Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antivirus? :ermm:

Det er vel typisk et program som kjører konstant.

Har gjort forsøk nr 2 og den varer fortsatt ikke mer enn en dag :(

 

Hva er celle standby? 36 % av batteribruken kommer av det?

 

Jeg ladet den natt til i dag, og har nå 72% batteri igjen etter normalt bruk.

Celle standby er forbruket til GSM-senderen. Jo dårligere dekning jo mer forbruk, min viste 25%.

Last ned Batteryhistory, der ser du mer detaljert hva som bruker strøm. Selv hadde jeg problem med MMS via Handcent, andre har hatt problem med Datacounter, klokker eller andre program som nektet å sove.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort en oppdatering i dag. Alle trialversjoner jeg hadde slettet er tilbake på telefonen, samt noen nye widgeter.

Siste anrop-widget og widget for søk på nr i kontaktlista.

 

Også mye raskere igjen, men.... jeg hadde rootet tlf og det er nå borte Lurer om jeg skal vente med å roote igjen til 2,1 har kommet. Hva er lurt?

Lenke til kommentar

Kan jeg roote telefonen på samme måte som sist og fjerne timescape og diverse andre programmer på samme måte som med 1.6 eller må vi vente på ny root løsning etter oppdateringen?

 

 

Etter denne oppdateringen i går, så kunne jeg bruke one-click-root. Etter oppdatering til 2.1 så tror jeg nok vi må vente på en ny metode.

Lenke til kommentar

Kan jeg roote telefonen på samme måte som sist og fjerne timescape og diverse andre programmer på samme måte som med 1.6 eller må vi vente på ny root løsning etter oppdateringen?

 

 

Etter denne oppdateringen i går, så kunne jeg bruke one-click-root. Etter oppdatering til 2.1 så tror jeg nok vi må vente på en ny metode.

 

Ok, takk. Kommer nok til å oppdatere uansett, men jeg liker telefonen slik den er nå. Fjernet en god del skit.

Lenke til kommentar

Kan jeg roote telefonen på samme måte som sist og fjerne timescape og diverse andre programmer på samme måte som med 1.6 eller må vi vente på ny root løsning etter oppdateringen?

 

 

Etter denne oppdateringen i går, så kunne jeg bruke one-click-root. Etter oppdatering til 2.1 så tror jeg nok vi må vente på en ny metode.

 

Ok, takk. Kommer nok til å oppdatere uansett, men jeg liker telefonen slik den er nå. Fjernet en god del skit.

 

 

Jeg har fjernet, road.sync, neoreader, trialgames og divesrse etter oppdatering uten problemer. Brukt Titanium. Valgte alternativet i SE updateservice med å beholde gamle ting apps etc. så det var bare å fjerne det jeg ikke ville ha av originale programmer som ble reinstallert.

Lenke til kommentar

Hei Evilworm, du glemte å skrive hvorfor dette ikke er en bra telefon. Er den for liten, er lyden dårlig eller er det en annen grunn til at du ikke er fornøyd?

 

Ok. Ja den er for liten. Alt for liten for touch (med mindre du er ei lita jente hehe). Skjermen er ikke ripefri, som det skal ha blitt sagt. Den skal visstnok heller ikke støtte multitouch i fremtiden heller. Den er til tider så treg at den nesten ikke reagerer på at jeg drar fingeren over skjermen før det har gått noen sekunder, og da blir resultatet som regel noe helt annet enn jeg prøvde på. Apps kræsjer ofte (oftere enn på mange andre telefoner). Bruker ikke telefonen til å spille av mp3, det kan jeg bruke iPoden min til. Lyden er ikke fryktelig bra, men grei nok. Skallet til telefonen er plastikk, men jeg er forsiktig med det jeg har så for meg går det greit. Å ringe med X10 mini (/pro) er helt jo jordet. Den skal ha deg gjennom masse tull først, og kontaktlista ser ut som om den kommer fra t68. WIFI fungerer når den vil, den mister til stadighet kontakten. Samme er det med 3G. Dessuten er strålingen værre enn på andre telefoner, noe som er bevist i tester (sjekk her: http://www.mobilen.no/wip4/disse-mobilene-straaler-mest/d.epl?id=46874 ). Kameraet er en vits. Den har riktignok 5 mp, men hva er vitsen så lenge den ikke engang har digital zoom? Men nå kom jeg til å tenke på noe som jeg selv synes virker bra på den, og det er gps. Den er ålreit.

Oppdateringen til 2.1 skulle komme ca. 25 september, men den ble utsatt. Først 1 mnd, så til en eller annen gang i fjerde kvartal 2010. Nå har jeg hørt rykter (kan ikke bekrefte dette) om at den ikke vil få oppdatering til 2.1 før i 2011.

 

Håper du fikk det svaret du lurte på Frobe. =)

 

 

Igjen vil jeg legge inn et godt ord for X8 som jeg byttet til fra X10 mini nå nylig.

Jeg trodde den lille skjermen på X10 mini ville funke, men jeg klarte ikke bruke den. På X8 er størrelsen nesten perfekt for meg. Opplevde også problemer med wifi på X10 mini; på X8 funker det som det skal. Batteriet varer også mye lenger.

Hvis du egentlig liker X10 mini men irriterer deg over for liten skjerm og tøys med wifi kan jeg ikke få anbefalt X8 nok. Men det er jo alltid hake; kameraet på X8 er mye dårligere og uten autofokus blir det nesten umulig å skanne QR- og barcodes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...