline mode" så blir det jo ikke brukt noe nett så vidt jeg vet..

 

Så... 250MB holder kanskje lenge nok likevel? ;)

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

250 holder til moderat bruk. Litt surfing, mail, synkronisering av dokumenter osv., men ikke streaming av film og musikk.

Nå kan man jo streame Spotify da, og hvis man har synket og slår på "Offline mode" så blir det jo ikke brukt noe nett så vidt jeg vet..

 

Så... 250MB holder kanskje lenge nok likevel? ;)

Ut fra det forbruket du nevner så tror jeg det holder. Jeg bruker den sånn ca. til det samme å klarer meg med 200. :)

 

TNT sa jeg kunne spore pakken på posten i ettermiddag nå er det kveld.. hvordan kan jeg spore noe som helst uten et sporings nummer?

TNT sendte melding om at posten hadde tatt over leveringen? WHAT TO DO?

Hva med å bare vente? :)

Lenke til kommentar

Hvem har raskest leveringstid per nå på 4s av telenor og apple? Det er forøvrig 100 kr billigere å kjøpe telefonen hos telenor m\kontantkort.

 

Tror nok telenor er raskest, hvis du har en bestillingslink. Hvis ikke må du stå en stund i kø.

 

Jeg har en link til en 32 GB svart hos telenor hvis noen trenger. Den er gyldig til kl 18 i kveld. Første mann til mølla på PM!

Lenke til kommentar

Hvem har raskest leveringstid per nå på 4s av telenor og apple? Det er forøvrig 100 kr billigere å kjøpe telefonen hos telenor m\kontantkort.

 

Tror nok telenor er raskest, hvis du har en bestillingslink. Hvis ikke må du stå en stund i kø.

 

Jeg har en link til en 32 GB svart hos telenor hvis noen trenger. Den er gyldig til kl 18 i kveld. Første mann til mølla på PM!

Angående telenor og kjøp med kontantkort der så man får 250MB i måneden..

 

Er det virkelig 4S som selges der? Når jeg søker på Apple m/ kontantkort så står der bare "4", det er først når jeg går innpå at det NOEN plasser står "4S". Ser nå at det er på "Apple iPhone 4 8GB" (eneste som kommer opp med kontantkort) at det står det med kontantkort, og så vidt jeg vet så selges ikke 4S med 8GB - minste er 16GB. Dermed er dette kanskje 4ern likevel og ikke 4S?

 

Ville vært FAIL om det viser seg å være gamle 4 der og ikke 4S... ;)

 

EDIT:

Typos..

 

EDIT2:

Ser ut som det blir riktig likevel. Her på bestillingssida til 4S står det korrekt med kontaktkort og 250MB, så det stemmer nok ;)

- http://lansering.telenor.no/iphone4S?icid=p-111103-privatforside_iPhone

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Takk for respons om 250MB forbruket! :D

Joa, no problem. ;)

 

Har ikke noen smarttelefon selv enda så jeg kan ikke si det for sikkert, men det jeg VET er at Spotify har Offline modus (med Spotify Premium ja) og da bruker man jo ikke noe nett (flere kamerater av meg bruker dette). Så bruk det der og så har du sikkert mer en nok med 250MB (eller litt mindre) for internett browsing generelt, forhåpentligvis.. ;):D

 

Se også over det som "rubme" postet ovenfor..

Endret av Grasli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...