Gå til innhold

Ønsker tips til sandbox- og rollespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om noen har forslag til noen bra spill ? Hvis jeg skal gå litt mer i detalj,helst noe i stil med Elder Scrolls, World of Warcraft, Diablo 1 og 2 osv. ( Jeg er stor fan av "Sandbox" spill også sånn som GTA for eksempel.)

Just cause 2 :)

Og 1ern hvis du ikke drar 2ern :)

Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at du selvsagt har spilt Elder Scrolls 3: Morrowind?

 

Ellers har vi jo f.eks

 

Batman: Arkham Asylum (glimrende snikespill med delvis fri verden, dvs du kan gå tilbake til de tidligere brettene og gjøre Ridder challenges du ikke gjorde første gang.)

 

Mercenaries 2 (sandkasse hvor du kan ødelegge alt. og da mener jeg alt. :p ikke i nærheten av klassikeren Merc 1, men den er ikke på PC.)

 

Dragon Age (rollespill. "alle" sier det er en klassiker. Jeg likte det ikke, men jeg er nok i mindretall.)

 

Mass Effect (rollespill. jeg elsket det første, men det andre er også bra.)

 

Allods Online (gratis MMO som faktisk er utrolig bra.)

 

Sacred (som Diablo med mye humor, men bedre.)

 

Sacred 2 (som Diablo 2 med TPS kamera og mye humor. mye bedre enn Diablo 2 med mindre du spiller på nettet.)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at du selvsagt har spilt Elder Scrolls 3: Morrowind?

 

Ellers har vi jo f.eks

 

Batman: Arkham Asylum (glimrende snikespill med delvis fri verden, dvs du kan gå tilbake til de tidligere brettene og gjøre Ridder challenges du ikke gjorde første gang.)

 

Mercenaries 2 (sandkasse hvor du kan ødelegge alt. og da mener jeg alt. :p ikke i nærheten av klassikeren Merc 1, men den er ikke på PC.)

 

Dragon Age (rollespill. "alle" sier det er en klassiker. Jeg likte det ikke, men jeg er nok i mindretall.)

 

Mass Effect (rollespill. jeg elsket det første, men det andre er også bra.)

 

Allods Online (gratis MMO som faktisk er utrolig bra.)

 

Sacred (som Diablo med mye humor, men bedre.)

 

Sacred 2 (som Diablo 2 med TPS kamera og mye humor. mye bedre enn Diablo 2 med mindre du spiller på nettet.)

 

Ok, jeg har prøvd Dragon Age, det var ikke helt min type rollespill + at det lagget en del noen ganger. Mass Effect vet jeg ikke helt om fungerer på Pc'en min, men Mercenaries 2 skal nok gå, og det ser ganske artig ut egentlig :thumbup: . .og kanskje Just Cause hadde vært noe for meg også :)

 

Skal sjekke ut "Allods" også, høres ganske gøy ut egentlig :thumbup:

Endret av elgitar
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har forslag til noen bra spill ? Hvis jeg skal gå litt mer i detalj,helst noe i stil med Elder Scrolls, World of Warcraft, Diablo 1 og 2 osv. ( Jeg er stor fan av "Sandbox" spill også sånn som GTA for eksempel.)

 

Det beste sandbox-spillet gjennom tidene er jo GTA: San Andreas. Vet det er gammelt osv, men det er helt utrolig genialt.

 

Videre har du Elders Scrolls: Oblivion og ikke minst Morrowind. Morrowind er 10 ganger bedre enn Oblivion.

 

Fallout 3 er et godt valg.

 

Just Cause hvis du liker action.

Lenke til kommentar

Om du liker GTA er det bare å kjøre på med Just Cause 2. Det er ingen ting som måler seg i ren action. Du har uendelige muligheter til rett og slett å lage faen:) Det er også en utrolig lett og behagelig gameplay som gjør spillet helt genialt når du bare har lyst til å sprenge litt ting, eller gjøre hva som helst annet=)

 

Jeg ville definitivt ha prøvd Neverwinter Nights om du liker rollespill. Det er noe likt Dragon age, men det krever ikke at du pauser fullt så mye. Det er en helt fantastisk historie å spille gjennom. Fallout 3 er også meget utfordrende og spennende.

 

Et annet spill jeg vil anbefale på det sterkeste er LBA: Little big adventure. Er gammelt, og grafikken er ikke noe å skryte av. Men jeg mener nå at grafikken ikke alltid er det viktigste. Det er i hvertfall utfordrende nok, og rett og slett veldig morsomt selv om det til synelatende ser veldig simpelt og en smule barnslig ut:) Du får sikkert tak i det et eller annet sted på intarwebs=)

 

Så det er bare å kjøre på=)

Endret av Stenpung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å kikke på APB (All Poins Bulletin), MMO i GTA- stil. Utrolig moro! Kan enten være cop eller gangster, og man kan lage gjenger osv. Utrolig underholdende når man spiller med en kompis eller to.

 

Det er i BETA enda, men jeg storkoser meg allikevel :)

Lenke til kommentar

Jeg syns du bør ta en titt på EVE Online. Det er et mmorpg hvor alt foregår på en server (foregår i verdensrommet).

Dette gjør at en spiller kan ha stor innflytelse på markedet og tilstanden til et solsystem. Du kan feks få med noen venner og ta over et system og skyte ned alle spillere dere mener ikke bør få lov til å bo der:P

Finner mange måter å tjene penger på og du kan t.o.m finne opp ditt eget yrke. Feks noen som tilbyr tjenestene sine som begravelsesagent osv. Fordi når du dør så flyter liket ditt rundt i rommet og hvem som helst kan plukke det opp og droppe det ut igjen hvor de selv ønsker. Feks på en kirkegård.

Spillet krever heller ikke å grinde lvl's da skills trener uansett om man er pålogget eller ikke. Man kan derimot påvirke hastigheten på skill-trainingen.

 

Vil du ha 21 dagers invite så send p.m til meg her :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er sjøl utrolig stor fan av sandbox!

 

Har prøvd litt av hvert, men savner noen gode etterkommere av morrowind og Oblivion. Har ikke hatt den gode følelsen av frihet etter at jeg har spilt Oblivion. Får et spill!

 

Eneste jeg kan anbefale av sandboxes er Just cause 2 og Fallout 3.

 

Her er alle sandbox spill

Endret av GeneN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...