Gå til innhold

Bye bye iPhone?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder flash, så har du mye småklipp, og headbannere som du trenger flash for å kjøre. Alle vil jo at surfeopplevelsen skal bli så tilnærmet lik en pc/mac som mulig.

Nettopp det som er problemet. Om alle tenkte slik så ville vi fremdeles sittet med monocrome telefoner og sende sms til hverandre.

 

Brukeropplevelsen på en pc/mac er, og skal ike være likt det man opplever på en bærbar enhet. Da er det noen designere som har gjort en veldig dårlig jobb.

 

Litt som å si at det skal kjennes likt ut å kjøre en trailer og en ferrari.

 

Helt enig med deg her. Eneste paralellene jeg ønsker er at det skal være glatt og kjapt. Så blir det spennende å se om 10.1 klarer å vær kjapp. Jeg Skyfire til min HD2. Helt rått.

 

Deler du synet om customatiseringen av hjemmeskjermen?

Ja, jeg gør forsåvidt det, men det er også et problem her fra mitt ståsted (som industridesigner). For mange muligheter er ofte lik ille som for få.

Apple har 0 mulighet for tilpassing, andre er veldig på å "ikke gå i apple fella" og dermed går helt andre veien, og i en annen felle.

 

HAdde feks jailbreak på min i noen måneder. Men opplevde at alle valgmulighetene jeg hadde ødela mye av brukeropplevelsen. Om jeg kunne legge til cusom bakgrunn så gjorde jeg det, forandret dock og byttet ditt og datt, multitask og greier. Og det ble abre dritt. Så jeg gejoprettet til vanlig apple OS og har vært strålende fornøyd siden.

 

Gleder meg dog til OS4 da jeg tror de har pønsket ut mye snacks til da:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 3GS, og selv om jeg er enig i flere av punktene, (batteriet er elendig med 3G på, skjermen kunne vært bedre, og dårlig organisering av apps bl.a...) så har jeg alikevel aldri vært så fornøyd med en telefon før. Og jeg har en mac med itunes som jeg syns fungerer veldig bra til å organisere musikk / apps / podcasts osv på iphonen, så det hadde vært litt upraktisk for meg med en annen telefon.

 

Hvorfor er dere forresten så desperate på å trekke ned iPhone? Hva har det å si om klassekameraten din velger å kjøpe en iPhone istedenfor andre telefoner ? Personlig så kan jeg ikke si at jeg bryr meg så mye.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Iphone dø innen fem år

 

Spenstig uttalelse fra Eugene Kaspersky.

 

Hvorfor?

Det kan virke usannsylig at Apple skal tape så drastisk med terreng i mobilmarkedet de kommende årene, men Kaspersky mener det skyldes at åpne plattformer, såkalt Open Source, vil bli mye mer populære lukkede plattformer. Dette fordi åpne plattformer appellerer til både brukere og utviklere.

 

- Hvis Apple ikke endrer strategien sin vil iPhone bli et nisjeprodukt for Apple-fans, ikke et massemarkedsprodukt, sier Kaspersky til PC Advisor

Lenke til kommentar
Mye av dine argumenter faller også bort ved jailbreak, så riktigheten ved dine påstander kan diskuteres.

 

Så du mener at man må hacke en telefon/legge inn uoffisiell programvare for å få den funksjonaliteten man ønsker? Er ikke det det samme som å fullføre et uferdig produkt?

 

Så vidt jeg vet så må man hacke/roote sin Android-telefon for å få tilgang til betalte apps. Det er et så stort negativt moment at folk flest ikke ser seg interessert i det.

 

De som tror at iPhone vil dø, tror på julenissen.

 

Dere som sier at Flash er så fint og flott på telefonen deres. Hvilke Flash-baserte sider besøker dere ofte på telefonen?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Åpne plattformer har også sine klare ulemper, f.eks. så ender man raskt opp med for mange forskjellige varianter som gjør at utviklere får mer arbeid for å tilpasse sine programmer til de forskjellige variantene. En annen ting er at det skaper "problemer" med å oppgradere til nye versjoner av OSet slik det er nå så har 3/4 versjoner av Android på markedet, og snart kommer 2.2 også.

 

Microsoft ser ut til å gå for en mellomting mellom de to bastionene Android og Iphone med WP7, men de må nok lene seg mer over mot Andoroids "lovløshet" om de ønsker å tilfredstille "alle".

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt telefoner som har hatt det beste av kamera og annet snacks, og jeg har alltid byttet telefon hver 8 måned. Så etter at iPhone 3G ble lansert gikk jeg til innkjøp for å se hva alt dette maset om denne telefonen var. Ikke virket den særlig god på papiret så da var det vel utseende folk gikk etter. Nå har jeg hatt telefonen i 1,5 år og jeg er bare helt fornøyd! Jeg har jo ikke hatt behov for noe av det jeg har hatt før, for det viktigste er at det bare FUNKER uten at det blir til hodeverk om man skulle knote borti noe galt. Jeg ble faktisk så imponert over hvor enkelt å greit det var at jeg gikk til innkjøp av en ny iMac fordi pcn gav meg hodeverk hver eneste dag, og nå holder jeg på å skaffe meg iPad. Ting som funker og gjør som det skal = Gull verdt for meg.

Lenke til kommentar

- AppStore

- It Just Works

- Med OS4.0 kommer Gaming Center som jeg tror blir helt kickass

- Enkelt å oppdatere patcher, samt at de kommer relativt ofte

- Særdeles responsivt OS. Beste multitouch på markedet

 

For meg er det absolutt ingen argumenter for å kjøpe HD2. Hva er poenget ditt?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet.

- Ikke filbehandler

- Ikke multitasking (kommer, men ikke en fullverdig en)

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låst til app store

- Ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen. (480x320)!

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Kan ikke en gang avbryte en innkommende samtale

- Dårlig gps-antenne

- Hjemmeskjermen viser kun en dump med svarveier til applikasjoner (2010?)

- Kan ikke slette bilder/sanger som er lagt inn via itunes

- Kan ikke endre spillelister på mobilen

- Kan ikke bruke koss headset på iphone!

- Kan ikke customatisere hjemmesjermen.

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb! Prøv å zoom da folkens.

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data.

- Du må ha en applikasjon for alt. (lær av HTC Sense)

- Kun 60% av frontalplanet er skjerm. Mao. dårlig utnyttingsgrad! og bare 3,5"!? Se på HD2 som skjerm! Og den hele mobilen er bare et par millimeter større en iphone.

 

Alt dette som iPhone ikke har.

 

- AppStore

- It Just Works

- Med OS4.0 kommer Gaming Center som jeg tror blir helt kickass

- Enkelt å oppdatere patcher, samt at de kommer relativt ofte

 

For meg er det absolutt ingen argumenter for å kjøpe HD2. Hva er poenget ditt?

 

- AppStore er ikke en positiv ting! Alle mobilmerker har sin egen butikk, mange av dem er til og med bedre.

 

- It Just works er bullshit. Hvorfor er det da supportforum for Apple-produkter?

 

- Ok. Gaming på mobil. Hva enn som gleder deg...

 

- Prøv Open-source miljøet du! Du kan patche selv, og om du ikke gjør det så får du titalls med updates HVER DAG! (Canonical)

Lenke til kommentar

Jeg trenger bare én patch, er ikke interessert i å installere GeekOSModev1.0.5.43.4444.1UltraEdition. Har ALDRI hatt problemer med Apple-telefonene mine.

 

Windows Marketplace er en vits. Android sin butikk fører bare gratis apps i Norge og kvalitetskontrollen er så og si ikke tilstede.

 

Den lista er bare copy/paste av hva Windows Mobile-telefoner har som ikke iPhone har. Alt det der er tydeligvis veldig nærme hjertet dems. :love:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
*liste med tullball*

 

Alt dette som iPhone ikke har.

Dette er intet mer enn en liste over funksjoner du mener iPhone ikke har, eller funksjoner du mener ikke er utført godt nok.

 

Personlig er jeg strålende fornøyd med både kameraet, skjermen, gps- og telefonantennen, modemet og mye mer. For ikke å nevne brukeropplevelsen.

 

Hva du mener er for meg fullstendig irrelevant, på samme måte som at du ikke kunne brydd deg mindre om hva jeg mener om HD2 (og andre HTC-telefoner). Vi kommer aldri til å bli enige i denne typen spørsmål, så hvorfor noen velger å starte slike diskusjoner forstår jeg ikke. De aller fleste trådene ender opp i en krangel og blir til slutt enten stengt eller tømt for innlegg.

 

Kos deg med Android-telefonen din. Den er sikkert kjempebra, men jeg liker fortsatt iPhonen min bedre, uansett hva du og andre måtte finne på å si.

Lenke til kommentar

Jobs må ha ganske delte meninger da, siden AppStore har 180k+ apps?

 

Nå er jeg ingen Android-ekspert, men jeg har lest at DroidStore er veldig uoversiktlig.

 

Forøvrig stiller jeg meg bak Runar og DSG. Har aldri vært så fornøyd med en telefon før.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
*liste med fakta som Runar kaller tullball fordi han er en blind sau som ikke tåler harde fakta!*

 

Alt dette som iPhone ikke har.

Dette er intet mer enn en liste over funksjoner du mener iPhone ikke har, eller funksjoner du mener ikke er utført godt nok.

 

 

Nettopp! Derfor kjøper ikke jeg iPhone! Jeg har ingen intensjoner av å konvertere dere til å kjøpe noe annet, for det virker totalt umulig. Nesten som å konvertere en kristen.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er vi mer begeistret for telefonen vår enn det du er for din? Jeg ser ingen forskjell.

 

Hva dere synes er helt subjektivt. Jeg snakker om hva jeg synes, og nok en gang så peker jeg til listen.

 

I min mening så synes jeg også at HTC-mobilene er mye penere enn iPhone, selv om det ikke er noe jeg tok med i min vurdering av iPhone som helhet.

Lenke til kommentar

I min mening så synes jeg også at HTC-mobilene er mye penere enn iPhone, selv om det ikke er noe jeg tok med i min vurdering av iPhone som helhet.

Akkurat på dette punktet kan jeg være enig. Det finnes mange telefoner som ser mye bedre ut enn de iPhonemodellene som har blitt lansert hittil. Men så skal vi ikke glemme at utseendet har vært uforandret (forandringer i størrelsen og materiale telles ikke) siden den første lanseringen i 2007. Men, telefonen på bildene vi alle har sett de siste ukene ser mye bedre ut enn dagens modeller, også når det kommer til HTC. Mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...