Gå til innhold

Bye bye iPhone?


Anbefalte innlegg

Linux er jo som kjent et ekstremt populært operativsystem som alle bruker. Ånei.

 

Personlig så har jeg kjennskap til både Windows og Linux. Vurderer en Macbook Pro. Knowledge = Power?

 

HTC Desire sin skjermpresishet. Hvorfor er ikke en splitter ny telefon mer presis enn en telefon med en 3 år gammel skjerm?

 

IMGP6864-251x240.JPG

 

Fordi alle bruker det så er det bra? Linux har ihvertfall noe særegent, noe OSX ikke har.

 

Ignorance = Bliss? For du fortrenger alt bort og argumenterer med noe så svakt som skjermpresisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS: Det ble sagt litt lenger oppe i tråden at man er låst til Android Market om man ikke rooter telefonen. Dette er ikke riktig, man kan helt fint installere apps fra andre kilder enn Market.

Beklager, da har jeg blitt feilinformert av en venn med HTC.

Lenke til kommentar

Linux er jo som kjent et ekstremt populært operativsystem som alle bruker. Ånei.

 

Personlig så har jeg kjennskap til både Windows og Linux. Vurderer en Macbook Pro. Knowledge = Power?

 

HTC Desire sin skjermpresishet. Hvorfor er ikke en splitter ny telefon mer presis enn en telefon med en 3 år gammel skjerm?

 

IMGP6864-251x240.JPG

 

Fordi alle bruker det så er det bra? Linux har ihvertfall noe særegent, noe OSX ikke har.

 

Ignorance = Bliss? For du fortrenger alt bort og argumenterer med noe så svakt som skjermpresisjon.

OSX har ikke noe særegent? Det er i såfall fordi Linux og Windows har kopiert over en lav sko. Timemachine, Expose, Finder, Dock?

Lenke til kommentar

Apple og Steve Jobs dreit på leggen når de nektet å ta Flash og Adobe inn i varmen. HTML5 er ikke det dugg bedre enn flash. Isfronten mellom Apple og Adobe vil mest sannsynlig ende med at Android og andre plattformer vil få en bedre flash-opplevelse på nett. Utviklere er vant med flash og flash funker så flash vil ikke dø.

 

Hvor kult er det med en gimpet utgave av internett på din splitter nye Iphone, der store deler er av innholdet på nettet er utilgjengelig, mens kompisen din med en gammel android surfer uten problemer.

Endret av 1978
Lenke til kommentar

Linux er jo som kjent et ekstremt populært operativsystem som alle bruker. Ånei.

 

Personlig så har jeg kjennskap til både Windows og Linux. Vurderer en Macbook Pro. Knowledge = Power?

 

HTC Desire sin skjermpresishet. Hvorfor er ikke en splitter ny telefon mer presis enn en telefon med en 3 år gammel skjerm?

 

IMGP6864-251x240.JPG

 

Fordi alle bruker det så er det bra? Linux har ihvertfall noe særegent, noe OSX ikke har.

 

Ignorance = Bliss? For du fortrenger alt bort og argumenterer med noe så svakt som skjermpresisjon.

OSX har ikke noe særegent? Det er i såfall fordi Linux og Windows har kopiert over en lav sko. Timemachine, Expose, Finder, Dock?

 

Applikasjonene er uavhengig av Linux. Jeg snakker om at Linux har friheten til å spille på.

Lenke til kommentar

IMGP6864-251x240.JPG

Akkurat dette er veldig viktig dersom du skal gjøre knøttjobb på en telefon. Jeg ble skuffet når min Omnia HD hadde samme nøyaktighet som bildet over beskriver. Det er det kun iphone som klarer å gjøre bra, og det allerede for tre år siden. Det er et irritasjonsmoment å ikke kunne spille spill, eller bruke telefonen som touchpad til pc'en fordi trykk ikke oppfattes unisont over hele skjermen. Ingen HTC, Samsung, nokia, SE, motorola el.lign. kan måle seg med iphone på det området.

 

Jeg hater apple for å patentere mulittouch. Symbiantelefoner kunne vært vesentlig bedre bare med den egenskapen. Kudos til android for å trosse det.

Lenke til kommentar

Han får kose seg med Flash-reklamen sin.

Den dagen HTML5 blir et fullgodt alternativ til Flash vil du garantert få kose deg med HTML5-reklame. Tipper at dette også blir vanskeligere å filtrere bort enn hva Flash er :)

 

Uansett, jeg er ikke noen stor fan av Flash. Det virker som om Adobe har hatt litt å gå på når det gjelder effektivitet og optimalisering. Det hadde imidlertid vært bedre om Adobe ble hjulpet på vei av f.eks. Apple til å forbedre Flash og gjøre det mindre maskinvarekrevende og mer stabilt, enn den situasjonen vi har havnet i i dag, med Apples konfronterende linje for å skvise ut Adobe. Det vil helt sikkert marginalisere Flash, jeg har ikke troen på at folk vil velge konkurrerende plattformer som Android pga. Flash-støtte, og det igjen vil øke behovet for spesialiserte apps i stedet for rike web-løsninger, i alle fall i den kritiske fasen nå før HTML5 er modent. Dermed vinner Apple på alle fronter, spesielt med kravet til at alle apps til iP* skal skrives native. Flere apps kommer dermed kun til Apple-produkter, siden cross platform-utvikling blir mer tungvint.

 

Greit nok, det er en logisk taktikk for Apple, men det er uansett en ganske uspiselig taktikk som har bidratt til min relativt nye "Apple fatigue" :p

 

Blir spennende å se hvordan Flash blir på Android. Forhåpentligvis har de jobbet ræva av seg for å gjøre det effektivt og batterivennlig, men jeg tviler litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...