Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en iPhone 3GS som jeg har fått unlocked her i Norge (fikk den av en vennine i USA da hun oppgraderte til iPhone4...). Hva slags abonnement er den beste når man ikke tenger bindingstid/ikke får det med telefonen? Har Netcom familie på min lille Sony Ericsson men regner med at jeg nå trenger en iPhone abonnement for å kunne bruke den som..iphone eller unngå roaming charges?! Hjelp - hvor finner jeg info?! ;-)

Lenke til kommentar

Med en litt svett hånd er det ikke noe problem å miste dekningen helt. Gleder meg til jeg får en bumper.

Virkelig? Jeg har til og med prøvd å kople sammen antennene med metall uten noe resultat. Da hadde jeg 3 av 5 streker uansett.

Holder jeg den derimot godt inni hånden, kan den miste litt over en strek. Altså ca. det samme som 3GS.

 

Jeg har for øyeblikket Telenor, hva har du?

Lenke til kommentar

Dekning:

Jeg opplevde i dag å miste dekningen helt. Var da såvidt litt fuktig i hendene (etter håndkletørking) og drev med notater.

 

Det tok rundt et minutt før dekningen var tilbake og da med 5 streker.

 

Første gang jeg har lagt merke til at dette har skjedd. Kommer til å bestille bumperen.

 

Noen som har erfaring med de forskjellige? Hvor lang tid tar det å få dem?

 

 

Jailbreak:

Årsaken til at jeg ikke vil gjøre dette er følgende:

 

- man kan ikke følge med på oppdateringene til Apple og må ofte vente over flere oppdateringer.

 

- det er ikke supportert og jeg ønsker å ha supportmulighetene fra Apple.

 

- hvorvidt man mister garantien fordi det er sterkt stridende med Apples policy vet jeg ikke, men de ovenstående årsakene er nok for meg per i dag.

 

Det kan godt hende jeg jailbreaker den en gang i fremtiden men per nå ønsker jeg å bruke den som den er designet og evt. påvirke med tilbakemeldinger.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker på å lage noe slikt: Clicky

 

Har tenkt å bruke dette teleskopet, men jeg er usikker på hvordan jeg skal feste iPhonen slik at den kommer helt inntil teleskopet. Den svarte greia på bunnen er forresten en tripod. Tripoden kommer til å festes til teleskopet/iPhonen ved å bruke en mutter som limes fast til den brune klossen. Er forresten snakk om iPhone 4.

 

Har noen billige plastikk-etui/vesker fra China, jeg har tenkt litt på å bare kappe av hjørnet hvor kameraet er slik at teleskopet kan komme helt inntil kameraet. Problemet med dette er at jeg er usikker på hvor lett/vanskelig det er å ta iPhonen ut av disse etuiene.

 

Edit: Noen tips til forbedringer eller deler jeg kan bruke?

 

Edit 2: Har laget en ny tegning

 

Det burde vel være mulig å feste plastikk-etuiet til metall "L"-en med lim, eller må jeg ty til skruer og muttere?

 

Er heller ikke helt sikker på hvordan jeg skal få festet den mutteren (merket med "Nut") til "L"-en, tips?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Er du mulig å skifte land på app store uten og bruke kredittkort for og verifisere? Eller må jeg lage ny account med ny mail?

Ganske sikker på at du må opprette en ny konto, så velge at du bor i feks. USA.

 

 

Når man bruke facetime talk, da flyttes jo samtalen over til Wifi\internet. Da må man vel ikke betale noe telleskritt, må man?

Lenke til kommentar
Når man bruke facetime talk, da flyttes jo samtalen over til Wifi\internet. Da må man vel ikke betale noe telleskritt, må man?

Det skal ikke løpe noen tellerskritt etter at man har flyttet over samtalen til FaceTime:

 

Video calls don't count against your carrier allotment of minutes, an Apple representative confirms today. Even though video calls can be initiated from within a voice calling session, the voice call ends as soon as the video call begins.

http://www.readwriteweb.com/archives/iphones_new_facetime_video_calls_are_free.php

 

Det er også mulig å starte en FaceTime-samtale direkte, altså uten å ringe på vanlig måte først.

Lenke til kommentar

Tenker på å lage noe slikt: Clicky

 

Har tenkt å bruke dette teleskopet, men jeg er usikker på hvordan jeg skal feste iPhonen slik at den kommer helt inntil teleskopet. Den svarte greia på bunnen er forresten en tripod. Tripoden kommer til å festes til teleskopet/iPhonen ved å bruke en mutter som limes fast til den brune klossen. Er forresten snakk om iPhone 4.

 

Har noen billige plastikk-etui/vesker fra China, jeg har tenkt litt på å bare kappe av hjørnet hvor kameraet er slik at teleskopet kan komme helt inntil kameraet. Problemet med dette er at jeg er usikker på hvor lett/vanskelig det er å ta iPhonen ut av disse etuiene.

 

Edit: Noen tips til forbedringer eller deler jeg kan bruke?

 

Edit 2: Har laget en ny tegning

 

Det burde vel være mulig å feste plastikk-etuiet til metall "L"-en med lim, eller må jeg ty til skruer og muttere?

 

Er heller ikke helt sikker på hvordan jeg skal få festet den mutteren (merket med "Nut") til "L"-en, tips?

Noe sånt som dette burde være lett å rigge til:

38595.jpg

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=11280

 

Ble litt fristet selv, men har ikke noe teleskop enda :)

Lenke til kommentar

Lurer på et par ting: finnes det "mobiltastatur" og er det noen "smiley" som kan lastets ned som viser på andre mobiler enn iPhone4? Takker for svar og tips.

Wireless keyboard support

Pair a (any) keyboard based on Bluetooth wireless technology with your iPhone.

http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

 

keyboard-external-20100607.jpg

http://www.apple.com/iphone/features/keyboard.html

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...